Strong Angel

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Johanna - 21 november 2011 18:34

Jag har verkligen saknat att blogga! Tänkt skriva varje dag för har SÅ mycket att skriva om. Framförallt Stockholmsresan. Var ju där mellan tisdagen till torsdagen på bland annat gravidmassage och en kurs som hette "Barnavård". Kommer skriva mycket om det, om inte i morgon så senare i veckan. Ska skriva om alla tre dagarna sedan!

Idag är en jobbig dag. Fick i mig två mackor utan någonting på då klockan var 14.30 och kvällsmaten gick OK, men mått så illa och haft ont i magen idag och är så enormt trött. En rolig konversation vid matbordet:

Tova började prata om att hon längtade efter bebisen nu och vi alla gissade datum när den kommer. Jag gissar den 13 december, en liten Luciabebis. Men i alla fall så sa Niklas att nej vänta till jul så får jag en perfekt julledighet haha. Så sa jag nej jag tror ni vill bli av med den tjocka, tjuriga gravida kossan här hemma. Viggo:

Vadå vi har väl ingen sådan här? Eller vem är det? pappa eller? 

Denna underbara ungen är 8 år och ibland blir man galen för att han är så ärlig och kan minsann få höra om sin torra hy mm, men oftast så väger de roliga och spontana upp. Bland annat en gång tror det var förra helgen då vi var hos min mamma på besök, så sa mamma "men pappa den gubben...." (skämt såklart:P) så sa Viggo kvickt som attans:

"Pappa är ingen gubbe, HAN ÄR EN MAN!". 

Barn är underbara så ärliga och spontana! 

I helgen jobbade Niklas 6-18 fre-sön. Jag var väldigt trött i fredags, och klumpig som jag är när jag hade hämtat barnen uppe på fritids (Tova var också med) så var det mörkt och jag skulle svara på ett sms och vips så låg jag handfallen på marken. Tappade nästan andan och slog i magen och båda händerna. Blev väldigt rädd först, och frågade om många råd, men älskade bebis rörde sig på natten (hon är en extrem nattbebbe) när Niklas skulle kolla så d bubblade i magen då fick han en spark i ansiktet<3 Tack fina Tova som verkligen hjälpte mig och brydde sig!

I väntan på Niklas gjorde jag tacopaj och sedan hade vi fredagsmys och provåkte nya bilen, en Kia -07a sjusittsig. Enligt Saga var den "helt perfekt" och så finns det 14 mugghållare så dricka det jäklar kan vi!

På lördagsmorgonen tog jag med mig barnen så körde vi till simhallen i Emmaboda. Jag plockade upp mamma och hon kunde simma när hon höll i en flytdyna och simmade med benen. Framsteg<3 Morfar har lärt oss att man ska glädjas åt det lilla och det gör vi! GO MAMMA! Nu kan hon träna lite igen. Hon är så duktig! Varit sjukskriven ett år nu, med olidlig smärta i armarna. Tvingats sluta jobba, och går nu och studerar administration i Kalmar fem dgr / v. Jag beundrar dig!! Önskar att jag kommer ha samma styrka som dig och bli en bra mamma och bli färdig med högskolestudier inom några år...

Vi hade jättemysigt och bubblade i den nya poolen, åkte rutschkanan (jag skrattade ett äkta glädjeskratt). Saga och Tova å mamma och jag åkte den flera gånger. Sedan gick dom med Viggo till lilla bassängen, kastade gris mm och Saga och jag var i den stora. Hon är sjövild! Åkte en liten rutschkana till min famn, och sedan simmade jag med henne och hon åkte på en "krokodil". Det var det bästa enligt henne. Så duschade och bastade vi allihop. Det gladde mig verkligen att Tova var med hon också.

Sen var det fika och lördagsgodis och så mat innan förstås. Innan jag begav mig till Thessans 20-års fest i Långasjö by. Gjorde mig snabbt i ordning och kände mig verkligen peppad då "The Cardigans - Lovefool" spelades. Äkta 90-tal! Trots att jag var höggravid och enormt trött hade jag jätteroligt och körde inte hem förens klockan 00.00 Så Tusen tack kära Thessan för god smörgåstårta, fika och trevligt sällskap! 

Har som sagt så mycket jag vill skriva om, men jag ska lägga in lite bilder och annat i morgon tänkte jag, bland annat från Stockholm och festen.

Avslutar med min önskelista julen 2011:  (nummer ett är givetvis ett friskt barn)


1. Polaroid 300 camera (tar korten så kommer de ut direkt, perfekt till bebbens album)

2. Värmetofflorna Slippies

3. Sex and the city-boxen

4. Presentkort i massor (love to shop)

5. Armband R1240 (www.rockbysweden.com)


Kommer kanske på mera sedan, skriver till det isåfall.

KRAM / J



Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards