Strong Angel

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Så fick vi oss en tankeställare igen...

Av Johanna - 19 april 2012 19:33

sitter och skriver med en liten busunge i famnen. Busungen heter förstås Leia. Hon bara älskar sitt babygym från Fisher price. Idag köpte jag en babygunga till henne på Köp&säljsidan på Facebook. Har länge velat ha en, för tror hon skulle gilla den. Är så roligt med alla dessa barngrejor och framförallt att se hur hon utvecklas. Hittade henne helt roterandes vid gymmet. Inte konstigt hon gnällde när hon tom hamnat med huvudet utanför mattan. Så fick jag höra två riktigt stora glädjeskratt då jag satte henne på min mage och sjöng på låten "Rad das armas". Det var verkligen en speciell känsla förra veckan då det första kluckande skrattet kom. Kommer ni ihåg?

Annars händer inte så mycket idag. Jag skulle träffat Jenny, men fick feber igårkväll och känner mig allmänt hängig så tog en dag hemma bara. Ska träffas i morgon istället. Ikväll när N kommer hem har han helg tills måndagkväll kl 21.30, ska bli skönt med lite långledigt. Hade förresten "mammorna" här igår och det var så trevligt så. Gjorde bla hallonfroumage med daim på som är min nya drog. Tiden bara flög förbi, men började må dålgt sen, men är på benen igen. Slökollar på ishockeyns sm-final också vilket för mig tillbaka till den "gamla goda tiden" då pappa och jag satt i den vita soffan hemma och hejade allt vi kunde på Brynäs som avgjorde och vann mot MODO i sista  avgörande matchen. Det var en månad innan pappa dog. Skönt att han fick glädjas över sitt älskade BIF:s sm-guld. NU, 13 år senare håller jag och hans barnbarn tummarna för att det blir smguld igen.

Så till något annat... Tänk vad allt kan förändras på bara någon sekund. Fick ett chockerande sms av mamma där det stod hon ville jag skulle veta att Atlas (vår schäfer sedan 7 år) låg för akut operation i Läckeby på djursjukhuset. Han hade drabbats av en magvridning (aldrig hört om det förut). Från att vara helt frisk till döende! Hela hans mage hade vänt sig och han hade så fruktansvärt ont. Går operationen bra så är det ändå vissa hundar som inte överlever narkosen. Oroliga timmar väntade och stackars älskade mamma. Det är ju som hennes tredje barn. Han är verkligen så fäst vid henne!! Men han kom in i tid sa dom och han kämpade väldigt tappert och jag har precis fått besked om att han är på väg hem till matte och husse nu <3 Vet att vissa är så att "det är ju bara em hund" men vissa värderar en hund näst intill lika mycket som deras vuxna barn och det är väl inget fel med det. Vissa vet jag värderar tex en bil före sina egna barn! Så vad som är viktigt och som man håller kärt kan bara man själv veta. För oss, och då framförallt mamma är han en guldklimp, värd vartenda öre (tur han är försäkrad iaf). Nu får han ha tratt toch försöka vila tror jag. Man får sig iallafall alltid en tankeställare när sådanthär otäckt händer. Så jag vill skriva här igen: Leia, min älskade dotter du betyder allt. Har givit mig den största anledningen till att verkligen strida för att göra rätt för mig osv, Niklas min älskade sambo, finns ingen som du. Världens bästa pappa och sambo. Vill alltid att det ska vara vi.Så Tova, Viggo och Saga, ni är världens bästa syskon åt Leia. Så mamma, utan dig hade jag aldrig varit den jag är idag. Fy fan vad jag beundrar dig!!! Slitit som ett djur för att ge kärlek och en trygg uppväxt till mig och Ola. Du är min bästa vän och jag älskar dig så otroligt. Och så mina kusiner, ni är guld värda, och barnen till er, farmor såklart och min faster, farbröder, och så min BÄSTA vän Josse som står ut med mig ;), Jenny som jag är så glad jag har, finns ingen så rak och ärlig, omtänksam människa som hon och så mina älskade "mammavänner". Fy fan vad helvetiskt livet har varit och jag har gråtit många tårar, men med er hjälp och vilja av stål fixar man ALLT!!! Förlåt om jag är tjatig, men som sagt tala gärna om för era nära och kära vad ni känner en gång för mycket, än för lite. Och ta ingen skit, det finns så många där ute. Ingen förtjänat någon som inte finns där för en!

Ha nu en fortsatt trevlig kväll // Johanna

 
 
Ellan

Ellan

19 april 2012 20:15

Tack för komplimangen, jag förmodar att jag tillhör kusiner med barn;)

Visst är det otäckt det som hände Atlas, jag blev hur chockad som helst när Marita berättade. Han är ju i god fysisk form och det har nog hjälpt honom igenom detta. Mina tankar har varit hos honom. Han som skulle till veterinären och få sin årliga vaccination.
Får mig att tänka på detta med Chapman, i morgon är det en månad sedan vi höll på att ta bort honom om vi gjort som den berusade veterinären sagt.........man vill inte tänka tanken. Vi vet ju nu att han är sjuk och det går bara åt ett håll tyvärr, men fortfarande har han inga direkta symtom och han har varit med husse och lillhusse och åkt inlines, så än kan han. Sedan så är han kär och matkåt som vanligt (han har god grundfysik också, tror det är det som gör att han står pall än). Tyvärr kan det gå fort när det väl är dax, men för en månad sedan var han inte redo och vi är glada att vi lyssnade på oss själva om vad som var rätt och fel.
Njut av Leias utveckling, det är underbart att följa sitt barns framsteg.......
Nu har din gissning om sysslingen till Leias ankomst passerat.....vi får väl se när det blir. Min gissning har varit den 20/4;)
Kram i massor

http://sodheim.blogspot.se

Johanna

19 april 2012 20:25

Självklart gör du ju det:) är så glad att jag har kontakten med mina kusiner och deras familjer. Och få se barnen växa är ju så kul! Tack för en fin kommentar... Jag trodde du skulle få typ v 37+3 kanske men tänk så fel man kan ha! Men att det är en tjej lilla Bullen det kan jag bara inte ha fel på;) lilla Chappe!! Tycker ni är duktiga med honom och gör så gott det går med alla barn osv och självklart är han pigg så varför inte låta honom få vara med? Ja herregud vilken chock det var med Atlas... Mamma har hämtat honom nu. Tänk så nära han lämnade oss! Helt sjukt. Tack för omtanken å lycka till nu!!! Längtar efter nya kusinbarmet. Kram!

 
Ingen bild

Annmarie

19 april 2012 20:37

Halloj min vän. Så fint skrivit om allt. Tur för Atlas o alla att det gick så bra, hade det hänt Katla något liknande hade man ju rasat ihop totalt.Sitter här o kolla Unga läkare, hoppar matchen i kväll.Börjar ett annat arbete snart, har nu två på landstinget.. hur jag nu har fixat det.. denna tosiga kärring som jag är. :-) P&K

Johanna

19 april 2012 20:41

Tack! Ta åt dig också. Tycker massa om dig och Kent åxå:) unga läkare det verkar vara bra. Härligt med två jobb, vill man så kan man! Men du måste vara rädd om dig! Hur mår du nu? Kram från mig och Leia.

 
Ingen bild

mamma

19 april 2012 21:47

Åh så fint skrivet älskade du<3
Tänk att jag förstår ALLT du syftar på och allt du skriver. Vet jag är barnslig, men Atlas är verkligen mitt ALLT<3
Till sist några ord till DEJ själv Johanna: Glöm inte bort att DU är värdefull, att DU är viktig här och nu. För ingen annan är som du<3
pok från mor

Johanna

19 april 2012 21:49

Pok tillbaka! :D

 
Ingen bild

Jenny

20 april 2012 22:07

Glad att du finns och att vi möttes i allt detta =) Kramar! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards