Strong Angel

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Livet förändrades och skulle aldrig mer bli sig likt...

Av Johanna - 10 mars 2012 16:36

för exakt tre månader sedan, för då blev jag förälder. Vår dotter Leia Mariella Ingmarsson tittade ut kl 16.15 den 10 december, efter 32 plågsamma timmar låg hon där på min mage alldeles ny. Hon skrek lite, men hade svalt en del fostervatten. Jag minns synen av en liten varelse med massa hår innan de gick iväg med henne. De vägde henne och klippte den korta navelsträngen, sedan tog dom henne till Neonatal en stund (vet fortfarande inte riktigt VARFÖR), men hon hade hög puls. I alla fall så minns jag Niklas, där kom han stolt som en tupp med sin lilla flicka i famnen och kom in i förlossningsrummet och sa "de ville inte ha henne där mer". <3 K Ä R L E K

Nu är hon alltså tre månader vår prinsessa. För var dag som går är hon mera med. Hon fick tre lugna veckor, men sedan jobbiga veckor med kollik eller magknip. Livet var inte alls roligt för lilla gumman. Men nu är allt så mycket bättre. Nu börjar hon upptäcka Babygymmet, hon pratar med sina fötter och så jollrar hon när hon så nöjt ligger och har bajsat haha.

Så grattis min älskade unge på tremånaders-dagen. Föralltid ska jag ta mitt ansvar och försök finnas i ur och skur och som Mauro Scocco sjunger "Du är aldrig ensam, glöm aldrig det och jag gör vad som helst för dig. Det hoppas jag du vet". 

Vi har haft en lugn förmiddag tillsammans. Slökollade på femmilen, åt mackor och kaffe å ammade mm. Jag har också beställt doppresenten nu från oss till Leia. Det blev ett halsband i silver en stor prinsesskrona så står det "min prinsessa". För er som inte vet är Leia en prinsessa i Star wars, därav hennes namn. 

Ikväll lagar Niklas potatismos och lax och så ska vi givetvis se Melodifestivalfinalen till Niklas stora glädje (not). Jag hejar faktiskt på Molly. För hon har sådan otroligt vacker röst och den låten berör. Men Loreen KOMMER att vinna och det gör mig ingenting för den låten var bra och framträdandet enastående. Hur det går för Ranelid återstår att se. Jag har tippat honom som femma, men kommer han så högt upp? På oddset tippade jag Danny som segrare (om inte Loreen vatt med) och att Lisa Miskovskey kommer trea. Det var 4,5 gr pengarna ungefär. Jag tror Danny kommer tvåa, men är ändå osäker då hans låt inte är speciell alls. Vad tror ni? 

Om någon undrar va de stora barnen är så kom deras mamma förbi i fredags för dom skulle till deras mormor denna helgen. Känns konstigt att vara "lilla familjen" ett par dagar och att Niklas inte jobbar. Det var inte igår precis... Känns tomt, men de kommer hem snart igen ju =)

Älskar att vara mammaledig. Vill aldrig försvinna ur denna lilla bubbla, även om vissa dagar är man ganska less på att amma, trösta och åter amma. Niklas vill vara föräldrarledig så jag har tittat över en del jobb, ett som jag verkligen är intresserad av. Så eventuellt blir det jobb framåt hösten. Men nu blickar vi framåt först emot kvällens final, men framförallt en sommar som ICKE gravid och bara ledig med familjen. Det stora för oss blir Gotlandsresan. 

Ha nu en fortsatt trevlig lördagskväll! 

Ps. Nästan alla verkar komma till dopet och det ska bli en ära att få stå där och välkomna vår prinsessa in i Svenska kyrkan. 

Leia just nu. <3  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards