Strong Angel

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna - 5 februari 2012 18:23

Jag har en bästa kompis, Josefine. Hon och jag föddes till världen samma år, våra pappor likaså och vi har alla gått samma skola. Vi har hållt ihop genom glädje och sorg. Även om jag valde att plugga och bo tre år i Karlskrona och hon i Kalmar så har vi vetat att oavsett hur länge tiden går så finns vi där för varann och oavsett vad vi väljer för vägar i livet så kommer vi alltid vara Johanna och Josefie tillsammans. Mitt val av liv vet ni ju vi det här laget, familjelivet samtidigt som jag pluggat och ska plugga vidare så småningom. Josse har varit ihop med sin jämngamla kille sedan högstadiet och bott utan honom i nästan ett år för att jobb dubbla pass i Norge där hon bott med vänner. Nu är hon och en av våra gamla klasskompisar Anton på en 3-månaders lång resa i Asien. Hon har lovat att ta en drink eller två för mig i solen ;) 

 

Så tänk vad olika vi valt, men så nära varann vi ändå kan vara. Saknar dig min vän!!

Tänkte publicera ett mail jag fick av henne nyss för det gjorde mig så glad:

  • Hej Joyyis! Hur ar allt med er?  och med dig? Jag tanker mycket pa dig ska du veta. Du ska veta att jag verkligen imponeras av dig, och aven inspireras! Du ar bara 20 ar gammal, har en egen dotter och 3 bonusbarn, en sambo, korkort, bil och boende. Hur manga 20aringar tror du skulle klara av det?! Om du tar dig en titt i bara Emmaboda sa ar det inte manga du. Det ar inte ens manga vuxna som klarar av det! Jag tycker det ar valdigt starkt gjort av dig och det gor mig sa glad att du ar lycklig och kan gora 5 personer till lyckliga, namligen din familj!! Jag langtar mer och mer till den dagen jag skaffar familj, till nagot viktigare har i livet an pengar, resor, fester, klader osv. Visst, det ar helt underbart att vara ute i varlden och resa och se nya platser, det ar inte det jag menar, jag njuter av varje minut  Jag menar bara att du har det fantastiskt bra du ocksa! Du kommer att kunna gora allt detta nar du ar 40 medans alla vi andra har barn att passa  haha. Du kommer kunna gora det med dina barn och kanske till och med barnbarn dar hemma som vantar pa dig och langtar efter dig. Jag langtar verkligen till jag far ha en underbar familj jag ocksa, om det nu kommer komma Jag vet egentligen inte vart jag ville komma med detta, men jag vill att du ska veta vad jag tycker  Skit i alla skitsnackare som tror att du inte klarar detta, for det lovar jag att du gor! Jag kanner dig battre an manga andra och jag vet att du ar en helt fantastisk mamma! Strunta i vad alla andra sager, du har det som gor dig lycklig, det ar det enda som raknas! Ha det sa himla bra och halsa! Njut av varje minut. Saknar dig!! Synd att vi inte hann ses nar jag var hemma over jul, men jag kommer hem om ett tag och jag langtar efter att fa traffa dig och underbara Leia da! Kor forsiktigt! Puss och kram fran soliga Singapore. 


    Tänk att få sådana positiva ord, det gör alla kämpiga dagar och minnen värda att härda ut. Så tack än en gång älskade vän!

    Just nu sover hon i sängen (själv!) hon är så mammig min lilla skrutta. Och har dum magknip, vilket tär på mig men hon har sina glada stunder och då glansen speglas i hennes öga så känner jag mig så lycklig så lycklig så jag glömmer att jag är trött och så...

    Har hänt mycket nu på sistone, men jag har inte haft tid eller tanke på att skriva här. Nu är Viggo och tittar på film, medan Niklas och Saga är i kyrkan och tittar på när Tova å andra uppträder i kyrkan. Han drar sig verkligen för att gå dit på sådana gudstjänster, men han gör det för sin dotters skull


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards