Strong Angel

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Johanna - 21 december 2011 22:43

ligger nu och sussar så sött. (Bilden är från i eftermiddags). Hon, mamma och pappa har haft första riktigt tuffa natten. Annars är hon en sådan lugn tjej. Hon äter duktigt, älskar när hon får tutte eller nappen och ibland är hon vaken och gosar med oss och kikar upp med sina stora blå ögon. På BB sa dom att jag hade fått en sådan lugn bebis, med vacker hy. Raka motsatsen till mamma... La Leia som vanligt, men sen kunde inte jag sova. Låg och såg Skila världar tills den tog slut min senaste box, men kunde ändå inte somna. Klockan 3.00 vaknade min prinsessa och hon fick mycket mat och en ren blöja. Klockan halv 5 började "helvetet" för henne. Hon bara skrek och skrek. Hon vägrade ta nappen, pappa bar på henne länge länge, men sen när hon tillslut tystnade och vi la ner henne så tog det fem minuter så skrek hon igen. Bytte hennes dyngsura blöja runt halv sex, och sedan försökte få henne att komma till ro, men gick inte. Det var bara att ge henne mera mat. Det var det enda som lugnade henne för stunden. Började när klockan blev sju misstänka att det här är magknip eller något annat för känner mitt barn så väl att detta är inte bra. Fick tips av mamma att koka upp en dl vatten och ha i lite socker. Vi lät det svalna och gav Leia det sen. Hon fick i sig det bra, men skriken blev bara värre och värre för mammas stackars prinsessa. Sedan bytte Niklas blöja och det hade kommit mycket igen. Han gick runt med henne, men hon gallskrek. Vi hade henne jämte oss, men ingenting hjälpte. Hon ville bara ligga på mitt bröst. Tror det var för att känna sig trygg för hungrig var hon inte. Efter klockan 9.00 när hon legat på mitt bröst en bra stund verkade hon ha kommit till ro, och vi vaknade sedan upp klockan 12 ungefär. Lilla lilla gumman. Led så med henne!! Visst var vi trötta och så tröstlöst när INGET hjälper. Man känner sig som världens sämsta mamma. Men hon har varit lugn hela dagen och jag tror det var magknip. Vi kunde inget göra, men kärleken tror jag hon kände från oss. <3 Förresten kommer dom från BVC imorgon och ska väga henne. Hoppas det går bra! Tror hon äter bra i alla fall, det känns så. Ska fråga om man kan ge Miniformdroppar i förebyggande syfte.


  Älskar dig redan så mycket min fina fina flicka!! Vi tror hon ska heta Leia Alicia Mariella. Vad sägs om det?

Leia, för det är efter prinsessan Leia i Star Wars och det är ett väldigt fint namn tycker både Niklas och jag + att det betyder Härskarinna. Alicia är efter min stora idol P!NK (världens bästa artist och människa!) och Mariella efter min mormor Brith-Marie och farmor Ella = Mariella.

Av Johanna - 21 december 2011 22:13

Det börjar närma sig den stora dagen och det märks även här. Igår slog Niklas in julklappar och sedan tog jag över och så skrevs etiketterna på och vi bar ner klapparna till granen som vi klädde färdigt. Jag fullkomligt älskar julklappar och glädjen i barnens ögon och förväntan. Givetvis är gemenskap och sådant det viktiga, men ändå. Skulle vilja köpa hela världen till mina nära för jag älskar dom så, men de för nöja sig med halva ;)

   

  God jul önskar Atlas. =) Han, matte och lillhussen bakade Strykande åtgång igår dvs världens godaste julgodis.  Granen står så grön och grann i stugan, och paketen kommer att ligga och vänta på barnen (är bara deras som ligger där nere för N och jag öppnar våra klappar på julafton så vi la inte dom vid granen. Ikväll har vi dock haft lite julmys i alla fall och de fick öppna varsitt paket (det som kanske var tråkigast att få men ändå). De fick varsina kalendrar för 2012 att hänga på väggarna. Viggo fick Simpsons, Tova ngn med kändiskillar och Saga med Hello Kitty. Saga blev nog lite besviken och längtade efter dom stora grejorna, men den som väntar på något gott... Viggo blev jätteglad och började skriva i sina nära och käras födelsedagar och hur mycket dom fyller. Vi satt nere en bra stund, sedan mös vi med ett avsnitt av Family guy (SUCK) och chips innan Niklas började plocka ihop kläder och grejor inför deras Göteborgsresa 22-26... I morgon är det julavslutning först i kyrkan och sedan uppträde i "Pulsen". Ska bli så roligt för det är det finaste som finns när barn sjunger!! Hoppas bara att Leia är lugn som hon brukar så vi kan sitta med. Annars får mamma stanna hemma....

Leia sov så gott i eftermiddag och då passade jag på att köra och handla. Efter en lååång natt och allergi som gör att jag ser hemsk ut med röda prickar mm (kroppens reaktion efter förlossning, stress mm) och osminkad + mössa på så vill man inte träffa någon man känner. Vilket jag inte brukar då jag ju inte är härifrån, men nu träffade jag både min körledare, Niklas storebror och hans kompis sambo. Men va fasen, det viktigaste är ju att min sambo tycker jag ser bra ut och att jag accepterat att jag lever med allergier och klåda. Det är jobbigt när det sätter sig vid munnen och huden knottrar sig då det är kallt, men det kunde varit så mycket värre + ska man på fest eller så kan foundation täcka det mesta. Men så dagens fråga: Varför stöter man inte på någon då man är iordninggjord, men alltid då man ser ut som "hejkomochhjälpmig"?

   

 Viggo printar flitigt ner viktiga saker i kalendern.  Saga gjorde en julklapp till mig som jag MÅSTE öppna på julafton, då ska jag gå in på hennes rum och titta under hennes gran. Så sött!

 

// J.

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards