Strong Angel

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Johanna - 29 mars 2012 11:53

Passar på att skriva några rader medans lillfisen "gymmar". Lillfis och lillfis förresten, hon är ju nästan som en av mammorna här i byn sa en "jättebebis". Det har ju blivit fyra nya bebisar här omkring nu bara på två veckor. Känns jätteroligt! Träffade lilla Edith i tisdags och då var Leia minst sagt en jättebebis i jämförelse. Hon växer och frodas lilla hjärtat och jag trivs så offantligt i rollen som mamma.

Igår var jag ensam med de fyra barnen och det var rittigt roligt faktiskt! Förra gången jag skulle ut till simskolan så blev det lite kaosartat, men startade i tid denna gång och fick lite hjälp av grannen som jag träffade uppe på fritids då jag hämtade, hon erbjöd sig att ta Saga så kunde Viggo, Leia och jag komma när hans grupp börjar. Så tack, Anna! De var så duktiga barnen och fick varsitt märke, en livboje med olika färger. Och det viktigaste, chokladmedaljen såklart! Leia var trött, men kunde inte komma till ro så jag bar henne mest, men i bilen hem somnade hon och då hann jag natta Saga riktigt och läsa en av hennes låneböcker och "mysa" som dom säger. Jag brukar säga att "men vi har ju myst nu när vi läst". "Nej, Johanna myser gör man när man bara ligger och pratar efter man läst boken". Viggo är rolig han. Så var jag borta hos honom med såklart men då hade L vaknat så hon fick vara med. Viggo läser för henne, är så gulligt. Blev väl aningens senare i säng än vanligt, men jag hann å ge mat, borsta ut Sagas hår ordentligt, köra till simskolan, ge dom varsin tia som de fick handla för och betala märkena. Barnen tyckte det var roligt att ha en "utan pappa kväll", men Saga sa att "kommer inte pappa hem ens lite?" Så sa jag ,nej han är på kurs. Då blev hon lite ledsen så ringde vi och sa godnatt i alla fall. Tova hade förresten en i princip datorfri dag då hon och två kompisar höll till nere vid mitt piano hela em/kvällen. Kul att de hittar på lite annat! =) Så frågade hon faktiskt när jag skulle åka "tror du vi får sitta lite vid datorn?". (har blivit så mycket av den varan att måndagskvällen slutade i att datorn åkte av, barn i tårar osv..) Vad heter det om man är beroende av en dator typ som en människa är av sprit? 

Sitter här och skriver och ser då att 4 april är det premiär av Titanic i 3D, big like på det! Det är ju en av världens bästa filmer enligt mig, kan inte sluta snyfta heller när Jack dör. Annars rullar dagarna på. På tisdag ska vi hem till Linda på fika, ska bli riktigt trevligt. Så på måndag kan Niklas följa med på babysimmet (är andra gången det är) för han jobbar eftermiddag så det blir mysigt att vara "lilla familjen" där. I måndags var jag där själv. Det var så mysigt och Leia älskar att bada. Små grodorna och mormors lilla kråka blev det som avslutning efter att vi känt på vattnet mest första gången.

När jag får tid (förhoppningsvis ikväll) ska jag skriva om dopet. En utav de lyckligaste dagarna i mitt liv, det blev så som vi ville ha det. Jag ville gärna ha barndop och vet att Niklas kanske inte älskar kyrkan, men han ville gärna döpa Leia om jag ville sa han. Han gjorde det kanske lite för min skull, men mest för Leias. Herregud va fin hon var!! Återkommer med det som sagt. Vi har fått mycket beröm för engagemanget i byn och det är ju riktigt kul att höra. Mest beröm har Tova fått, som själv gick upp till microfonen och läste dikten "Till min syster". Jag är mätka imponerad! Vilken fin tjej hon är. Det har hennes pappa och mamma gjort bra...

I eftermiddag blir det promenad med vagnen, hälsa pappa välkommen hem och så kommer min mamma och lillebror hit. Jag ska hjälpa honom lite med hans projektarbete. Tänk att han tar studenten i juni, min LILLEBROR???? 

Kram på er alla!

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards