Strong Angel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Kusinbesök

Av Johanna - 21 februari 2012 18:09

          

Här sitter två jämngamla busungar.                            Så här min täppta/förkylda lilla älskling.

 

Jenna & Saga väntar på fikat.


Sitter här och är lite osocial för tillfället. Tänkte passa på att blogga lite då Leia sover i sin stol. Hon hade feber i söndags min lilla stackare,  men nu är hon piggare fast väldigt täppt fortfarande. Ser fram emot torsdag då ska vi "mammadate" hos Frida. Vi är ett härligt gäng mödrar i vår lilla by. När jag tänkte hur mitt liv skulle se ut så tänkte jag mig visserligen barn ganska tidigt men gärna bo inne i stan eller åtminstone där det finns affär. Fast livet blir inte alltid så som man tänker sig. Igår började Niklas och min helg då han jobbat natthelg. Han och Viggo kollade på Transformers medan jag spelade kort med Saga samtidigt som jag fick ha Leia i knät haha. Vi lagade kycklingfilé och pasta med sockerbönor. Visserligen "bökade" Leia fram tills ett-halv 2, men sedan sov hon lugnt intill mamma hela natten och förmiddagen med två matpauser. 

Idag åkte vi till min äldsta kusin. Barnen leker så bra! Man märker knappt av dom. Vi var på kusinens jobb och fikade med semlor såklart och nu spelar dom spel alla fyra. Trevligt med en liten "utflykt" såhär en sportlovstisdag. I morgon har jag fyllt upp. Det blir en sväng till Emmaboda på ett återbesök efter förlossningen, sedan spädbarnsmassage med föräldrargruppen och så blir det hockey. Vi tänkte att eftersom det är sportlov så åker vi till Tingsryd och barnen kan sova ut dagen efter...

Annars händer inte alltför mycket, mammalivet flyter på. Min skrutta växer så det knakar och det börjar dra ihop sig till dop. Hon ska döpas i min gamla klänning. Niklas är väl inte i extas precis, men är väl en pappagrej att man inte SKA gilla dop ;) Förresten släpps "Skilda världar volym 5" i morgon - ÄNTLIGEN! Har inte så mycket att skriva för tillfället, ska ner och klinka lite på pianot när jag kommer hem känner jag. Men är så svårt att få tag i noter nu, så ska nog köpa lite nya böcker när det bär sig in emot stan. Tänkte ta och bada med Leia nästa vecka om hon är riktigt bra då, hon verkar älska vattnet. Har sådan lust att skriva, men ingenting att skriva om känner mig lite "off". Så får låta fingrarna vila ett tag.







   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards