Strong Angel

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Johanna - 12 november 2011 17:24

     
    Saga och Viggo cyklar på Lekbacken.         Viggo spelar Corron, och ägde alla!      V & S uppe i ett "torn". 


Niklas jobbar natthelg dvs 12 * 3 h. Så antingen jobbar eller sover han så jag tog med de "små" barnen till Lekbacken . Vi har kört förbi så många gånger och de frågar alltid om vi inte kan stanna där, så det gjore vi nu. Tova fick sova ut och sedan ville hon vara hemma å se film och vila så jag tog fram en panpizza som hon kunde värma. N skulle ju vakna några timmar senare, så fick de lite tid ihop. Fast nästa helg tänkte jag köra till simhallen kanske för mamma frågade om vi ville hänga på dit då så kan T ta med sin bästa kompis, lite roligare för en elvaåring liksom. Är inte så lätt för mig att roa henne, det fungerar jättebra så, men hon är så stor så hon gillar att vara "ifred" ibland. Fast till simhallen nästa helg ville hon med. =) Ikväll ska vi alla titta på "Mysteriet på Greveholm" som jag köpt av V från hans jultidningar. Det programmet gick som Julkalender 1996 och jag kommer så väl ihåg den. Verkligen för alla åldrar! 

Vi var på Lekbacken en dryg halv timme sedan körde vi mot Emmaboda och kom och snyltade mat hos mamma;) Nejdå. Barnen gillar verkligen henne och mamma är världens bästa med barn (är ju f-skollärare i grund och botten). Viggo och jag spelade Corrone, och han var imponerande duktig, Saga lekte med mina gamla Barbies och så spelade vi EmilLotto allihopa 2 gr, sedan gjorde Viggo Bingo till oss som vi spelade och Saga var ute och lekte. Så åt vi falukorv och makaroner, enkelt men gott och uppskattat!!

Det roligaste var när vi körde hem för då upptäckte Saga efter ett tag att det var sträck på himmelen som följde efter oss. :P Så hela vägen hem roade sig barnen med att gissa om vi eller "flygplanet" skulle komma hem först. De skrattade så dom tjöt och bad mig köra fortare, men jag sa att man får inbte köra fortare här...

Hemma fick jag några fina kyssar innan N skulle köra igen :/ Tråkigt, hatar att han jobbar helger!! Men, det går bara man ger sig fasen på det och tycker att det är roligt med barn. Klart om jag inte tyckt det hade jag ju inte "gett mig in" på detta, men jag trivs verkligen med mitt nuvarande liv, det ska ni verkligen veta!!

Kommer ju aldrig bli deras mamma, försöker inte heller, men däremot göra det bästa av situationen och så de ska veta att jag tycker massa om dom också trots att d inte är "mina" biologiska. 

Jag ska föresten ikväll fortsätta / börja min profylaxkurs online via www.profylaxonline.se där man kan välhja 10,30 eller 45 dagars tillgänglighet. Jag har fått möjligheten att prova 45 dagar. I början var jag skeptisk och tänkte att va fasiken ungen kommer väl ut ändå, men tror verkligen att man kan ha nytta av att veta hur man ska andas under värkar mm... Kommer givetvis skriva mer om den när jag gjort mer ifrån kursen. Har bara gjort intruduktionen. Men i alla fall ungen ligger där den ligger och varfö gå och skrämma upp sig inför förlossningen? Det är ju något alla måste gå igenom som får barn och varför skulle inte jag klara det då? Sen kan man ju förebygga så gott det går, vilket jag tänker göra nu. =)

Kram och fortsatt trevlig helg! 



Av Johanna - 12 november 2011 17:14

Vad är det som ligger där inne? Pojke eller flicka, vad tror ni? 

 

v.35

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards