Strong Angel

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Det närmar sig

Av Johanna - 21 december 2011 22:13

Det börjar närma sig den stora dagen och det märks även här. Igår slog Niklas in julklappar och sedan tog jag över och så skrevs etiketterna på och vi bar ner klapparna till granen som vi klädde färdigt. Jag fullkomligt älskar julklappar och glädjen i barnens ögon och förväntan. Givetvis är gemenskap och sådant det viktiga, men ändå. Skulle vilja köpa hela världen till mina nära för jag älskar dom så, men de för nöja sig med halva ;)

   

  God jul önskar Atlas. =) Han, matte och lillhussen bakade Strykande åtgång igår dvs världens godaste julgodis.  Granen står så grön och grann i stugan, och paketen kommer att ligga och vänta på barnen (är bara deras som ligger där nere för N och jag öppnar våra klappar på julafton så vi la inte dom vid granen. Ikväll har vi dock haft lite julmys i alla fall och de fick öppna varsitt paket (det som kanske var tråkigast att få men ändå). De fick varsina kalendrar för 2012 att hänga på väggarna. Viggo fick Simpsons, Tova ngn med kändiskillar och Saga med Hello Kitty. Saga blev nog lite besviken och längtade efter dom stora grejorna, men den som väntar på något gott... Viggo blev jätteglad och började skriva i sina nära och käras födelsedagar och hur mycket dom fyller. Vi satt nere en bra stund, sedan mös vi med ett avsnitt av Family guy (SUCK) och chips innan Niklas började plocka ihop kläder och grejor inför deras Göteborgsresa 22-26... I morgon är det julavslutning först i kyrkan och sedan uppträde i "Pulsen". Ska bli så roligt för det är det finaste som finns när barn sjunger!! Hoppas bara att Leia är lugn som hon brukar så vi kan sitta med. Annars får mamma stanna hemma....

Leia sov så gott i eftermiddag och då passade jag på att köra och handla. Efter en lååång natt och allergi som gör att jag ser hemsk ut med röda prickar mm (kroppens reaktion efter förlossning, stress mm) och osminkad + mössa på så vill man inte träffa någon man känner. Vilket jag inte brukar då jag ju inte är härifrån, men nu träffade jag både min körledare, Niklas storebror och hans kompis sambo. Men va fasen, det viktigaste är ju att min sambo tycker jag ser bra ut och att jag accepterat att jag lever med allergier och klåda. Det är jobbigt när det sätter sig vid munnen och huden knottrar sig då det är kallt, men det kunde varit så mycket värre + ska man på fest eller så kan foundation täcka det mesta. Men så dagens fråga: Varför stöter man inte på någon då man är iordninggjord, men alltid då man ser ut som "hejkomochhjälpmig"?

   

 Viggo printar flitigt ner viktiga saker i kalendern.  Saga gjorde en julklapp till mig som jag MÅSTE öppna på julafton, då ska jag gå in på hennes rum och titta under hennes gran. Så sött!

 

// J.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards