Strong Angel

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Johanna - 20 mars 2012 23:22

Bläddrar i min "Vi föräldrar"tidning samtidigt som jag tittar på denna lilla varelse som ligger och sussar så sött bredvid mig. Så avnjuts en kopp te. Det är avkoppling för mig. Sedan ligger jag och tänker starkt på en sak som N och jag pratade om i helgen...=)

Han är ju på jobbet. Är lite ensamt när han jobbar natt, men lilla ipaden håller mig ju sällskap också. Var nyss inne och kollade på Skatteverkets hemsida och jag ska få tillbaka 13 000 kronor på skatten, vilket ju inte känns alltför tråkigt må jag säga! Trodde jag skulle få restskatt i år då jag sålt mina fonder för att köpa bilen och barnvagnen bl.a Men icke sa nicke:) det var ju en glad nyhet. I alla fall igår fyllde Niklas år, och passande nog var skolan stängd. Vi väckte honom med frukost på sängen och så fick han öppna paketen som var två biljetter till Filip och Fredriks show i Växjö (fixat med barnvakt) och Game of throwns på Blueray och så chokladhjärtan såklart. Jag tror att N hade en trevlig dag som avslutades hos hans föräldrar som bjöd på köttgryta och en jättegid chokladkaka. 

I söndags så var jag och handlade. Sedan hade vi mys med pizza och Bingolottospelande. Jag blev så sugen på Dragéäggen som äntligen kommit så jag köpte en påse och tre tianlotter till Niklas på födelsedagen, men när jag kom hem hade barnen suttit så mycket vid datorn/ipaden så jag gjorde en skattjakt åt dom istället innehållande just godis, tio enkronor var och varsin tianlott. Jag gjorde så som mamma brukade göra till oss när vi var mindre. Att Viggo och Tova fick först varsin lapp med en bokstav på. På baksidan av lappen stod det till exempel "vid en liten klocka i köket". De fick då en ledtråd till vart nästa lapp skulle ligga och när de hade 6 eller 7 lappar skulle de bilda ett ord utav dessa bokstäver dom hittat, och där låg skatten! Saga kan ju inte läsa riktigt än så hon fick målade skattkartor istället. Jag är ju inget proffs på det precis, men det funkade bra. Dom var dock väldigt ivriga och lite "lata", haha men lite fick dom leta innan jag ibland fick hjälpa dom. Saga hittade skatten först i Microvågsugnen och hoppade av glädje. Så har ni inget att göra en helg, ta och fixa en simpel skattjakt, det var roligt att se deras entusiasm och engagemang. 

Så till en mindre rolig grej. Någon/några har tydligen inget liv. (eller jo, det har vi väl alla här på jorden, men inget roligt i sådana fall) då det förekommit vandalism här i byn. Skolan, gymnastiksalen, garage med mera är nerklottrat! Lider med barnen som nu får gå ut och in genom nedklottrade dörrar och visst ser det tråkigt ut. Tycker det är förjäkligt rent av. Varför gör man en sådan meningslös grej? Kostar ju bara massa onödiga pengar!! Man förvånas snart inte över någonting. I en liten byn som denna... Hoppas synden en vacker dag straffar sig självt i alla fall.

Så till lite trevligare saker. Ikväll var vi nämligen på "Små & stora" för alla. Syskon, mor och farföräldrar mm fick följa med. Så hela familjen var ikväll med så Leia och jag fick visa vad vi brukar hålla till om tisdagsförmiddagarna. Så var farmor, farfar och mormor också med. Tiden bara rusade iväg och jag hade supertrevligt även om det var intensivt. Jättegod fika, sång, ljuständning och prat med dessa fina människor här i byn. Är glad att jag hamnat här! Dock saknade vi ju Emelie och Fia med familjer... Tova och hennes bästa vän Moa var med och dom älskade fikat. Skrattade åt Tova, hon bara tog mer och mer. Men hon har ju rätt, varför inte passa på?;) Saga satt hos mamma för det mesta. Hon var så söt när hon blev kittlad. Viggo satt intill mig, Leia och pappa. Leias nya favorit är "En kulen natt". Hon skrattar så hon vet inte vart hon ska ta vägen. Jag kan inte låta bli att skratta åt henne, varje gång vi sjunger denna. Hjärtat mitt, du blir goare och goare för var dag som går. Tänkte lägga in lite bilder ifrån kvällen:

       
   
     Pappa håller sin minsta lilla tjej. Och storebror Viggo älskade fikat, precis som storasyster. 


         

Sångstund i ringen. Satt jämte min kompis Ethel och hennes föräldrar. Här på bilden sover jag gott i mormor famn. Man blir trött av att sjunga och busa! 


Hela familjen Ingmarsson / Aronsson och så Tovas bästa vän Moa till vänster. =)      


Avslutar ikväll med att än en gång GRATTA Emelie m familj till nytillskottet, Edith. Så roligt så. Kram från oss.

Natti på er alla // Johanna    


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards