Strong Angel

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna - 6 november 2011 12:58

     

Pappas fina grav. Brinner två marschaller från mig och Ola. Jämte ligger numera farfar som dog i juni i år.<3


 
 Försökte få bilden mindre, men verkade inte gå... Här ligger mina älskade morföräldrar som jag önskar hade fått slippa de hemska öden med blödningar i hjärnan och cancer. <3 Nu är mormor inte ensam utan morfar kom dit 2 september i år. 


Mina älskade fina, jag kan inte uttrycka i ord hur mycket jag saknar er. Glömmer aldrig mormors sista hälsning när respiratorn stängdes av på IVA i Karlskrona, morfars kämpande in i det sista (jag var där så länge man fick på måndagskvällen, han bad mig att sova över och det gjorde ONT att inte få ligga hos honom hans sista natt i livet. Fick gå ut flera gånger för att han inte skulle se hur ledsen jag var. Men jag matade honom med lax och han åt halva. Jag var där på lördagseftermiddagen också på Lungmedicin i KNA och det glömmer jg ALDRIG. Han pratade stupalöst, sjöng till och med för oss och pratade om vilken bil vi skulle köpa till honom. Det lever jag på länge! I det mörka kunde vi skratta... Idag ska jag till Backaryds kyrka där ett ljus ska brinn för honom, min älskade morfar. Vet ni hur han kämpade? Hade en tumör på 8 cm!! Och flera på 4. I´m forever yours..............

Pappa, du finns ju fortfarande varje dag i mitt hjärta. Visst har jag varit förbannad och besviken många gånger, men det är ingen mening med det längre. Jag önskar bara du sett hur bra du var. En sådan bra morfar till mitt kommande barn hade du blivit, du skulle fått se mig och Ola ta studenten, när jag tog körkort, när man lärde sig nya saker i skolan mm. Fast du kanske sett allt ifrån din himmel? Jag kämpar fortfarande varje dag, för det ÄR tungt att sakna en utav de mest betydelsefulla jag hade. Men nu har det gått många år, jag har vant mig och ska klara alla livets prövningar, med dig, mormor och morfar, farfar och min moster (valde att inte publicera bild på hennes grav då jag inte frågat hennes man om lov, men min bror tände ljuset på Gotland för henne igår) som alla är mina skyddsänglar. LOVE YOU!! Detta var lite känslor, nu måste jag äta lite innan jag kör till kyrkan så ska jag skriva mer om gårdagen sedan, för trots att det var en tung dag, kunde vi skratta och minnas allt det goda vi fått av våra älskade änglar. Ta hand om er alla!

Av Johanna - 4 november 2011 14:06

 

Dålig bild, den är snyggare i verkligheten, men detta är i alla fall en mobil. När jag hämtade Viggo på fritids så visade han stolt upp sitt verk. Alla andra hade ritat teckningar med pumpor, men inte han. Han hade lagt ner massa tid på att göra denna till sin lillasyster som han berättat för alla om. Det var så jag grät av lycka när jag såg det! Viggo må vara en busig kille som älskar att tetas med sin syster, men någon med större hjärta kan ingen hitta. Jag är mållös... Så nu ska vi hänga denna över vaggan sen såklart! Tack världens bästa storebror.

Av Johanna - 4 november 2011 13:46

Jag har inte länkat innan så får göra det nu: 

www.babygruppenonline.se/bloggar 

Kika gärna in där på min sida och de andras. Jag har inte haft så mycket att skriva om, men den 15e bär det av mot Stockholm för att prova deras kurs "Barnavård" och en gravidmassage. 

Trist att vara längst ner på sidan, men de sprara väl den bästa till sist antar jag ;) haha.


Så har vi gått in i november. Gärna för mig! Fast i förrgår natt var jag lite rädd att bebis ville titta ut redan. Fick väcka N för jag fick sådan enorm smärta bak i ryggen som var ihållande! Fast som tur var så släppte det sen efter ett tag. Inte för att jag kunde sova, men hade inte så ont i alla fall...

Mamma och jag hade en jättemysig dag inne på Grand Samarkand. Jag blev bjuden på laxfilé och så shoppade vi förstås. Till mig hittade jag bara ett halsband och en sköön lång top att ha nu att "andas" i från Ginatricot och hämtade ut järntabletterna och nytt schampo / Balsam som jag köpte för finns bara hos frisörer.. Annars köpte jag tre julklappar till Saga (vill inte lägga upp här ifall någon av barnen kollar eller så att någon köper liknande grejor...), en perfekt sak till Viggo och en lite dyrare sak till Tova. Jag älskade att gå omkring och hittade hur mycket som helst jag vill ge dom. När jag kom hem sa jag till dom att dom inte fick gå in i sovrummet och det höll dom, men dom fick varsin grej i alla fall. Viggo en plånbok med kedja och Saga ett rosa glitterarmband. Jag har ju inga egna barn att skämma bort än... Mamma hittade julklappar till dom alla tre också, och till bebben har hon redan köpt ett babygym. Tycker det var så fint gjort av henne å köpa så fina saker till barnen som inte ens är hennes "barnbarn". Så tack älskade du! Viggo har räknat upp sin litsa för oss och Marita ligger på nummer två. ;) 

Jag hade velat gå på GS i flera timmar till, men hade inte sovit en blund på natten och varit utan mina järntabletter i tre dygn och har ju konstant ryggvärk så var lite jobbigare än jag trodde. Så åkte med N hem när han slutade jobbet efter halv 3. 

Igår hämtade jag barnen på fritids innan tre så jag skulle hinna innan mellanmålet, men de hade redan ätit ändå. Hade lovat dom att ha Halloweenmys innan de åkte iväg till sin mormor över helgen, och jag gjorde mitt bästa:

     

Såhär gör man enligt V & S när man "dukar fint". Saga fick hämta posten och Viggo tända ljusen.

Jag packade sedan ner kläder och böcker och annat så N skulle slippa det när han kom hem. Så när är barnen hos deras mormor i Kalmar. Denna helgen är speciell för mig då det är "Allahelgonahelgen". I morgon blir det Vissefjärda kyrka där bla min farfar ska "hedras" och fackeltåg. På söndag blir det Backaryd kyrka och där ska morfars namn läsas upp. 

Avslutar med en bild på V&S:

 



Av Johanna - 2 november 2011 09:44

Godmorgon! Sitter nu på bussen in till stan. Mamma och jag ska fika och förhoppningsvis shoppa en massa julklappar. Känns kanske tidigt, men man vet ju aldrig vilken ork man har om några veckor... Ska bli roligt att få köpa klappar till Niklas barn och bebben.  Mamma har köpt ett babygym så innan jul måste bebisen vara ute säger hon. Jag håller med! Får se om "Skruttan" gör detsamma. I natt har hon hållt mig vaken hela natten. Somnat enstaka gånger, men vaknat efter tjugo minuter cirka. Kissat tre gånger mellan 1 och 5 och bebben har tryckt med benen upp mot bröstkorgen. Fick roa mig med att ligga och titta på  "pappa" som sov så lugnt. Tur det då han skulle upp vid fem. Vaknade 7.50 av att jag hölls upp av en stark man, medan hans kompis tog krossat glas och rispade mot min mage. Jag bad för bebisens liv, skakade och vaknade upp med rysningar i hela kroppen. Tur att det bara var en dröm! Tänk, älsklingen är inte född än men jag ber redan om att "döda" mig istället för mitt barn. <3 Nu ska vi se om detta inlägg kommer fram, då det är första gången jag bloggar från mobilen. Bilden är för övrigt mina och Olas strumpor som vi hade när vi var små som mamma tagit fram och tvättat. Godmorgon och ha en bra dag!       

 

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards