Strong Angel

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Dag 3

Av Johanna - 24 september 2011 18:42

Dag tre - Mina föräldrar

Jag har ju redan skrivit lite om mina föräldrar under "dag 1" i och för sig, men får skriva lite till.

Pappa föddes 1965 och var barn nummer tre. Han fick namnet Per Anders Aronsson. Det jag förknippar pappa mest med är sport! Varje lördag var det tipslördag med fotboll och trav. Annars spelade han bordtennis i vårt A-lag och tidigare var han fotbollsmålvakt i A-laget. Han slutade visserligen, men kommer ihåg när han spelade i b-laget på 90-talet och jag satt på lekplatsen och ropade "heja pappa". Ishockey var det Brynäs som gällde och Nybro IF (tar emot att skriva) i allsvenskan / div 1. I fotboll var det givetvis Vissefjärda GIF annars Liverpool. 

Pappa jobbade på ITT FLygt (som det hette då) som packare / truckförare. Ibland var jag med honom på jobbet. Minns en gång 1996 då mamma sökte jobb (och senare kom glad å lycklig för hon fått det) å då var vi på pappas jobb och busade och gjorde teckningar. Pappa var SÅ glad för sina barn. Min bästa kompis sa alltid att "Anders är den bästa pappan för han leker alltid så skojiga lekar med oss" och det gjorde han verkligen. Det var hinderbanor, kojbyggen och utklädning till trollkarl. Pappa gick för övrigt Fordon på gymnbasiet i Nybro, men hade en dröm om att bli fritidsledare. 

Tyvärr blev pappa även glad i spriten och blev deprimerad och 1999 dog han. Men föraltid finns han i mitt hjärta, pappa som hade ett hjärta av guld och egentligen ville alla så väl. <3


Mamma - Hur beskriver man denna stålkvinna? Hon, Marita Elisabeth Lindahl föddes 1967 och var mormor och morfars femte dotter. På gården i Kvarnamåla växte hon upp, men blev sedan Smålandsbo då hon träffade pappa i tonåren. Först flyttade de till Emmaboda i lägenhet, men till hus 1990 då de öven gifta sig i Vissefjärda kyrka och namnet Aronsson togs. 

Mamma gick först Samhällsvetenskap - ekonomisk på komvux i Tingsryd och utbildade sig senare till Förskollärare. (Önskar hon hade fått ett fast jobb som det då hon verkligen är duktig med barn). Fast efter två barn fanns inga fasta jobb att få just då och hon fick senare jobb som operatör (främst på natten) på AMB Industri där hon även varit processtekniker, gruppsamordnare, trumförare och logistiker.

Mamma är väldigt omtänksam och har alltid satt dig själv sist, enormt snäll alltså och cool. ;) Hon är den starkaste person jag vet, men också vääldigt envis (på gott och ont). Mamma och jag är nog ganska lika till sättet, vi tänker lika och är båda lika hetsiga, haha! Men hur eller hur är jag så glad att det är just hon som är min mamma, men inte bara det - min bästa vän också. <3


Pappa, visste du någonsin att du var min hjälte? Och allt jag någonsin ville bli? Du är vinden under mina vingar. 

 
 
Kiza

Kiza

24 september 2011 22:50

<3<3

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Kiza

Kiza

8 oktober 2011 18:10

Hur gammal är din mormor och morfar? och farafar och farmor? :)

http://www.kiza.bloggplatsen.se

Johanna

8 oktober 2011 20:22

Mormor dog i en olycka då hon snubblade i en stentrappa 2009 (hon blev 78) vi vakade på IVA i Kna i 2 dygn, men gick inte att rädda henne, hon fick 4 blödningar i hjärnan... Morfar blev 79 år. Han dog den 16 augusti och jag har ännu inte fattat det då han var min stooora hjälte å lite som en pappa för mig. Han fick lunginflammation och på röntgen hittades tumörer. Han hade både lungcancer , hudcancer och jag tror d spritt sig till levern så han dog bara en vecka efter vi fick veta. Min farfar blev också 79. Han dog efter en stor stroke (hans tredje) i början av sommaren (jag var där och hann å säga hejdå på sjukhuset). Farmor är en pigg dam som är 72 år. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards