Strong Angel

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Blott en dag...

Av Johanna - 6 november 2011 17:48

ett ögonblick i sänder. Ja, det var orden som sammanfattade dagens minnesgudstjänst i Backarydskyrka.den skiljde sig lite ifrån gårdagens i Vissefjärda. Pappa dog 1999, och sedan dess har mamma och jag gått på fackeltåget och Gudstjänsten. (Jag är inte så djupt troende men jag tror på något och jag tycker Allahelgon är så fint och jag vill kunna göra det lilla jag kan för mina älskade som gått före oss). 

Igår var Niklas och jag först borta hos Johan & Frida och myste med lilla Ethel som snart är en månad. Hon fick klänning och leggins av oss. Frida och jag stod väl mest för bebissnacket och jag fick hålla Ethel. Hon låg där så snäll och fin hos mig och kikade upp ibland med sina blå ögon. Tänk att jag går in i vecka 35 snart, och får snart min dotter till mig! Jag gråter bara jag tänker på det. Vi fikade föresten med kaffe och bullar innan vi begav oss vidare mot Vissefjärda. Eloge till mitt hjärta som valde att följa med som stöd då de tände ljuset för farfar, "Härlig är jorden" spelades utanför med alla facklorna utbrinnandes. Det är en speciell dag på många sätt....

Kvällen tillbringade vi hos farmor så hon slapp sitta ute i huset i mörker och ensamhet. Mamma och hennes sambo var också med. Vi fick rödbetssoppa och mackor, det värmde när vi kom in ifrån kylan. Niklas, mamma och farmor drack rödvin och jag tog svartvinbärssaft (nästan samma färg ju;). Det var fantastiskt gott!! Jag är ju en riktig soppoman nu under graviditeten. Till efterrätt åt vi äppelpaj och vaniljsås. Sen spelade vi såklart Yatzy och pratade och drack och  hade allmänt trevligt. Tiden flög förbi. Vi pratade bland annat om hur olika människor från samma familj faktiskt kan bli, och om ålder. Det skiljde 22 år mellan farmors föräldrar. Så farmor är bara glad över att se mig lycklig. Sen fick jag höra diverese historeier om barn och barnbarn som jag visserligen hört förut, men det är lika roligt VARJE gång. Fick även med mig mina gamla bebiskläder hem som mamma tvättat, så har en del att sortera nu, yeah!

Klockan 23.15 körde vi så hemmåt. När vi kommit utanför samhället säger min sambo till mig att "Du vet att det kan vara mycket djur här å så va.." "JA, PAPPA!!" svarar jag lite spydigt. Och inom 5 sekunder något sådant som innan jag visste ordet av så var båda fötterna i botten (koppling å broms) å 5 feta vildsvin korsade vägen! Jag hann tänka att "fasen den här sista klipper jag nu", men det gick bra! Lite otäckt, men jag höll hastigheten och tur var det!Väl hemma gick vi upp mot kyrkogården så att N skulle få se sin lille pojkes grav i mörker, med fint tända ljus. Jag höll om honom, och vi gick hemåt efter en kväll av kärlek, sorg och saknad. Men till alla:

Glädjs åt det ni har, inte det ni INTE har. Ta hand om de som står er nära för en dag finns de inte längre där. Och tala om för dessa hur mycket ni älskar dom. Livet är konstigt och svårt, men tillsammans vinner vi över det mörka!    


                               Stenen jag la till morfar idag. Ingen kan nog förstå det band vi hade. Jag var hans flicka och jag känner mig som en spillra utan hans roliga kommentarer och hårda kramar. Men stenen var fin och stor =)     

   

                                                                                                                                                                                                                             

 
 
klaraa

klaraa

6 november 2011 22:17

Fin blogg du har!
kika gärna in på min och kanske följ och lämna en komentar
kraam
klarahellstroom.bloggplatsen.se

http://klarahellstroom.bloggplatsen.se

Johanna

6 november 2011 22:20

Tack så mkt!:) ska absolut kika in. Kram!

 
Rebecca

Rebecca

6 november 2011 23:47

Vilka fina visdomsord där på slutet. Det är så rätt så.
Lycka till när bebisen kommer!
Rebecca

http://byxan.bloggplatsen.se

Johanna

6 november 2011 23:49

Hej Rebecca! Tack så mycket:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards