Strong Angel

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna - 12 oktober 2011 11:45

Verkar vara uppladdningskö (varit i tolv timmar??), så jag får strunta i bildbevisen, men jag antar ni tror på mig ändå...

Tänkte beskriva hur det var när jag i måndags äntligen fick mitt KÖRKORT! Eftersom jag skäms då jag trots allt är två år äldre än gränsen när man får ta körkort så tänkte jag inte nämna något om det, men min lillebror skvallrade ju ut det på Facebook så ;) I alla fall så har jag dragit ut på det länge, mest för att jag inte varit intresserad av det över huvudtaget och för att jag pluggat och bott i Karlskrona tills jag var 19. Men i alla fall har jag haft tillstånd sedan jag var 16. Jag skrev upp i somras (juni) och klarade det galant. Körningen gick inte lika bra sedan, otur blandad med grym nervositet gjorde att jag inte fixade det. Och hon jag fick köra upp med hade jag fasat för innan att få så när hon tog mig i handen och sa "jessica" så sänktes självförtroendet avsevärt. Sen i alla fall gick mitt körkortstillstånd ut. Jag var tvungen att få nytt inom två månader (samt klara en uppkörning) för att mitt godkända teoriprov skulle gälla. Men semesterstängt som det var på Trafikverket så blev det inget med det. Kände först att nu skiter jag i detta, men sedan tog jag mig i kragen och ringde till körläraren och fick en tid. Vi körde en lektion sedan sa han att han skulle boka nya tider till mig. Teorin, gick inte lika bra denna gången även om jag läst på bra (hade 49 och gränsen är 52) så tårarna rann nerför mina kinder, men var bara att bita ihop. 

På onsdagen begav mamma och jag oss mot staden. Vi var i god tid och jag gjorde alla säkerhetskontroller innan för henne. Jag hade frågat min trafiklärare hur många som jobbar och han svarade 4-5. Så döm om min besvikelse när den uppsminkade Jessica kommer gående mot min bil. "Vi har visst setts förr". "mm...". Jag kände mig i alla fall lugnare än förra gången. Hon hade mig till att köra på gata med högerregeln, 30-sträckor, 110 väg, backa runt hörn (hate it), cirkulationsplats och grusväg. Jag kände att det gått bra, och så när jag parkerat bilen så sa hon "Jag tänker godkänna dig Johanna". Det var som om tusen stenar genast föll ur min kropp!! Jag sprang emot mamma och hon trodde knappt det var sant. 

Å vet ni? Jag skulle köra och hämta morfar när jag tagit mitt körkort så vi skulle ut å köra, då det var d bästa han visste. Jag har så dåligt samvete för att jag inte tog tag i det tidigare. Bara önskar att jag hade fått hämta honom å se hur glad han blivit. :`( Han sa ibland till hemtjänsten "Ja, jag är den första hon ska köra till säger hon den snälla flickan". I alla fall så kände jag någonstans att han var med mig som en vakande ängel som satt å hjälpte mig och som lugnade mig. Mamma hade även bett till honom natten innan om att "hjälp Johanna nu". Älskade morfar, förlåt mig... Men hoppas du såg mig. Nästa vecka ska jag låna Niklas bil och köra till kyrkogården med hjärtat jag köpt till dig. <3

Fick inte mitt körkort där på plats för jag hade ju en icke godkänd teori, så åkte hem och bokade via datorn och i måndags fick jag tid och det gick galant. Äntligen, är allt jag kan säga! Nu kan jag ta mitt ansvar som blivande förälder. Kunna köra henne till BVC, bara en sådan sak. Ska hitta en bra bil bara, gärna en liten Merca. 

Nu är jag fri.

Hoppas, hoppas att min lillebror som lever för sitt körkort och definitivt varit mer motiverad än mig, lyckas bra nu snart. Det är han värd!


Av Johanna - 8 oktober 2011 13:39

  Jag har sådan liten mage för att ha gått så långt. :( Många blir förvånade när jag berättar att jag är gravid till och med. Lite tråkigt, men här ser ni att lillan syns lite i alla fall, och även en del av mina bristningar på höften. Älskade barn <3

Ska även säga stort grattis till Johan & Frida som fick en dotter i natt! Jag sa att det såg ut som en flickmage, och det blev en flicka. Visst är ju 50% chans så niklas pikar mig alltid för det. Men jag tycker man kan se på vissa vilken form magen har. Eller??

Av Johanna - 8 oktober 2011 13:15

N ska jobba i natt och ligger fortfarande i sängen då vi för en gångs skull är barnfria (körde upp Saga & Viggo till deras mamma igår, men mer om det sen). Har haft en mysig morgon då jag sparade min nyinköpta choklad tills i morse, "strawberry - cheesecake". Så låg i sängen och slötittade på tv och åt choklad. Kan verkligen rekommendera den! Fast Hallon och youghurt ligger nog snäppet före. Försökte få i mig kaffe innan, gick med en kopp till N och när jag hällde upp så klöktes jag rakt ut tre gånger. Min bebis vill inte ha kaffe :( Ska göra ett nytt försök nu...

Igårkväll kollade vi på Doobidoo och filmen Black Jack. Snacka om att man blir sugen på att ut å dansa då!! Så om vi får barnvakt någon lördag eller om barnen ska träffa deras mamma så ska vi köra till Eringsboda brunn. Så kul! När jag tänker på Eringsboda brunn tänker jag på de gånger jag varit där och sett The Playtones och sjungt karaoke bla, men mest på låten "Astrologen" med Magnus Uggla. Den är så vacker och det var mamma och pappas låt. För övrigt träffades dom på Eringsboda brunn. <3

Efter filmerna så spelade vi Guitar hero greatest hits och lego rock band (de har bäst låtar). Jag fick ÄNTLIGEN höra N sjunga. Han har alltid vägrat annars. Men efter en flaska vin så gick han med på d tillslut. Det var jättemysigt och roligt! 

Gårdagen spenderades mest i en bil. Jag hade bara fått i mig lite flingor då klockan var 15.30 så hungrig och grinig var jag. Helt sjukt, man blir som ett litet barn när man inte får i sig mat eller den sömn man behöver när man är gravid. Någon som känner igen sig? I alla fall så skulle Tova på läger så vi väntade till hon kom hem från skolan för att säga hejdå. Niklas fick en kram helt frivilligt, värmde nog i pappas hjärta att hans äldsta fortfarande kramas. Hon var lite sen hem ifrån skolan och V & S var väldigt svåra att få ut i bilen så tiden bara tickade iväg. Så vi blev sena. Sedan skulle N tanka och där var kö och sedan när vi kommer ut på motorvägen mot Gislaved så började jag må hemskt illa och var sekunder från att tuppa av. Viggo bara "Va är det med Johanna??". Men blev bättre tillslut.. I alla fall så grejen var att vi skulle titta på bil till mig, men nu såg det ut som att vi inte skulle hinna. Vad händer då? Jo vi kommer ut på motorvägen och där finns ett LGF-fordon som när han hade möjlighet sket i att köra åt sidan och klämde oss så var omöjligt att lägga sig i vänsterfilen. Låg säkert så i 15 minuter i alla fall! Jag var såå hungrig och barnen trötta på att åka bil trots de ej kommit halvvägs till Göteborg än, men då kommer FARBROR BLÅ och vinkade in LGF-fordonet och gick mot honom. Gissa om jag skrattade!!! Man ska inte skratta åt andras olycka, men det kostade förmodligen mig biltittandet igår..

Jag hittade en bil på blocket från ett företag i Växjö och jag är såå kär i den och pengar har jag så förstår ni om man är lite ivrig att köpa sin första egna bil?? Hoppas den finns kvar nästa vecka!

Vi stannade på Mc Donald´s i Värnamo med driven så vi visste att barnen lämnades av mätta. Jag åt Mc Beef o co. och en Ahlgrens bilarglass, och det var en himmelsk känsla att få i sig hela den... Efter 1 h och 40 min var vi äntligen framme halvvägs till Göteborg där barnens mamma väntade. Man fick två underbara kramar innan de gav sig iväg. Blir andra gången sedan april Saga är uppe hos sin mamma. Men är bra att de har lite kontakt i alla fall...

Snart ska Niklas och jag laga kycklingfilégryta. Jag bloggar nog mer ikväll då jag är ensam och har en hel del att skriva om. 

Ha en underbar helg alla! 

Kram, J

Av Johanna - 4 oktober 2011 17:53

Dag fem - Vad är kärlek.

Ett tag trodde jag att alla andra fick uppleva kärlek, alla utom jag. Det var i tonåren och jag tror att många känner så. Men nu vet jag att det finns massa kärlek runt omkring en drt gäller att öppna ögonen bara. Min kärlek till min mamma och lillebror har alltid varit något särskilt och särskilt som vi prövats så hårt. Då blir man starkare och man inser att man gör vad som helst för varandra...

Man kan känna kärlek, som jag gör jäntemot mitt ofödda barn som sparkar och dag på dag gör sig påmind om att hon finns. Även när jag som i morse klöktes upp halva mackan så log jag för det är mitt lilla barn som fladdrar där inne. Och vet ni, jag känner på mig att hon kommer få sin pappas vackra ögon och hår. Kärlek finns till alla barn i min närhet, kusinbarn (underbara är dom allihop) och kusiner. Å framförallt då Niklas barn som jag har fått äran att ha i min omgivning varje dag. Så tack kära L för du flyttade!! 


Men vet ni vad som är kärlek för mig mest av allt? Det är den till min sambo. Jag kan gå i mina mjukisbyxor eller än värre jumpsuiten och han kan komma å säga att "vad vacker du är". Och jag vet att han faktiskt menar det. Innan har jag tänkt att ens pojkvän ska vara på ett visst sätt och se ut på ett visst sätt, men nej jag har den bästa alla kategorier. Han må vara äldre och vi kanske aldrig får uppleva hur det är att vara pensionärer ihop (fast vem vet om man ens lever då?) , men det är sådant man får ta. Jag tycker Niklas är snygg, såklart men han har också så många andra fina sidor. Han är en underbar pappa och varje dag leker han med barnen och det är roligt att se för det är inte alla som tar sig den tiden. Och när jag inte fick förlängt på jobbet sa han bara "vi ordnar det här" och det gör vi. Jag kanke inte kan bidra med jättemycket ekonomiskt även om han inte behöver betala NÅGOT extra för mig, men jag hjälper till med barnen och det är kärlek för mig, att hjälpas åt. Och om jag har ont i ryggen pga alla bristningar så säger han att "vila du så kommer jag med kaffe". 

Föresten så innan vi blev ihop så skrev han dikter till mig, och när jag var sjuk skickade han blommor och det fick mig inse att jag ger fan i vad andra tycker för den här människan är en på miljonen och honom ska jag ha.... Så tack älskade N för du stod ut med mig. Det vi har är kärlek och den lilla i magen är ett bevis på att kärlek övervinner allt. Så släpp alla hämningar å tänk på vad är bra för mig och kanske var inte detta vad jag tänkte men är inte kärlek det viktigaste i livet så säg? När Niklas kryper intill mig, viskar i mitt öra att "jag älskar dig" så vet jag att jag lever. 


Jag är hos mamma ett par dagar. Niklas exs sambo har publicerat hot öppet på facebook och jag vet inte vad man ska göra? Förlåt älskling att jag är rädd om vårt barn att d ska hända något, men dom kan inte knäcka oss. Längtar efter dig, okej?

Av Johanna - 1 oktober 2011 19:58

Dag 4 - Det här åt jag


   Känns faktiskt som en väldigt onödigt inlägg, men jag måste ju fullfölja mitt "20 dagars bloggande". Så i alla fall kort sagt så var Niklas och jag på 4 krogar i Växjö idag, (vi firar ju årsdagen snart). Jag blev bjuden på toppenmat. Tack älskade du! Niklas tog Scampi till förrätt (jag hoppade förrätten då inget tilltalade mig sådär jättemycket) och tog sedan grillad laxfilé och klyftpotatis och Coca cola. Niklas tog lammytterfilé och pommes och en lättöl. Till efterrätt tog han kaffe och jag tog (barnsligt värre!) tog detta mumsiga dvs Marängschwiss. 

Är på blogghumör, men nu ska vi se Fångarna på fortet så återkommer. 

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards