Strong Angel

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Johanna - 24 mars 2012 22:18

som ett litet barn kvällen innan julafton är jag. Maten står färdig, församlingshemmet är dukat, precis så fint som jag ville ha det och dopklänningen är struken. I morgon ska vår lilla dotter ha sin första stora fest. Jag ska villigt erkänna att jag är lite spänd och nervöst, men det ska bli roligt att få stå där med min familj och välkomna Leia på riktigt till världen. 

Vi har haft fullt upp här idag. Niklas vart in till stan och köpte det sista, bland annat 3 liter creme fraiche och en helvit body till Leia. Allt ska ju vara perfekt, man tycker liksom att man har tänkt på allt men då kommer man på till exempel att "ja just det hon måste ju ha en klänning att ha i ombyte på festen sedan". Mycket planering blir det, men jag ville ha barndop för henne för jag är själv döpt, liksom hennes pappa och hon får välja sedan om hon vill konfimeras eller ej. Sedan är det faktiskt mysigt med denna gemenskapen man får i församlingen. "Nille" och jag har övat på låten som jag kommer att sjunga till mitt barn i morgon och Tova har läst upp dikten ett antal gånger för oss så den sitter. Förresten åter till dukningen. Det var så roligt att se hur Tova och Saga la ut servetterna och Viggo skedarna. Jag hade Leia i bärselen så det gick finfint det. Så var ju hennes mormor, farmor och farfar med och hjälpte till med förberedelserna. Känns skönt att ha det där i lokalen intill kyrkan och slippa stöka här hemma, och dessutom är det rymligare där. Nu sover alla gott, förutom mamma. Det är mycket tankar som far som sagt. I morgon är det dessutom familjegudstjänst som det kommer mycket folk utöver de 50 personer vi blir. Blir inte så mycket vettigt det här inlägget märker jag, är nog alldeles för trött i huvudet. Kommer lägga ut bilder ifrån dopet sedan med all ifrån själva förättelsen till doppresenter och familjekort. 

Önskar alla en trevlig söndag, och en god natts sömn nu! Glöm inte klockan ;) OCH ATT TRANAN KOMMER I NATT. 

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards