Strong Angel

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Johanna - 12 april 2012 22:32

godkväll alla!

Idag har familjen Andersson varit här på fika. Barnen lekte så bra (smilla och Leia lekte så gott d kunde;). Jag tycker det är roligt att bjuda hem trevligt folk och bara prata och så. Så gör gärna om det! Tack för ni ville komma Helena och Kalle! De tre stora flickorna var prinsessor och så fick dom bli lite sminkade och ställa sig i kön. Inte för att jag är expert men i barns ögon så var sminket himla bra. Äkta glädje att kunna få sett ett litet leende bara, Roligt att den lilla flickan också kunde vara med och leka så bra.

Så har N äntligen fått upp två "texter" som jag köpte för å "smycka" sovrummet lite. Nästa projekt är att göra om köket. Jag är tacksam då jag inte är så väldigt inredningsintresserad av att komma till ett "färdigt" hus, men känns kul ändå att få göra om lite för detta är ju vårt hus nu. Så det blir köket som blir projektet till hösten. Sedan SKA vi ta av skattepengarna och köpa en jazucci, det har jag alltid velat ha en. 

 

Dagens citat blir det av Saga när jag nattade henne: "I morgon när du går med mig upp till fritids, aa, då ska jag ha min fotbollströja och ingen jacka, för den ÄR faktiskt nästan lika tjock som pappa". haha!!!

Så tänkte jag göra ett separat inlägg om konserten igår. Måste bara skriva lite om Linus Klasen (hockeyspelare i Malmö) som gått ut och sagt det i media att "ja, vi får ju se hur det blir nu för JAG HAR JU EN FAMILJ ATT FÖRSÖRJA!". Karlen har 250 000 kronor i månaden (en årslön för en normalt betalad person) och är rädd nu då Malmö måste dra ner på spelarlönerna och då har han som sagt uttalat sig så korkat. Tänk på stackars fattiga människor i Afrika? Eller människor som verkligen vill jobba, men aldrig får ett jobb pga olika anledningar? Dumma jävel rent ut sagt.

På tal om annat eller ja, på tal om något så ska jag på hemligt möte i morgon klockan 14. Ska bli roligt ;) Sedan ska Niklas jobba i helgen så då blir jag "gräsänkling". Får se vad barnen och jag hittar på då, men en sak är redan bestämd. Viggo ska hålla i en auktion.

// J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards