Strong Angel

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

1 år...

Av Johanna - 15 oktober 2011 16:54

AV KÄRLEK.

   Saga och Viggo tog geléhjärtan och gjorde J (visserligen felvänt men desto gulligare) hjärta N och sedan en etta (också den åt fel håll hehe). Det blev riktigt snyggt tycker jag.


Detta var en väldigt bra dag som inledes med att lämna barnen på skolan och sedan körde vi till Emmaboda och hämtade mitt körkort på posten.

 

Det blev även en fika med scones och kaffe hos mamma och plock från min gamla lägenhet med grejor. Sedan körde jag Niklas bil hem. Var en konstig känsla och den kändes väldigt lätt på kopplingen, men vi kom hem levande ;) Sen medans Niklas gick upp till skolan och gav Tova lite pengar så hon kunde åka med sin kompis till KAskad och bada så hjälpte Saga mig att lägga pilar av geléhjärtan från trappan in till sovrummet. Det var mängder av hallon =) Där la jag ett hjärta, två trisslotter (tyvärr utan vinst) och ett litet brev jag diktat ihop. Töntigt kanske, men ville i alla fall göra något speciellt för Niklas som för ett år sedan kom och hämtade mig och vi körde mot Oskarshamn för ishockey. På vägen drack jag rödvin, vi lyssnade på Ebba Grön och åt driven på Burger King. Hemresan var minnesvärd och Niklas stannade hos mig i Emmaboda sen. Kommer aldrig glöma hur Niklas helt plötsligt förvandlades till HAN med ögonen och vackraste hjärtat...

Klockan halv fyra kom Viggo hem från Miniorerna. Han sa direkt att "pappa idag är det ett år sedan du och Johanna blev ihop". Han och Saga tyckte direkt att vi skulle fira. Å titta här vad dom gjorde åt oss:

  Denna bilden rör mig till tårar! Dom var lika glada som oss över "årsdagen" och det värmde. Andra barn hade förmodligen sagt något i stilen att "Då är det ungefär 1,5 år sedan mamma flyttade...". Men inte Viggo å Saga inte. ÄLSKAR ER!

Niklas lagade potatismos och kotletter och jag vilade lite efter maten, när det knackade på dörren och det var till mig?? Förstod ingenting först, men detta var vad som väntade:

  Så otroligt fina blommor!! Och texten sen? Vilken kille gör sådant när han är 38?

Dagen fortsatte sedan med att jag tippade på Oddset Lången. Inte gjort det på länge då jag inte haft giltligt leg, inte för att dom frågade om leg men iallafall. Tippade såhär:

Växjö Lakers-AIK 2 (2,80)

Skelläfteå - Luleå 1 (1,90)

Djurgården - Linköping (1,95)

Satsade 200 till ett odds på 10 gr pengarna drygt.

Jag gick till kören, trots att jag var genomförkyld. Orkade vara med en timme nästan, men rösten bar mig inte och jag fick springa å snyta mig tyvärr...

Den 1 advent ska vi ha konsert i kyrkan i Nöbbele.

Ishockeyn gick kanon, var lite osäker på AIK men dom vann med 0-4! Skelläfteå låg dock under med 0-2 , men vände till 3-2 med 52 sekunder kvar! DIF vann och 2000 kronor drygt var mina. =)

Tova hade haft det jättekul i simhallen med sin kompis föresten.

Alla somnade vi nöjda, och jag tätt intill den jag älskar... Leias (?) pappa.

Niklas jobbar denna helgen så jag ska gå upp till busungarna igen och de ska få hjälpa till med Lasangen.


PS.SUPERTACK TILL LINN SVENSSON SOM SNYGGAT TILL MIN BLOGG. SÅ DUKTIG!

 
 
Kiza

Kiza

16 oktober 2011 01:05

GRATTIS.. och ett fortsatt lycka till <3
ett år av glädje o en del bekymmer, men de är till för att överbryggas. Glad för eran skull och barnens. Fina bilder. //Annmarie o morfar Kent.

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Ellan

Ellan

16 oktober 2011 13:12

Snyggt gjord sida, då kan hon ta sig an min nu då???? Grattis till 1 år, jag o mannen firade 12 år i fredags o jag skålade i mjölk;)

http://sodheim.blogsot.com

 
Helena

Helena

20 oktober 2011 22:55

Grattis till ert första år som vi hoppas blir massor av fler:)
Hoppas han ger dig blommor och gåvor,snälla ord på lappar,bara är romantisk tills han blir så gammal att han inte kan..Vore underbart..
Ta hand om varandra och GLÖM INTE: lägg er aldrig osams !!!
Och försök se den andre personen som en individ,och vi är alla olika..så vi kan omöjligt tänka lika heller...Ta aldrig den andre förgivet...Påminn varandra varför ni älskar varandra
Många kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards