Strong Angel

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Vad som hänt på sistone...

Av Johanna - 7 mars 2012 12:33

Som sanden i ett timglas, så passerar dagarna i våra liv. Så säger dom i intro till serien "Våra bästa år", och det är inte annat än att man kan hålla med lite. Känns som att det var igår jag bloggade, fastän det var en och en halv vecka sedan tror jag. Vad har vi hittat på dessa dagar då? Vi har kalasat då Tova fyllde 12 år!! Hon fick bla en snygg kudde, 3d tavla, twilightbok, annan bok, glasgrej, läppglans i form av en cupcake mm. Så kom min mamma och då fick hon presentkort på New Yorker (300), och av morfar och Annmarie fick hon en snygg tröja och presentkort på Lindex. Av farmor och farfar fick hon pengar bla. Vi åt hennes favoritmat, kotlett och potatis och så blev det ju tårta såklart. Hon visade roliga filmer på datorn, en där Saga förra året sjöng "popular" framför datorn. Det var SÅ gulligt. Och så en film där Niklas bak var inzoomad, haha! Så spelade vi "Alias", och tom farmor och farfar var med. Inte var dag man spelar sällskapsspel med svärföräldrarna ;)

Annars är vi i full gång med dopförberedelserna. Leia ska döpas på Trandagen. Fick veta att man inte firat den här där vi bor nu, men jag är uppväxt med denna trevliga tradiotion. Någon mer?

Längtar efter Leias dop. Vår vackra prinsessa ska få sitt namn och en skyddsängel bla. Fast jag vet att hon har morfar vid sin sida...

Igår var en toppendag. Leia väckte mig halv 7, ammade henne och bytte blöja och klädde på henne. Lagom tills det var dags att väcka hennes syskon för skola. Så då fick Leia "gymma" en halv timma, vilket hon gjorde. Sedan kollade jag på SKilda världar och gjorde och drack kaffe. Gjorde mig sedan i ordning för byns "Små och stora". Det var många barn som vanligt, och riktigt kul. Sjunga, pyssla, fika och bara umgås, big like på det! Sedan tog Frida jag och Fia en långpromenad i det vackra vädret. En ny runda som jag inte gått innan. Tack kära ni för en trevlig stund!

Sedan följde Fia och Lithea med in på lite mat och fika. Leia sov sedan i vagnen. Tiden bara flög förbi och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Tack finaste du för bra sällskap!

Idag ska vi bort till Emelie om en dryg timma på mammadate. Förresten så var Leia, jag, Emelie och Ebbe och badade förra veckan. Var lite nervös innan då det var L första bad i bassäng, men hon älskade det! Emelie visade två bra grepp, och bäst tyckte Leia om att simma på mage. Det kändes som att vi var ensamma där i en stor drömvärld, mamma och dotter och det var kärlek på hög nivå! 

Har också varit på Tupperware borta hos Anna och så varit på staden i onsdags fm innan Niklas började jobbet. Skrev ett långt inlägg om det, men det försvann pga dataorstrul. Men men, shit happens!

Tänkte lägga upp några bilder på Leiisen också.

Saga ropade på mig då jag stod och lagade mat. "Johanna kom, Leia är en stjärna!!". Så hade hon tagit på henne denna guldhatten. Haha.


Handlar med mamma. Inte jätteroad...


    

Glad på storasysters födelsedag.


Busig på Små och stora.



 Ha nu en fortsatt trevlig vecka alla och framförallt glädjs år det lilla. Det är något min morfar alltid sa, och jag försöker tänka på det. Ett leende från ett barn kan glädja mig i de mest svåra stunder.

 
 
Annmarie

Annmarie

7 mars 2012 14:48

Smyger in o säger hej till dig o skickar en kram till er alla. Puss puss :-)

http://www.ramdala-kiza.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

7 mars 2012 15:51

Solklart att vi firar tranedagen! Det kan ha hänt att jag ibland bytte godiset mot lite ris i mina syskons strumpor... ;-)

Johanna

7 mars 2012 17:47

Yes! Härligt att höra. Ska jag allt berätta här hemma. Haha så tranan kom med ris ibland. Stackars barn... Min bror var alltid livrädd för den stora fågeln som skulle komma och på fritids hade dom gjort spår i grus:D

 
Ingen bild

Helena

7 mars 2012 21:36

Märkligt om tranan aldrig varit hos Nicke. Min mamma växte upp med tranbesök och deras hus är grannar så man kunde ju trott att tranan hittade.. ;-) självaste tranan kom nog aldrig med ris...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards