Strong Angel

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

En liten kick för självförtroendet och envisa näsor...

Av Johanna - 11 mars 2012 21:06

Det var inte igår som Niklas, Leia och jag var ute själva en långgrunda, men idag så. Solen har ju lyst på oss idag. Dock gör man ju det felet varje år att man luras och tar på sig för lite kläder. Men det gick bra ändå. Vi tog den mysiga rundan runt Torp. Det var lite som en guidad tur faktiskt, haha. Tror nog att Niklas njöt lite när han fick berätta att "där bor dens föräldrar" osv. Inte trodde väl jag att bekväma Johanna skulle trivas med att barnvagnen blir lerig och det luktar lite häst med mera, men jo då. Jag vet att min dotter kommer växa upp i en trygg miljö och dessutom med vänner inom meters avstånd. Det enda som är trist är att man inte kan gå till affären lite då och då, men vilken tur det finns bil då! Leia mår inte så bra hon. Hennes envisa förkylning ger inte med sig och är nu värre än någonsin och så har hon fått feber på kuppen. Hon är gnällig och varm och speciellt eftermiddagen har varit tuff för henne, men hon har kunnat sova lite på mammas mage i all fall. Så ikväll gav jag henne en Alvedon, stolpiller som barn mellan 5-10 kilo kan få. Så TACK Fia för hjälpen/tipset! Det var första gången jag gav henne något sådant. Lite läskigt var det allt, men gick hur bra som helst och när jag känt på henne nu timmar senare känns hon inte liks varm. Kanske inbillning, men hoppas så... Annars idag sov vi länge och så fick vi hem barnen igen, ikväll grillades det minsann! Inget smakar väl så ljuvligt som årets första grillade köttbit? Så spelade vi Bingolotto som vi alltid gör på söndagarna, dock utan vinst. Men det var trevligt ändå, trots att jag mest höll på med Leiisen. Barnen verkade haft en trevlig helg i Kalmar och Saga visade stolt upp sina nya rosa glitterskor hon köpt för egna pengar. Ikväll ville hon att jag skulle läsa för henne och hon berättade om sin längtan efter skolkompisarna i morgon, Tova har spelat piano och så har Viggo suttit vid datorn, och äntligen fått spela sitt älskade Mindcraft...(heter det så?). Jag satt ju och pillade lite med mitt CV igår, och gissa vad? Det enda jobbet jag sökte fick jag en kallelse till intervju redan nästa vecks! Här händer det grejor. Det stod att dom svarar inte alla som söker och hör du inget inom mars så har du inte gått vidare. Så bara det känns ju bra för självförtroendet! Om jag vill / klarar av att bara vara mammaledig i sex månader återstår att se, men Niklas vill också vara hemma och han är ju världens bästa pappa , samt som jag vill se mig om i världen lite också. Är man en dålig mamma om man tänker såhär? Vet ju inte alls om det blir såhär men tanken finns där, och bara tanken på det för mitt hjärta att blöda. Tänk att vara utan Leia typ 9 h i sträck? I morgon är det ny vecka, med nya möjligheter. // J. Ps. Om det är mycket stavfel så är det för jag testar att blogga ifrån ipaden.

 
 
Ingen bild

FIA

11 mars 2012 22:01

Det va så lite så. ;) Hoppas alvedonen hjälper ! Vad kul att du ska på intervju, vad är det för något jobb ? Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards