Strong Angel

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Johanna - 4 november 2011 14:06

 

Dålig bild, den är snyggare i verkligheten, men detta är i alla fall en mobil. När jag hämtade Viggo på fritids så visade han stolt upp sitt verk. Alla andra hade ritat teckningar med pumpor, men inte han. Han hade lagt ner massa tid på att göra denna till sin lillasyster som han berättat för alla om. Det var så jag grät av lycka när jag såg det! Viggo må vara en busig kille som älskar att tetas med sin syster, men någon med större hjärta kan ingen hitta. Jag är mållös... Så nu ska vi hänga denna över vaggan sen såklart! Tack världens bästa storebror.

Av Johanna - 4 november 2011 13:46

Jag har inte länkat innan så får göra det nu: 

www.babygruppenonline.se/bloggar 

Kika gärna in där på min sida och de andras. Jag har inte haft så mycket att skriva om, men den 15e bär det av mot Stockholm för att prova deras kurs "Barnavård" och en gravidmassage. 

Trist att vara längst ner på sidan, men de sprara väl den bästa till sist antar jag ;) haha.


Så har vi gått in i november. Gärna för mig! Fast i förrgår natt var jag lite rädd att bebis ville titta ut redan. Fick väcka N för jag fick sådan enorm smärta bak i ryggen som var ihållande! Fast som tur var så släppte det sen efter ett tag. Inte för att jag kunde sova, men hade inte så ont i alla fall...

Mamma och jag hade en jättemysig dag inne på Grand Samarkand. Jag blev bjuden på laxfilé och så shoppade vi förstås. Till mig hittade jag bara ett halsband och en sköön lång top att ha nu att "andas" i från Ginatricot och hämtade ut järntabletterna och nytt schampo / Balsam som jag köpte för finns bara hos frisörer.. Annars köpte jag tre julklappar till Saga (vill inte lägga upp här ifall någon av barnen kollar eller så att någon köper liknande grejor...), en perfekt sak till Viggo och en lite dyrare sak till Tova. Jag älskade att gå omkring och hittade hur mycket som helst jag vill ge dom. När jag kom hem sa jag till dom att dom inte fick gå in i sovrummet och det höll dom, men dom fick varsin grej i alla fall. Viggo en plånbok med kedja och Saga ett rosa glitterarmband. Jag har ju inga egna barn att skämma bort än... Mamma hittade julklappar till dom alla tre också, och till bebben har hon redan köpt ett babygym. Tycker det var så fint gjort av henne å köpa så fina saker till barnen som inte ens är hennes "barnbarn". Så tack älskade du! Viggo har räknat upp sin litsa för oss och Marita ligger på nummer två. ;) 

Jag hade velat gå på GS i flera timmar till, men hade inte sovit en blund på natten och varit utan mina järntabletter i tre dygn och har ju konstant ryggvärk så var lite jobbigare än jag trodde. Så åkte med N hem när han slutade jobbet efter halv 3. 

Igår hämtade jag barnen på fritids innan tre så jag skulle hinna innan mellanmålet, men de hade redan ätit ändå. Hade lovat dom att ha Halloweenmys innan de åkte iväg till sin mormor över helgen, och jag gjorde mitt bästa:

     

Såhär gör man enligt V & S när man "dukar fint". Saga fick hämta posten och Viggo tända ljusen.

Jag packade sedan ner kläder och böcker och annat så N skulle slippa det när han kom hem. Så när är barnen hos deras mormor i Kalmar. Denna helgen är speciell för mig då det är "Allahelgonahelgen". I morgon blir det Vissefjärda kyrka där bla min farfar ska "hedras" och fackeltåg. På söndag blir det Backaryd kyrka och där ska morfars namn läsas upp. 

Avslutar med en bild på V&S:

 



Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards