Strong Angel

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Vardagen infinner sig.

Av Johanna - 30 december 2011 01:17

Jag börjar så smått förstå att jag är mamma. Känns konstigt att säga det, mamma Johanna? Ja, det är sant. Allting är så nytt och det är svårt i början, men ändå betydligt lättare än jag trodde. Jag känner redan mitt barn. För varje dag som går så älskar jag henne mer och jag förstår henne bättre och bättre.

Idag vaknade Leia och jag halv tio och hon fick mat, ren blöja och fina kläder för det var dags för ett stadsbesök hos familjerätten och sedan BVC. Tova, Niklas och jag begav oss lite innan elva. Leia satt så nöjd i sin bilstol och kikade med sina stora blå ögon. (Mamma önskade att hon skulle få pappas vackra och det fick hon). Strax innan vi kom till stan somnade hon. Vi begav oss så till Familjerätten för att intyga att Niklas är hennes pappa. Så två vittnen fick komma och så skrev jag under en del papper. Hon frågade mig "Är du säker på att Niklas är hennes pappa?" "Ja!". "Så ni hade en fast och stadig relation då när barnet blev till?". "Ja!". Kändes lite konstigt för givetvis är Niklas pappan och vad tar dom en för? Vad jag vet behövs det inte att man har en stadig relation för att bebisar ska bli till.... :P

Sedan körde vi till Grand Samarkand och åt en mysig lunch. Jag tog kycklingsallad, Tova räkbaguette och Niklas bakad potatis med skagenröra. (Ska tilläggas att vi var helt ensamma där...eller inte). Tova, Leia (som sov så gott i vagnen) tog en shoppingrunda medan pappa handlade på Maxi. Var mysigt att gå runt tillsammans även om vi inte hittade alltför mycket. Orkar inte gå runt när det är tusen miljarders människor överallt så vi kanske ska köra in en dag nästa vecka eller senare när Niklas börjat jobba igen. Tova hittade en snygg top för bara 49 kronor. Jag förbrukade mitt presentkort jag fått av lillebror, en klänning till mig och en body + byxa och mössa till Leia. Sedan släpptes jag av i Ingelstad för att Leia skulle till BVC för första gången (förra gången var hembesök).

Hon hade sovit så gott lilla prinsessan så hon var ju inte nyammad precis. Ändå hade hon gått upp från 3590 till 3735 g på en vecka så mamma är nöjd! =) Även ökat 0,5 cm i längd. Bytte först på henne och sedan fick hon mat, rapade och allt det där.

Varit en intensiv dag/vecka. Hemma tog jag mig en kaffe och så mös vi till ett avsnitt av "Raskens". Igår var Thessan, min kompis här och David min kusin, hennes kille. Fick verkligen jättefina kläder till Leia, en mysig kofta och mysbyxor till i mörkrosa och så sockar och en body. Tack snälla ni!! Så hade dom med sig det bästa jag vet, nämligen Negerbollar ifrån Börjes som vi hade till fikat. Blev massa prat och så åt vi köttfärssås och spaghetti (enkelt men jag och övriga familjen älskar det) och så drack vi kaffe och Thessan höll och pratade med Leia som var vaken rätt så mycket. På kvällen såg vi på hockeyn såklart Södertälje - TAIF, blev tyvärr 2-0 och matchen var verkligen inte den bästa man sett, tyvärr. I pausen underhöll Saga med sång i sin prinsessutstyrsel. Viggo spelade sitt nya favoritspel på datorn "Mindcraft" tror jag det heter.

I tisdags var det verkligen mycket. Precis fått hem barnen från Göteborg, massa saker framme att plocka ihop, julklappar till höger och vänster mm och en Leia med magknip. Jag ammade flera gånger och körde sedan till affären, apoteket och pizzerian. Samtidigt ringer min kusin oväntat och de var i Växjö och ville komma på snabbvisit. Hade ju inte så mycket att bjuda på och jag var inte ens hemma när familjen Elheim kom, men det fick bli som det blev, och det gick det med. ;) Leias syssling Johannes charmade oss alla där han kröp fram. Fick föresten två rosa söta bodys, tack!

Mycket bebis/barn blir det nu i min blogg, var inne och läste på Vi föräldrars hemsida innan. Känner en enorm glädje över att vara en del av den världen, och att jag har barn med rätt man! När han tittar på vårt barn och ler och ser så stolt ut då fylls hela jag med kärlek... I alla fall så kommer jag givetvis skriva om annat än bara Leia och föräldrarrollen (älskar att tycka och ha åsikter om det mesta allt ifrån Melodifestivalen till något hockeyinlägg), men det blir mycket av barn och familjeliv just nu. Vi är ju ingen kärnfamilj, så hur går det? Sådant kommer jag skriva om. I morgon ska vi bara njuta av en lugn morgon alla sex, sedan ska vi till Niklas kompis m familj som bor här i samhället och deras grannar. Ska bli riktigt trevligt!

Nu ska jag titta till min lilla älskling som sover så sött (faktiskt utan att ligga jämte mamma eller pappa!).

Kram // J.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards