Strong Angel

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Johanna - 26 september 2011 21:19

Har en kass kväll ikväll. E verkligen nere... Men det tänkte jag inte blogga om utan vill gärna ha åsikter om namn!! 

Vi har nästan bestämt att killnamnet är Kevin. Annars på förslag är Leo, Leon, Liam.

Fast vi tror ju oss vara säkra på att det är en liten flicka och vi har ganska många namn, men inget som vi känner hundra för eller kan bestäma oss helhjärtat för...än. Här är våra förslag: ( i bokstavsordning)

Alexia

Alicia

Alva

Enya

Felicia

Holly

Isolde (vill ifs inte pappa)

Kelly

Leia

Liv

Livia

Lovis

Marielle

Melissa

Miranda

Mollie

Savannah

Tindra


De tre som vi just nu funderar mest kring är Felicia, Leia och Savannah. <3

(För er som inte vet heter halvsyskonen Tova, (Loke som är i himlen), Viggo och Saga. Vad passar och har ni andra förslag? 

Tas tacksamt emot!!

Massa kramar till er som läser och lämna gärna en kommentar.


Av Johanna - 26 september 2011 13:29

       Här är vår lilla "Skrutta" i v.19/20 Är nu i v.27+7  så går in i vecka 29 i morgon. När vi var på andra ultraljudet som detta var såg allt bra ut. Fick en sämre barnmorska dock då hon uppträdde osäkert och hittade inte hjärtats fyra kammare. Så hon fick hämta någon och det var den jag hade på tidiga ultraljudet i vecka 12/13. Hon hade hållt på i säkert tio minuter att hitta, men när den äldre damen kom in så tog det inte ens två sekunder förens hon såg att allt var bra. Hon gick sedan ut och när jag frågade om hon kunde avslöja könet så sa hon "oj det tittade jag inte efter eftersom ni inte frågade". (klart vi inte gjorde när hon inte hittade hjärtats kammare först, huvudsaken är ju att pyret mår bra och inte vilket kön den har!!). "Men jag TROR att det är en flicka, då jag inte såg något annat om man säger så". Man brukar säga att ser man inte en snopp så är det 80% chans att det är en flicka och om man ser en så är det 96% att det är en pojke. Hm?? Så vi vet inte med säkerthet att det är en flicka, men känslan jag har är att visst är det det och jag har hela tiden haft den känslan och alla tjejer i mammas släkt har fått en flicka först...Sedan när vi var klara så frågade jag "får man inga bilder???" "OJ, det glömde jag. Hoppa upp lite snabbt på britsen igen nu då". "Blev ett värdelöst kort med enbart ett stort huvud, och sen detta som är okej men ångrar så att jag inte sa att hon skulle göra om det för man får ju bara en chans med detta barnet och hjade velat ha en helbild... I alla fall

givetvis vore det kul om det överraskande kom ut en liten pojke sådär i juletid. 

Vad tror ni??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards