Strong Angel

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Eric Saade

Av Johanna - 13 april 2012 01:02

                               

Igår var en stor dag för Saga. Visste inte om att Eric Saade skulle komma till Teleborgshallen i Växjö, men så fick jag se två biljetter (sittplatser rad 4 som egentligen var slutsålt) här på Facebook. Jag nappade direkt och frågade Sagas pappa om inte hon skulle kunna gå på den med mig. Han tyckte det var en bra idé och gissa en som blev glad när jag berättade?? Hon kom hem efter skolan och gjorde skylten på bilden här för det skulle hon minsann ha en sådan och så fick jag göra henne fin med en ros i håret, läppglans och plattångat hår. Sedan körde vi för en egenkväll i staden."Bara du och jag!!!:D" (Leia hade det bra hemma med pappa och syskonen då jag pumpat ur en massa mjölk så hon klarade sig). 

På vägen in spelade vi givetvis Eric Saade i bilen och sen väl framme så skulle Saga få en tröja, men den där jäkla kortmaskinen bara krånglade för det var sådan dålig täckning då det var så mycket folk. Efter tre försök gav dom upp (hade missat att ta ut kontanter så hade bara till dricka och glass till oss). Men så sa han att "kom hit efter konserten så ska vi hjälpa er igen!". Jag vet inte riktigt vad Sagas hade förväntat sig, men jag hade förklarat för henne att man får inte träffa Eric Saade utan bara se när han sjunger för det kommer vara mycket folk, men hon såg ganska chockad och reserverad ut i början. Klappade med och höll upp skylten gjorde hon i alla fall. Men jag reagerade på ljudet? Det var väldigt högt för att vara en konsert fylld med barn tycker jag, och började kl 19. Är rätt sent tycker jag också. Men i alla fall, han sjöng och sjöng och låtarna avlöste varandra (lät lika allihop om ni frågade mig). Är väl inget big fan av Saade precis. Hans självsäkra attityd får mig vilja spy, men dansa det kan han och framförallt sjunga. När så "Manboy" kom efter en timmes sjungande började så Saga "vakna till liv". Och när "Popular" kom ja ni, hur ska jag beskriva den minen? Som när ett litet litet barn får godis, eller paket av tomten typ så fast tio gånger bättre. Hon sjöng med, klappade och ja allt. Kommer aldrig glömma det. Det gjorde hela min kväll att få se henne sådan <3!!

Så efteråt så gick vi ut till tröjorna och på FEMTE försöket fick så Saga sin efterlängtade tröja. Den har hon haft hela dagen i skolan idag förresten... 

Hon var som sagt reserverad och lite chockad, var nog mycket att ta in i början och så, men mycket glad och lycklig babblade hela vägen hem till Nöbbele. Mäkta impad berättade hon för pappa (som hade en sovande Leia i famnen) om hur han i slutet av showen duschade i en fontän av vatten.

Och så till det som alla undrat över hela blogginlägget, nej vi skippade backstagepasset ;)


 
 
Ingen bild

Annmarie

16 april 2012 20:34

Underbara du var go du är mot barnen, tar dig tid och uppfyller deras önskningar. Kent o jag är så glad för dig o Niklas och det känns så tryggt att ni finns. Vi kommer snart upp o hälsar på, eller ta en utflykt till oss.. vet jag. Och du.... du vann presentkortet på Alvas hus <3<3<3

Johanna

16 april 2012 21:21

Vilken fin kommentar, tack! Vi är jätteglada att barnen har er också! Vet att dom verkligen gillar att umgås med er. Å vad roligt, tack snälla. Ska bli kul att få köpa något fint till huset:) piffa upp lite. Till hösten ska köket fixas e det tänkt. Och du, var rädd om dig nu! Det finns bara en som du. Kram!

 
Ingen bild

T

17 april 2012 00:44

Himla fin blogg:)

Johanna

17 april 2012 06:15

Tack T vem du nu är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards