Strong Angel

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Jag vet vad livet handlar om...

Av Johanna - 13 januari 2012 16:32

   Det är otroligt vad tiden går! I tisdags var vår prinsessa en hel månad. Det märks såväl på henne som på kläderna. Vilken tur då att mormor Marita kom med nya kläder. Som synes så var det två rosa klänningar, en pyjamas, en tröja och ett par byxor och så det finaste, en sovpåse som det står "Pytteliten" på. Jag har sagt att hon inte ska köpa en massa, men hon tycker det är roligt. Tänk vad Leia kommer bli bortskämd ;) Vi vaknade i onsdags vid sextiden för då vill L ha mat. Klockan sju steg jag upp för att ge de stora frukost och skicka dom till skolan. Sedan somnade jag om och Leia väckte mig vid 9. Hon åt, fick ny blöja och fina kläder. Sedan låg jag och bara gosade med henne. Vi pratade om allt möjligt<3 Så har jag även lärt henne göra "TTT-ramsan" såklart. Är mycket tack vare TAIF att hon finns ens.

Framåt tio ville hon sova, men jag höll henne vaken så mormor fick gosa med solstrålen ett tag då hon kom. Så var vi ute på långpromenad i vagnen och på kvällen gjorde vi hela familjen ett besök hos min farmor Ella. Där serverades utsökta kroppkakor och så tårta och fika. Barnen skötte sig så bra och vi spelade Yatzy. S och L somnade i bilen på väg hem...

Tänk vad ett nytt liv kan tillföra så mycket glädje! Har givetvis varit ett par "hopplösa" dagar/nätter, men annars så går det över förväntan. Leia äter och bajsar som hon ska och igår på BVC hade hon gått upp från 4130 till 4390 på en vecka och är nu 57,5 cm (ökning med 2,5 cm). Mammas stora tjej! Min sköterska på BCV är så härlig. Hon berömmer mig för min mognad och för hur bra allt går och förstås hur fin ögonstenen är. Den 24/1 börjar föräldrargrupperna, längtar!! Älskar att ha ett barn som påminner om mig, hon är meningen med allt.  Vi är som en riktig familj nu. Viggo är en helt ny liten pojke. Hela veckan har det kommit hem lappar från fröken om hur duktig han varit i skolan och det märktes även när vi var på Kaskad vattenpalats igår och hos min farmor mm. Idag har han gett Leia nappen då hon tappat den sen hade vi en promenad själva ute Leia, Viggo och jag då han körde vagnen. Igår köpte vi en ny och stor badbalja när vi fikade på Börjes och det hade han berättat i skolan. Du, lilla liv du tillför så mycket glädje här hemma! Jag frågade Viggo om han hade tråkigt här hemma då sa han "nej, verkligen inte. Speciellt inte sedan Leia kom". Det är verkligen roligt hur bra allting fungerar tillsammans då vi ju inte är en kärnfamilj. Annars hade det varit lite svårt. Alla har välkomnat mig och jag försöker engagerar mig.

I tisdags när hon var en månad kom Niklas hem med muffins efter jobbet. Vi såg på hockeyn TAIF-Rögle och så fikade vi framför tvn i grönvita utstyrslar. Vad vore livet utan all den kärlek som finns runt omkring en? Livet har verkligen varit skit och inte lätt många gånger. När Leia ler tex så undrar jag om hennes morfar ser henne då? Vi ska dit och lägga en blomma snart. Men tillsammans vinner vi över allt. Så tack för ni finns där ute och tack till er som läser!! Trevlig helg, snart kommer fler inlägg och lite bilder från förlossningen/BB.

// Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards