Strong Angel

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Finaste

Av Johanna - 23 april 2012 23:05

Här ligger vår lilla Leia och sussar så gott efter en lång men händelserik dag i föräldrarlivets tecken. Är hon inte fin? Undrar vad ett sådant här litet knyte tänker. Storasyskonen kom äntligen hem till pappa och mig idag. Kanske därför hon varit solstråle hela dagen. Blivit badad av storasyster, fått gå på avslutning av spädbarnsmassagen och babysim med BÅDE mamma och pappa på förmiddagen. Nu jobbar Niklas och vi säger alla godnatt och så skriver jag mer i morgon.

Just det, dom ringde ifrån jobbet om jag kunde hoppa in en del dagar (kul), så ska jobba på lördag och så onsdagkväll nästa vecka. Lite lagom sådär. Kan inte va ifrån lillstumpan mer, men lite jobba och så bra för hennes pappa också. Så sparar vi lite dagar. Sov gott alla!

 
 
Ellan

Ellan

24 april 2012 07:50

Visst är de ljuvliga de små liven......
Härligt för dig att få jobba lite, att få komma iväg, göra ngt annt och få distans till hemmet och mammalivet för en stund, det är toppen för alla tror jag och sedan att det ger en lite extra i plånboken är ju aldrig fel;) kram på er

http://sodheim.blogspot.se

Johanna

24 april 2012 22:39

Ja, det är helt otroligt. Och speciellt nu då hon blivit över fyra månader. Hon är liksom mer som en ja "människa" inte en liten liten bebis. Är så fantastiskt att få uppleva allt som händer och se likheter mellan syskonen osv. Förstår du älskar barn=)
Hur är det i Karlskrona nu då? Vill hon inte ut snart?
Nej, det känns bra faktiskt att dels kunna bidra lite med det och att komma iväg liksom och gå in för jobbet 100% och sedan längta ihjäl sig efter Leia. Så det känns kul att ha den möjlighjeten att både säga ja eller nej till jobb.
Kram

 
Ingen bild

mamma

24 april 2012 08:57

Finaste Leia<3
Tror hon drömmer om sin mormor som kommer på besök snart=)
Ska bli roligt och se om hon gillar hoppgungan du och Ola hade när ni var små.
Härligt med jobb:) håller med Eleonor, en lagom dos jobb är aldrig fel.
kram

Johanna

24 april 2012 22:37

Hej mammis!
Tack för idag, så trevligt att få dela tisdagsförmiddagen och em med dig. Och tänka sig Leia verkade älska min å Olas gamla hoppgunga. Visst var bilden jag tog underbar? Men man får nog inte ha henne där för länge utan små "pass" ibland så hon får träna benen.
Japp, känns kul att ha den möjligheten att komma ifrån lite ibland och göra något annat ett par timmar. Få ta en kaffe med kollegorna och underhålla , hjälpa mina vårdtagare istället. Lördagar och kvällar är ju inte fel det heller ;)
Kram på dig

 
Mathilda - mamma till Amelia

Mathilda - mamma till Amelia

24 april 2012 09:52

Allt bra med er? :) jättefint namn på dottern!

Jag tänkte kolla med dig om du kan är intressserad av Aloe Vera produkter. Jag är oberoende återförsäljare för Forever och vi har produkter för hela familjen + våra vänner på fyra ben. Helt underbara produkter som alla borde använda :) Kika in på min blogg för mer info under kategorin "Aloe Vera". Kram!

http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

Johanna

24 april 2012 22:34

Hej Mathilda!
Det är bara bra här tack. Full rulle =) Såg att du också hade en liten dotter och var relativt "UNG" (hatar det uttrycket) mamma. Kul att knyta lite nya kontakter och så! Amelia var också fint. :)
Jag ska på ett Mary Kay party (skulle varit förra v men hon blev sjuk som skulle ha d). Så jag kanske köper något där (har haft det innan och är nöjd), men har väldiga problem med självsprickor och har alltid haft torr hy. Så har du något tips så är jag idel å höra?
Kram!

 
 Sofi

Sofi

24 april 2012 10:12

Hittade din blogg när jag "slumpade" runt här inne på bloggplatsen.. Vet inte vad det var men jag fastnade direkt och läste hela 10 sidor på en och samma gång =)
Så jag kommer garranterat kolla in igen =)

Underbar liten tjej du har.. Så söt!

Kram Sofi/karedo

http://www.karedo.bloggplatsen.se

Johanna

24 april 2012 22:30

Hej Sofi! Oj, tack så hemskt mycket. Blev verkligen varm i hjärtat nu. Älskar att få kommentarer och sådana här fina ord är det ju inte varje dag man får. Fortsätt gärna följa mig, skulle vara hemskt kul.
Tack! Tyckte hon var det vackraste jag skådat när hon låg där på BB alldeles ny, men nu blir hon ÄNNU finare för var dag som går. Är liksom mer än bara en "bebis".
Ska kika in på din blogg mer än en gång också.
Kram tbks!
/ Johanna

 
Mathilda - mamma till Amelia

Mathilda - mamma till Amelia

25 april 2012 09:02

Tack :)
Jag har en favorit kräm för ansiktet och den heter Moisturizing Lotion, men det finns även en annan som är jättebra om du är torr och det är Propolis creme. Till självsprickor rekommenderar jag Aloe Vera Gelly. Den är kanon! Båda dessa krämer, propolis+gelly, kan du använda tillsammans i ansiktet, kroppen och även på din dotter. Det gör jag! :) jag ska göra en beställning på fredag så det vore jättebra om vi kunde snacka mer på mailen om detta!
mathilda.ahokangas@hotmail.com , ifall du är intresserad av att köpa dessa produkter så berättar jag om hur du gör med betalning osv på mailen, så hör av dig så fort du kan! :) Kram!

http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

 
Emilie

Emilie

26 april 2012 19:14

Hejhej!
Gud vilken fin bebis du har. Riktigt söt!
Jag gillar verkligen din blogg och har spanat in den några dagar i rad nu.
Kram.

http://www.modemillan.bloggplatsen.se

Johanna

26 april 2012 21:04

Hej söta du, tack så hemskt mycket! Fortsätta gärna läs, det är så kul att få respons och upptäcka nya bloggar. Ska kika in på din! Kram Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards