Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Det...

Av Johanna - 19 oktober 2011 14:00

                     kliade i fingrarna och jag kunde inte låta bli så jag köpte detta från Kappahl till bebisen. Är ju i v.32 nu och nästa vecka blir det barnmorskan igen. Hur underbart söta är inte klänningarna??? Hon måste ju få ha lite finfina klänningar till nyår eller kalas. Klänningarna kostade 199 kronor styck, men det var det värt. Köpte även de svarta joggingbyxorna för 69,50 och ett par vita med "fötter" och sen mysdressen med Musse på. Så söt! Så skulle det komma ut en Kevin så kan han ju ha den åtminstone... Jag vet inte om jag köpt för mycket, men är ju trots allt mitt första barn? 

Inatt kunde jag inte somna förens klockan 4.00 Trots att jag var jättetrött fysiskt. Sov mellan 4-7 sen var det till att kissa å så var jag klarvaken igen. Somnade om igen klockan 9 i alla fall och sov till 11. Tur jag inte jobbar faktiskt! Jag klarar mig ekonomiskt, men hade gärna fortsatt jobba till december istället för juli på mitt gamla jobb som operatör, men men nu ligger fokus på att må bra och på bebisen och övriga familjen. Sålde förövrigt en fond igår så fick drygt 22 000 kronor i alla fall. Har två fonder kvar. Tänkte köpa bil och betala barnvagnen med dom pengarna. Det tror jag att pappa hade velat. På ett sätt så bidrar ju Skruttans morfar med lite då det är pengar ifrån honom...

Har mått skit ett par dagar nu, men igår bestämde jag mig för att duscha och vara frisk. Var i gång hela dagen och städade, körde och handlade, betalade räkningar, ringde facket, körskolan (skuldfri där) och F-kassan. Sedan hade vi så mysigt allihop (utom Saga) då vi satte på bastun. Jag hade julmust <3, Viggo och Tova saft och Niklas en öl så satt vi där och pratade. Viggo bastade längst och tyckte verkligen om det! Lilla godingen...

På kvällen var det TAIF - Rögle på Viasat hockey. Tänkte först kört dit, men ville mysa med familjen så vi satt framför tvn. Saga fick en grönvit mössa av mig som mitt ex mamma stickat till mig, och Viggo gick upp på sitt rum och tog på sig grönvita kläder. I affären hade jag köpt pepparkakor, så vi satt där och hejade på Tingsryd. (barnen fick lägga sig efter klockan 20 i och för sig så vi pausade matchen lite). 

V hade krypit upp i mitt knä och myste då N läste för saga för Saga haha. Tyvärr ringde telefonen så han fick gå upp å prata. Jag blev smått förvånad över samtalet eftersom V ringt flera gånger till personen denna veckan vilket han inte gjort alls förr. Till svar fick jag:

"Jo, för X har sagt att om jag inte ringer dit ibland så får inte jag ringa hem till er när jag är där, så därför ringer jag så ofta nu."

Blev riktigt irriterad! SÅ kan man inte säga till ett barn? De borde få ringa vilka dom vill och när dom vill... Eller hur???

Tingsryd vann förövrigt matchen i förlängning, och nu behåller vi denna positiva feeling. Saknar ishockeyn jättemycket, men har inte orken riktigt att gå på så mycket matcher nu, men kommer alltid älska TAIF. Innan jag träffade N var jag alltid i mitt kära Dackehall (numera Nelson Garden Arena). 

Nu ska jag dammsuga och annat, innan jag hämtar barnen på fritids då pappa jobbar eftermiddag så ska jag köra till simskolan som dom älskar. 

Ha en bra kväll!

Kramis / J

 
 
kiza

kiza

19 oktober 2011 14:53

Gud i London så söta kläder.. o helt underbara. :-)
Skönt att du mår bättre, glad för din skull att ekonomin klarar sig så du inte känner någon stress där. Det gäller att hålla i slantarna, men inte har du köpt för mycket..är ju så roligt med första barnet. Men du får se till så vi oxå kan handla lite..:-)Säg till om det är något särskilt ni behöver eller önskar er.
Det där med V var tråkigt att höra, man får inte pressa och ställa ultimatum på ett litet barn, det är näst intill misshandel, han ska inte behöva bli mer orolig än han är, barnen har haft det tufft o behöver inte ha mer över sig nu..hälsa vedebörande person det från mig.//Kram AM

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

M

20 oktober 2011 17:14

Aja baja! Det där stämmer nog inte ang att ringa mm..Kan aldrig tänka mig att x sagt så..

Johanna

20 oktober 2011 18:29

Hej!
Anledningen till att jag inte skrev ut mitt namn var för att hon hade aldrig publicerat kommentaren ändå. Och ni visste ju att dom två var från mig.
Jag tycker såhär: detta jag skrivit finns inget namn nämnt. barnen är hos många andra då Niklas jobbar helger ibland och de har släktingar, bonussläktningar mm. Så det där tog L åt sig av. Men det där med hotet på hennes sida på FB där stod INGET NAMN och det fick vi minsann höra att det kan man inte bara ta för givet så, varför gör nu hon så då??
Jag kanske inte skrev exakt ordagrant vad V sa, men har däremot väldigt svårt att tro på att det bara kommer ifrån ingenstans. Därför publicerade jag det.
Gällande smutskastningar så håller jag med dig! Men du kanske borde upplysa din dotter om just det då. Jag var tvungen att försvara Niklas för det hon gör ÄR sjukt. Det finns ju bilar, tåg mm ALLT kan inte vara Niklas fel. Det är ju i princip det enda hennes blogg innehåller. Och jag står för det jag tycker, men ska från och med nu hålla inne med ALLT så slutar vi med detta.

 
Ingen bild

M

20 oktober 2011 19:00

Jag har upplyst henne också gällande er smutskastning från vardera hållet.

Johanna

20 oktober 2011 21:47

Du såg ju på facebook hur hon ofentligt smutskastade mig, där hennes vänner skrev att jag herregud denna flickan ser ju så ung ut vad vet hon om vad livet innebär osv osv.. Det kommer till en gräns där man inte ORKAR tiga mer ens för barnens skull. Det hela började då barnen kommer hem och säger "mamma hatar dig och pappa. Hon vill aldrig komma in i huset när du är där". Det hörde T och blev ledsen.. Sen den dagen så kunde inte jag längre hålla käften faktiskt. Men vad jag vet har du inte sagt till din dotter för hennes blogg är FULL av skit. Niklas förbjuder hit och dit. Vilka har försökt få din dotter gå med på familjerätten i månader så vi kan få ordning på tider och ha fasta? Liksom det med att T ska komma upp själv. Är väl okej NÅGON ENSTAKA gång, men hur skulle det se ut om vi bara tog hand om ETT barn åt gången?? Förstå att vi med behöver avlastning så säg inte att vi hindrar för det är verkligen inte sant vi VILL att barnen ska träffa sin mamma mer...
Men det är bra M, då vet vi att detta slutar upp nu då... Så ska jag tiga som muren. Men ibland måste man få försvara sig. (speciellt min sambo som drar ett enormt lass här hemma med läxor, bråk varje dag, hämtning/lämning mm så jag blev så ledsen av att höra å se detta. Man väljer själv sina val och då får man ju ta konsekvenserna av att man inte kan ha samma kontakt som när hon bodde i Ingelstad för det ÄR INTE SAMMA SAK.
Hoppas vi slipper detta nu i fortsättningen och att T & L får en mysig helg ihop...
Samt ett bra höstlov hos er i Kalmar.
Mvh J

 
Ingen bild

M

21 oktober 2011 16:22

Sånt tar jag definitivt avstånd av att säga elaka saker om barnens mamma eller pappa..Det mår inte barn bra av att höra. Barnen är ju glada för bägge föräldrarna..Helt fel att prata illa om den andre föräldern inför barnen..Man måste tänka på vad man säger när barnen hör.
Tror också vi får mysiga dagar med barnen när de kommer hit då..
Mvh/M

Johanna

22 oktober 2011 20:00

Kära M, du kan väl vänligen upplysa din dotter om att SLUTA UPP med att utnyttja barnen också då och inte bara med "pajkastningen". "Mamma sa en gång att jag skulle fråga dig om hur mycket du får i barnbidrag".
Detta måste ju också komma någonstans ifrån?
Vad jag vet får alla som har tre barn lika mycket i barnbidrag och det är bara att gå in på försäkringskassans hemsida, inte fråga sin 8-årige son... För hur skulle han veta ens vad barnbidrag är?? :O

 
Christina - Blivande Mamma Till B

Christina - Blivande Mamma Till B

24 oktober 2011 23:37

Har själv köpt den första blåa klänningen till min lilla tös =). Kunde inte motstå att köpa den när jag såg den.

http://unbreakable.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards