Strong Angel

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Nyårsafton 2011

Av Johanna - 5 januari 2012 19:28

Var ett tag sedan. Tänkt blogga länge, men tiden har mest gått till att amma haha. Nu sitter jag här med vår nya Ipad2 som Niklas kom hem med efter jobbet. Han hade också Thai mat med sig och ikväll är det final i JVM i ishockey! Sitter och tittar på min sambo och dotter som sover sött i sin babysitter och känner mig bara lycklig. Saknar de stora barnen bara, men kul för dom att få se sin riktiga mamma lite också. Leia och jag var på BVC idag medan pappa jobbade bl.a Det gick över förväntan. Hon hade gått upp från 3735 g till 4120 g, och blivit tre cm längre dvs 55 cm och detta på en vecka. Barnmorska M berömde henne att hon var gudomligt söt med sitt långa hår och stora ögon. Jag hon sa att hon var väldigt lik mamma och då sa jag att ja, men hon har pappas fins ögon. Ja, det stämmer! Sa Monica då. Hon passade även på att beröma N vilken duktig pappa han är och så genomsnäll. Jag vet, var allt jag kunde säga. Han är värd all "uppoffring" jag gjort. Hon sa att ja det blir ju en stor uppoffring för dig med tre andra barn osv men jag sa bara att det är en självklarhet för mig att inte bara älska N utan det som finns med i bagaget så att säga... Leia har problem med magen då hon sväljer luft och har svårt att rapa, så då får man bära, pussa henne och bara prata och ge magmassage och visa att man finns där. Börjat ge henne Miniformdroppar också... Så till Nyårsafton. Det var en mysig kväll. De flesta i min ålder skulle varit ute och supet skallen av sig, men jag var hemma med min familj. Vi åt trerätters enligt Tovas önskan och spelade spel och sköt raketer såklart. Viggo sa att "detta är den bästa dagen på hela året". Och det märks hur barnen utvecklas och blir större vilket är roligt då det ju är mycket måsten och en del bråk i vardagen. I år var Saga med och sköt raketer vid tolvslaget även hon. Viggo och pappa satt uppe tätt intill varann och såg Godzillas efter tolv. Nyårslöften, har ni några sådana? Jag ger inte det för man blir så besviken, men att gå ner i vikt en del är ett måste. Kände mig så smal efter förlossningen, men nu börjar man vänja sig igen vid sin breda kropp och utan en älskling i magen. Ska verkligen ta mig i kragen och skriva en förlossningsberättles förresten! Minns smärtan, väntan och glädjen. Är hela 24 dagar sedan nu. Här kommer bilder från nyårsaftonskvällen:

         

Alla finklädda och ska skåla i fruktbål.  Efterrätten som jag gjorde, hallonfromage med daim + pommac.


       
Saga vid tolvslaget.                         Viggo vid tolvslaget.                     Dålig bild, men iaf alla fyra vid tolvslaget.

                     Älskar dig! Jag och Niklas, andra nyåret vi firar ihop. Stora prinsessan Saga med prinsessklänning jag köpt i julklapp till henne och flätor hon fick av min mamma.

                      "Köksfrun" haha. Fin bild på Tova som gillade trerätters. Och så hennes fina pappa som stod för huvudrätten, nötytterfilé och pommes.

                     Leia är finklädd, dagen till ära. Så en bild på förrätten, godast alla kategorier, Toast Scagen. Så jag då. Halsbandet är det finaste som finns. Fick det av mamma i julklapp. Är ett mammasmycke står mamma och Leia.

                   Tova och pappa. Så Viggo som njuter av fruktbålet som var supergott!

                                                    

 Vi började kvällen med att göra oss i ordning och skåla med bål och kex och så spelade vi Tovas nya spel hon fick av oss i julklapp, Alias. Så en minnesvärd dag tillenda. HOPPAS NI FININGAR DÄRUTE FÅR ETT BRA 2012!!!!

     




     

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards