Strong Angel

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Dag fem - Vad är kärlek.

Av Johanna - 4 oktober 2011 17:53

Dag fem - Vad är kärlek.

Ett tag trodde jag att alla andra fick uppleva kärlek, alla utom jag. Det var i tonåren och jag tror att många känner så. Men nu vet jag att det finns massa kärlek runt omkring en drt gäller att öppna ögonen bara. Min kärlek till min mamma och lillebror har alltid varit något särskilt och särskilt som vi prövats så hårt. Då blir man starkare och man inser att man gör vad som helst för varandra...

Man kan känna kärlek, som jag gör jäntemot mitt ofödda barn som sparkar och dag på dag gör sig påmind om att hon finns. Även när jag som i morse klöktes upp halva mackan så log jag för det är mitt lilla barn som fladdrar där inne. Och vet ni, jag känner på mig att hon kommer få sin pappas vackra ögon och hår. Kärlek finns till alla barn i min närhet, kusinbarn (underbara är dom allihop) och kusiner. Å framförallt då Niklas barn som jag har fått äran att ha i min omgivning varje dag. Så tack kära L för du flyttade!! 


Men vet ni vad som är kärlek för mig mest av allt? Det är den till min sambo. Jag kan gå i mina mjukisbyxor eller än värre jumpsuiten och han kan komma å säga att "vad vacker du är". Och jag vet att han faktiskt menar det. Innan har jag tänkt att ens pojkvän ska vara på ett visst sätt och se ut på ett visst sätt, men nej jag har den bästa alla kategorier. Han må vara äldre och vi kanske aldrig får uppleva hur det är att vara pensionärer ihop (fast vem vet om man ens lever då?) , men det är sådant man får ta. Jag tycker Niklas är snygg, såklart men han har också så många andra fina sidor. Han är en underbar pappa och varje dag leker han med barnen och det är roligt att se för det är inte alla som tar sig den tiden. Och när jag inte fick förlängt på jobbet sa han bara "vi ordnar det här" och det gör vi. Jag kanke inte kan bidra med jättemycket ekonomiskt även om han inte behöver betala NÅGOT extra för mig, men jag hjälper till med barnen och det är kärlek för mig, att hjälpas åt. Och om jag har ont i ryggen pga alla bristningar så säger han att "vila du så kommer jag med kaffe". 

Föresten så innan vi blev ihop så skrev han dikter till mig, och när jag var sjuk skickade han blommor och det fick mig inse att jag ger fan i vad andra tycker för den här människan är en på miljonen och honom ska jag ha.... Så tack älskade N för du stod ut med mig. Det vi har är kärlek och den lilla i magen är ett bevis på att kärlek övervinner allt. Så släpp alla hämningar å tänk på vad är bra för mig och kanske var inte detta vad jag tänkte men är inte kärlek det viktigaste i livet så säg? När Niklas kryper intill mig, viskar i mitt öra att "jag älskar dig" så vet jag att jag lever. 


Jag är hos mamma ett par dagar. Niklas exs sambo har publicerat hot öppet på facebook och jag vet inte vad man ska göra? Förlåt älskling att jag är rädd om vårt barn att d ska hända något, men dom kan inte knäcka oss. Längtar efter dig, okej?

 
 
Kiza

Kiza

5 oktober 2011 07:47

Så fint skrivit J. Vi kommer att stötta i alla lägen, det vet ni. Och vad det gäller Fb.. så är det märkligt tufft ? Knappast., Fruktansvärt när barn har möjlighet att se det.. //ha det bäst o hälsa Mamma

http://www.kiza.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards