Strong Angel

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Tips, julklappar mm...

Av Johanna - 7 januari 2012 02:01

Här är en bild på värmetofflorna Sipplies. Jag fick ett par sådana av mamma i julklapp och dom är super!! Jag är ofta väldigt frusen om mina fötter och därför blev jag glad då jag hittade dessa. Man bara stoppar in dom i Micron och värmer sedan på max 1,5 min vardera. (Jag brukar ta en minut då jag tycker det är lagom). Perfekt nu i januari då det är kallt även om vintern uteblir.

Idag har vi tagit en tur till min kusin Anna m familj. Barnen leker så bra, verkligen! Vi märkte knappt av dom då vi drack kaffe och pratade. Vi har ju bara tjugo minuter dit så är kul för barnen, verkligen.

Tänkte skriva en del om julen (var ju ett tag sedan men vadå).

Barnen spenderade julen i Göteborg, men den 26e kom dom hem igen och vi firade här hemma. Här är lite bilder;

Utdelning, tog tre klappar åt gången..

           

Saga fick denna klänningen av oss och Viggo fick Skyrim till xboxen och Tova ett spel som hon älskar (Alias familjespel), alla Harry potterfilmer på blueray, tre st läppglans, massa polkagrisar, ett spel till xboxen, ett halsband med änglavingar (av min mamma). Viggo fick också bla Empire state building, overall, Toy story 3 spel, Lego star warsbok (av min mamma), vanligt lego att bygga ihop mm. Saga fick också glittriga strumpbyxor, en prinsessbok med över 500 klistermärken, lego att bygga ihop, en tavla, halsband & flätor(av min mamma) och så det bästa:

s        
En gullig grej var att jag fick en liten julklapp av Tova! Denna coola diskborsten (undra om hon tycker jag ska diska mer;) och den rosa burken. Så gulligt! Vi öppnade klapparna ihop, även Leia och så tittade vi på Simpsons, åt snacks och mös allihop. Vi fick ju ingen riktig julkänsla i år även om granen stod så grön och grann och klädd, men är glad att barnen fick fira med sin mamma också då de fick mera paketer och i barns ögon är ju ju fler gånger desto roligare. Någon fördel ska man ju ha om man har separerade föräldrar. Däremot så kan jag tycka att den 24e är bara ett datum som man förstorar upp något enormt. Vi hade det fint ihop ändå

Som jag tidigare skrivit om så firade vi julen hos min mamma med "lillfamiljen". Leia fick nog mest paketer då min pappas släkt kom på besök på juldagen. Hon fick bla ett babygym, jeansklänning, Färjestadssockar och flaska (av morbror såklart som envisas med att skriva "God jul Evelina önskar Ola". haha!). Så fick hon fina kläder och Elsa Beskows sagobok mm. Mamma, Niklas och jag spelade tremannavist, åt massa godis och julbord på kvällen. Så givetvis Kalle Anka. DET MÅSTE MAN FORTFARANDE SE. Julen är tradition och SKA vara samma. Niklas förstår inte det där. Vad tycker ni?

Klänningen på bilden fick jag utav min sambo, samt en lång tunika, detta vackra armbandet och presentkort på fotvård. Av farmor fick jag virkade grytlappar och 20 nummer av Se&Hör. Av mamma fick jag kameran Polaroid 300 (tar bilder direkt och skriver ut), värmetofflorna, Mammasmycket, (LOVE IT), Sex and the city boxen med alla avsnitt, torrschampo, spelet "ryktet går", av svärföräldrarna 500 på Kappahl och 200 på H&M av min lillebror.

Tack alla för en underbar jul. Snart ska den ut och vi går mot ljusare tider. Hoppas på samma gemenskap och glädje som julen gav oss.

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards