Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Julemys

Av Johanna - 19 december 2011 14:28

I lördags firade vi jul hos mina svärföräldrar. Det var mysfaktor på hög nivå! Totalt var vi 24 personer, barn och barnbarn med respektive. Först ville alla titta på Leia såklart och sedan åt vi julbord. Har inte ätit så gott på lääänge!! Julskinka, köttbullar, biffar, prinskorv, Janssons, ägg ja you name it. Det sjöngs snapsvisor och jag njöt av min julmust, men sjöng såklart ändå. Körde föresten nya bilen både dit och hem och kan säga att det var inte roligt att backa med en sådan stor klumpbil, men jag lär mig att vänjas. 

Sedan kom så tomten efter ett tag till barnens glädje.

      

Tomten anländer...              Faster Anette och Leia.                                           

                        

Iphonen suger att ta kort med, men här är Niklas å Jörgen iaf. :)   Saga fick nio paket och var i sjunde himmelen.


                      

Stilig Viggo med en hungrig syster i famnen.     Min dotter älskar sin tumme. Så sött!


Det är verkligen något av det bästa jag vet att fira jul. Speciellt då tomten är inblandad. Att se barnens glädje och förväntan. Saga fick bla två Barbiefilmer och en stor prinsessklänning "WOW, detta var precis vad jag önskade mig!!" och Viggo fick en så himla stilig tröja med slips och Lego Star wars. Tova fick bla sin efterlängtade "Onepiece" i lila. Den har hon myst i hela helgen. Jag hade inte räknat med att få någonting för det var bara Ingmar och Britas presenter för Niklas och jag tar våra på riktiga julaftonsdagen och barnen får sina av oss när dom kommer hem på Annandagen från lägenheten i Göteborg. Innan ska vi i alla fall klä granen och lägga fram klapparna som ska vänta på våra hjärtan tills de kommer hem. Det är så jäkla skit att vi inte ska ha dom på julafton eftersom vi har du alltid annars, men som vissa säger den 24e är bara en siffra. Och Leia lyssnade på mamma och kom innan jul så vi får ha mysigt med ett barn i alla fall. Tur det för mormor har köpt ett Babygym och jeansklänning mm. I alla fall fick lilla Leia också en julklapp, 500 kr som jag ska sätta in på ett konto till henne. Så fick jag också en julklapp och inte vilken som helst, 500 kr på Kappahl. Blev verkligen jätteglad!

Leia sov sig igenom kvällen för att vara vaken totalt en kvart kanske. När vi kom hem vaknade hon till så hade vi mysstund i två timmar då vi pratade och gosade och mamma förklarade sin kärlek till Leia.

Annars fikade vi med kaffe och pepparkakor bla och sedan tog vissa glögg. Vi hade också lite paketöppning då Leias faster köpt en finfin grå klänning med tights till henne och hennes farbror m familj en lila body med byxor till. 

Igår fick vi besök av barnens morfar. (Leia har ju ingen morfar och kommer aldrig få men syskonens morfar är så välkommen så!!). Annmarie och Kent hade med sig julklappar till barnen. Och hade kunnat döda för att få se deras miner igen. Viggo fick en radiostyrd bil som han körde runt med hela eftermiddagen, Tova en stor sminkväska med massa i (hon provade kajal men va svårt tyckte hon) och Saga fick en alldeles egen "levande" bebis som kan skrika och prata mm. Leia hon fick en stor mysig NallePuh och en liten fotoram med nalle och hjärtan på. Ni anar inte hur tacksam jag är! Kolla in påsen hon fick, snygg bara den:

        

                                 Isbjörn.                              Leia och hennes "Bonusmormor". 


Hade en jättetrevlig eftermiddag med kaffe, bullar och så köpte vi pizza. Ni får ursäkta oss AM & Kent att vi inte orkade laga en fin middag, men jag tror vi blev mätta å glada allihop ändå. Pizzan smakade underbart då det var min första som icke gravid nu på ett tag. Så tack för titten och välkommen åter! När morfar skulle åka sa Saga "du är min bäste vän". Vi har ingen skyldighet N och jag att se till att barnen har kontakt med deras morfar, men så länge morfar tycker det är okej att komma hit så glädjs jag med att barnen får träffa även sin morfar och inte bara mormor. Det som varit har jag ingen aning om och bryr mig inte helller, väljer barnens sida. Jag vet själv hur mycket min morfar betydde för mig.

Avslutar med ett sms jag vaknade till i morse som min sambo skickat till mig:


"Jag drömmer att jag tittar på den vackraste tjejen.

Jag drömmer att jag kramar henne.

Jag drömmer att jag kysser henne.

Då jag öppnar mina ögon ligger hon fortfarande kvar."  


Du betyder allt för mig. 


Ha det bra alla // J




   

 
 
annmarie

annmarie

19 december 2011 22:08

Vilket fint inlägg, o man känner riktigt glädjen o uppsluppheten ni hade där med hela släkten. Så omtänksamma dom är Britta o Ingmar, ja bättre svärföräldrar hade du inte kunnat få. Vi är glada ätt vi är välkomna o du.. Pizzan var jättegod, Fina middagar? Huvudsaken är att kärlek o omtanke finns runt bordet o det kände vi verkligen. Jag kör upp nån dag o pysslar om dig o barnen o N o lagar en middag..hahahaha. Du ska bara smaka Kents middagar, där är en man som kan laga mat. Puss o kram till er alla.

http://www.ramdala-kiza.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards