Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Gravidtest

Av Johanna - 19 oktober 2011 21:20

» Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = Pojke
Över 140 slag/minut = Flicka

» Samlag under befruktning
Sällan = Flicka
Ofta = Pojke

» Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = Flicka
Vild bebis = Pojke

» Halsbränna
Mycket halsbränna = Flicka
Lite halsbränna = Pojke

» Illamående
Mycket illamående = Flicka
Lite illamående= Pojke

» Hög/låg mage
Låg mage = Flicka
Hög mage = Pojke

» Toppig/bred mage
Bred mage = Flicka
Toppig mage = Pojke

» Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = Flicka
Mer hårväxt = Pojke

» Hickande bebis
Mycket hicka = Flicka
Lite hicka = Pojke

» Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
Lång rand = Pojke

» Mammas skönhet
Minskad skönhet = Flicka
Bibehållen skönhet = Pojke

» Blödande tandkött
Mycket blödande tandkött = Flicka
Lite/inget blödande tandkött = Pojke

» Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = Flicka
Choklad, salt, laktits = Pojke

» Utputande navel
Tidigt i graviditeten = Flicka
Sent i graviditeten/inte alls = Pojke

» Urinvägsinfektioner
Många UVI, ofta = Flicka
Inga/få UVI, sällan = Pojke

» Viktuppgången
Mycket viktuppgång i början = Flicka
Lite viktuppgång i början = Pojke

Resultat
Flicka: 11
Pojke: 5





 
 
 
Ellan

Ellan

19 oktober 2011 21:46

Enligt de testerna så väntar vi en liten tjej;)
Fast vi tror nog det blir en Elton 3.0 Spännande väntan!!!

http://sodheim.blogspot.com

Johanna

19 oktober 2011 22:07

Ja, man kan inte lita på det riktigt men kul att spekulera. Hur stämde det med dom andra tre?:)

 
Ellan

Ellan

20 oktober 2011 10:33

evita var det rättså lugnt med, en del flicktecken, Elton mådde ja jätteilla med i början men annars så var det mest pojkpoäng på honom. Elvin började mitt illamående i v13 men övrigt så var han mkt pojke han med. Börja drick cola i stället för kaffe så minskar nog lite illamående. Jag lovar kaffe lär du dricka så det räcker och blir över när väl bebben är ute;)

http://Sodheim.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

20 oktober 2011 15:27

Jag har en känsla av att du kommer få en liten tjej, men det är bara en känsla :)

Johanna

20 oktober 2011 15:58

Jag tror också det Fia, känns så. Men vi får se till jul. =)

 
Kiza

Kiza

21 oktober 2011 00:12

Kika gärna in på min nya blogg johanna,tycker det är roligt att laga mat och baka o göra smörgåstårtor.//Kram från mig o Linn

http://www.fikefika.bloggplatsen.se

Johanna

21 oktober 2011 10:36

Ska följa den givetvis! =)
Okej om jag länkar till den eller?
Kramar!

 
Anja

Anja

21 oktober 2011 07:28

Hejsan hej!
Och Grattis till kommande bebisen :-)
Måste säga att jag inte tror på det testet,jag är 28år och vi har inte mindre än 5 små godingar där hemma och aldrig har det stämmt på mig ;-)

Kika gärna in hos mig om du har lust!

Ha en underbar dag
Kram//Anja

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Johanna

21 oktober 2011 10:34

Hejsan!
Jaså, vad konstigt. Jag vet inte jag tror inte heller på det, men ändå lite ( i alla fall om det kommer ut en tjej). Min kusin väntar sin fjärde och de andra har d stämt på. Men är väl så olika? ;) Har du gjort det med ringen någon gång? Jag har gjort det på olika människor och det är skrämmande hur ofta det stämmer med tom aborter osv... Tack detsamma.
Gillar din blogg skarpt. Jag länkar gärna till den om det är OK??
Kram

 
Anja

Anja

21 oktober 2011 07:59

Men oj vad dum jag känner mig nu ju....har ju kikat in hos dig innan ju ;-)
Så går det när man skriver alldeles för tidigt på morgonen ;-D

Har ni hittat något namn till bebis än?

Kram//Anja

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Johanna

21 oktober 2011 10:35

haha, ja det har du ju. Men inte lätt att hålla reda på ;)
Vi är inte hundra men det lutar åt en liten Leia. Det är så fint, men ändå lite ovanligt.
Har du något annat förslag?

Kram!

 
Sofia

Sofia

21 oktober 2011 17:11

Vilket "roligt" test! :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
maria 18 & gravid

maria 18 & gravid

24 oktober 2011 20:06

Halloj!
Enligt alla såna där tester ska jag få en flicka, men jag väntar en pojke så det funkade inte på mig.. ;)

Är också beräknad runt jul! :)

Kram

http://ungochgravid.bloggplatsen.se

Johanna

24 oktober 2011 20:09

Hej!
Vad roligt att du skrev. Har inte så många att prata med om min graviditet, är ju relativt ung. Jag är beräknad till 21 december. Vart bor du?
Okej, där ser man. :) Är nog olika det där, men är kul med alla tester ändå, visst?
Kram

 
maria 18 & gravid

maria 18 & gravid

24 oktober 2011 20:18

Nej samma här, eller så är det så stor skillnad på bf! Svårt att hitta folk. :) Jag är beräknad till 19 december, bor i eskilstuna.
Ja det är väldigt kul att läsa och gissa och sådär.. :)

http://ungochgravid.bloggplatsen.se

Johanna

24 oktober 2011 20:20

Jag var också beräknad till den 19 först, men på andra ultraljudet flyttades det fram två dagar. Synd att vi bor en bit ifrån varandra, men man kan ju alltid hålla kontakt via bloggar...? =)

 
maria 18 & gravid

maria 18 & gravid

24 oktober 2011 20:30

Jag var beräknad till 24 först, haha.. Men sen blev jag flyttad till 19 på RUL i vecka 19. :)
Ja bloggar och kanske msn eller liknande. :)

http://ungochgravid.bloggplatsen.se

Johanna

24 oktober 2011 21:12

Gärna! Kan ju länka så kikar man ju automatiskt in ibland å så? =) Å vad skönt å bli flyttad bakåt! Jag är född tre veckor för tidigt så hoppas bebben med e nyfiken på världen ;)

 
maria 18 & gravid

maria 18 & gravid

24 oktober 2011 21:37

Samma här, föddes 5 veckor för tidigt, så hoppas att jag iaf slipper gå över tiden! :)

http://ungochgravid.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards