Strong Angel

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Fredag.

Av Johanna - 30 september 2011 17:05

Igår hade barnen studiedag så jag tog med dom och mamma till Tingsryd där vi först besiktigade Mats bil. Det tyckte barnen om, speciellt Saga. 

Sedan begav vi oss såklart mot Börjes och HYLLAN!  Där blev det massa gott fika, såklart tog Tova, mamma och jag räksmörgos. Och så tog jag mina obligatoriska chokladbollar. Det finns inga som dom på Hyllan!! 

Vi pratade, fikade och bara hade mysigt. På tal om mys så ville barnen (okej då jag med kanske) gå till bebiskläderna. 

Här är resultatet:

   En pyjamas i stl 56 som "mormor" köpte. Tack!


   Så hittade jag världens sötaste leggins stl 50/56, en body stl 56 där det står "Made with love" (så gulligt) och den rosa finfina klänningen hittade storasyster Tova så den fick det bli med såklart , stl 50. Tänkte att eventuellt kan hon ju ha legginsen och klänningen på julafton. För visst kommer hon vara född innan dess??

Tova fick sedan en lila scarf/halsduk av mig som var jättefin och Viggo fick ett Dominospel som han och pappa spelade på eftermiddagen. Saga hittade någon Petshopgrej i leksaksaffären. Alla var jättenöjda med dagen, så när vi kom hem blev det glass och Toy story 1 innan det var dags att väcka pappa. Glömde ju skriva det med att vi träffade morfars "kontaktperson" ifrån hemtjänsten och jag gav henne en kram. Hon stod redan och pratade med mamma. De var få som fick kontakt med morfar, men hon var en av de få som lyckades och underbarare personal får man leta efter. Hon sa att hon hade tänkt på morfar igår. Minns en gång när jag var hos morfar i flera dagar och sov där och han vägrade ta sin medicin, då såg hon hur ledsen jag blev och kramade om mig å sa att "det löser sig Johanna". Det var kul att prata med henne, ett hjärta av guld det har hon iaf...

På kvällen var det kören för min del. Det var intensivt, men väldigt trevligt som vanligt. Min favorit avslutade vi med och den heter "Det är långt till himlen" av Py Bäckman. Sedan fick vi en låt som jag aldrig hört, men jag fastnade så för texten så tänkte publicera den då den är så vacker. (Inte för jag är religiös på något sätt, men tror väl på något). 


"Som när ett barn kommer hem om kvällen och möts av en vänlig famn. Så var det för mig att komma till Gud. Jag kände att där hör jag hemma. Där fanns en plats i Guds stora rum, en plats som väntade på mig. Och jag kände: Här är jag hemma. Jag vill vara ett barn i Guds hem."


Idag är det äntligen fredag och vi har helg. Så det blir kebabrulle / pizza och läsk å vinmys framför Doobidoo. Men jag mår inte alls bra. Har ingen matlust (bara fått i mig flingor och typ två skedar lassange) och Niklas säger jag är blek. Känner mig som ett lik ungefär. Farmor hade sagt att jag sett blek ut i veckan också. 

Jag försöker njuta av graviditeten, men känns som en lång väg kvar....

Trevlig helg!

Kram / J

 
 
Kiza

Kiza

30 september 2011 21:37

Hallå gulle dig.
Kent hälsar o tackar för teckningarna, vi ska ta dom till gammelfaster i helgen.krama om barnen från oss.Stackars dig som inte mår bra, Niklas får ta lite marktjänst i helgen åt dig, men det vet jag ju att han gör:-)Den visan Johanna kan jag, sjungit den många ggr o den är så fin. Söta kläder du, ohhh.hoppas tiden går fort nu. Hälsa Niklas o din mamma från oss nu så hörs vi. //Pöss

http://www.kiza.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards