Strong Angel

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Lördagskväll

Av Johanna - 29 oktober 2011 19:46

    

Vaknade av att jag fick denna av Viggo. Man blir så tårögd! Han är inte ens min, bara känt honom ett år nästan och han kommer in med en sådan här teckning. Jag har inte ord för det. Lilla gubben....

Igår begav vi oss mot Växjö. Lämnade av Tova på tåget mot Göteborg då hon ju har höstlov nu. Jag gick in och köpte två tidningar och ostbågar så hon skulle kunna läsa lite på tåget. 

Sedan åkte vi till Babyproffsen och hämtade ut mitt gratis babypaket. Det var blöjor, tidningar, våtservetter, nappflaska mm. Efteråt stannade vi på Mediamarkt som fyllde 4 år. Där gjorde vi världens kap, en kaffemaskin! Så nu har vi latte och allt möjligt. Det får bli en tidig julklapp till oss. N var välldans nöjd och kaffet var fantastiskt gott! Sedan åkte vi till Mc Donald´s så alla blev nöjda och glada. 

Gjorde även klipp då vi hittade kläder, två tröjor till Viggo 29 kr / 79 kr st och 149 kr för både byxor och tröja till Saga. Så fina blev dom! Jag hittade också denna tröja (se bilden) som kostade 999 kr, men jag fick den för 449 kr. Superskön!

    

Idag sov jag ut och efter kl 13 var det dags för Everton - Man United. Under matchen ringde min kusin Anna. De hade ingenting att göra, likt oss så hon och barnen kom hit, alla utom Jossan som kollade innebandy. Så kul! Tiden bara flög förbi. Anna hade med sig en jättefin blomma till oss (hade inte behövts men tack snälla storkusinen!) och till barnen som var det Kinderägg. Det var ju ett till Tova, men eftersom hon inte var hemma skulle jag eller någon annan vuxen ta det. Saga och Jenna lekte på Sagas rum och när Emilia skulle hämta det ägget som blev över så hade Jenna ätit upp det också. Tyckte nog att hon var värd det ;) Hon var såå söt när hon skulle erkänna sedan och säga förlåt. Lite roligt var det allt, och ägget brydde jag mig såklart inte om utan bra Jenna tog det också ;)

 

Jenna 5,5 år och Saga 6 år spelar Bamse Yatzy. Sedan gick dom ut på skolgården och lekte.


    

Vi andra Viggo, Niklas, Emmy, Anna , EMilia och jag spelade "Alias" ett jätteroligt spel man ska beskriva ord. Emmy är ju bara för go som lever sig in i det till 110%. Mest överraskade dock Viggo som verkligen har ett väldigt stort ordförråd för att bara vara 8 år. Han var så duktig, bättre än pappa på att beskriva ;) Emmy och jag vann medan Anna och Viggo tog rekordet på 9 poäng på en omgång. Sedan drack vi kaffe / te och fikade med pepparkakor, bullar (tack mamma:P) och snacks. 

Far och son. "Mina" pojkar

När jag läste för Saga nu ikväll så sa hon att "dom ville att vi kunde komma hem till dom någon dag snart igen". Det värmde i hjärtat. Så roligt att mina "bonusbarn" leker så bra med min kusins. Patrick jobbade tyvärr, men ser fram emot nästa gång vi ses. Så barnen tackar dig Anna för så bra initiativ! 

Ikväll körde Niklas och hämtade pizzor och sin kompis i Ingelatad så de dricker öl och pratar så jag håller mig här uppe nu. I och för sig trevligt att sitta alla och kolla på "Så mycket bättre" ihop, men tycker de kan få ha lite "grabbkväll". Jag ska köra hem honom sen när han vill hem. Mamma sysselsätter mig med dubbla spel på Wordfeud så, haha. Vad tyckte ni om kvällens "Så mycket bättre?".  Jag tycker inte jättemycket om Ledin, men hans låtar är bra! Men den bästa är enligt mig "En del av mitt hjärta" och den sjöngs ju tyvärr inte. Inte heller "Helt galen". Fast programmet var bra ändå och jag gillar blandningen på årets deltagare. För övrigt ägde E-type ut de flesta. Näst bäst var Laleh, hon gjorde verkligen "Just nu" på sitt sätt. Detta programmet är så bra det innehåller mycket värme, skratt och även en del sorg / svåra ämnen att prata om. Och givetvis en massa musik! 

Nu harN och jag bokat Stockholmsresan! Det blir tåg den 15 och sedan hem den 17e. Vi har fixat biljetter dit, barnvakt och bokar mina kurser hos Babygruppen. Det blir Barnavård som är på 2 timmar och dagen efter ska jag unna mig en gravidmassage. Blir förmodligen vår sista "semester" ihop så ska verkligen njuta nu innan lilla bebisen kommer. Gå på Gamla stan, kanske hälsa på faster och äta gott. Me like! Ska ju föresten börja blogga snart för Babygruppen, ska bli jätteroligt och spännande! Så fortsätt gärna läs... =) Ska gå profylaxonline med mera. Nu ska jag kika runt lite på datorn. 

Kram och fortsatt trevlig helg! 

// J

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards