Strong Angel

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Allmänt

Av Johanna - 21 januari 2012 16:15

Tänk vad tiden går! Har inte bloggat på över en vecka. Är så full av tankar och idéer. Skrev ett inläggt en gång om självmord och om tabun att prata om de som gått bort. Det väckte mycket känslor hos folk, vilket gav mig en t idé. Tänker förresten fortsätta skriva på mitt projekt jag gjorde för två år sedan. Den heter "ps. var stark". Det får bli ett projekt nu jag kan ta till under mammaledigheten. Har varit mycket såhär i början att ta in allt och jag lär mig känna min dotter. Vi kommer så smått in i rutiner med mera. Efter varje gång hon nyser får man världens léende, haha! Har köpt ett album till henne, ett mindre än hennes syskon har, men detta var snyggare än d som fanns (Tova fick välja). Har för övrigt haft en riktigt tuff natt. Det är första gången jag har alla fyra barnen själv, då Niklas jobbar natthelg dvs 12 h x 3. Det blir en tuff utmaning, men han måste ju jobba (i sommar är det min tur lite). Igår hade vi fredgsmys och hejade på Tingsryd så åt vi pizza. Dock har Leia testat mamma rejält. Inte fått sova mer än korta stunder efter klockan 4 i natt. Tror hon har feber eller något för hon har varit så himla känslig och storgråtit om jag rört mig en millimeter. Mammas tjej! Vart helt färdig tillslut. Det går ju att ge henne allt när man är ensam men har man tre till att ta hand om blir det kämpigt, så mamma kom idag och med sig hade hon enorma godispåsar till dom! =) Vi lekte Gömma nyckel och spelade Svarte Petter bland annat. Är så glad att jag har det stöd jag har av henne. Hon finns där nära tillhands om det är något. I morgon tänkte jag ta med barnen till Emmaboda simhall, dit deras (Leias) sysslingar ska. Dom leker alltid kanonbra så blir kul samtidigt som jag får lite hjälp och Niklas sova ut...

Känner mig riktigt dålig som tar hjälp av mamma. Jag kan klara det själv att ha fyra barn!! Men Leia krävde hela mammaJohanna igår så är ju synd om de andra. Så ville mamma träffa sitt barnbarn och bonusbarnbarn ju. Love u!

Ha en fin helg alla, jag ska försöka bränna en skiva och iallafall få läsa inledningen av min nya bok "Ett bedårande barns bekännelser" av Peo Thyrén, medlem i Nocie. 

Älskar min dotter så jag blir galen, och tur är väl det är ju det som driver en....

Nästa helg ska barnen till deras morfar och hans särbo. Roligt för dom! 

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram / Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards