Strong Angel

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Johanna - 26 april 2012 11:24

Igår var en riktig mysdag vädermässigt. Tycker inte alls om regn, men någon dag sådär kan det vara skönt. Tova och jag drack varm choklad efter skolan och jag tände det nya doftljuset Melon som jag köpte på Village. Leia var inte alls på humör igår, hade inte ro till någonting och det var kämpigt med det mesta. Stackare. Hon var lite glad när storasyster lekte med henne i hoppgungan i alla fall. Tror hon hade stora besvär med tandsprickningen. Det dregglades till höger och vänster och fingrarna var enbart i munnen om inte nappen var där. Men det är ju något alla barn måste gå igenom. Idag verkar det mycket bättre, hon har ro att sitta i sin nya djungelgunga och även gymmat och gosat med mamma. 

Vi hade laxburgare till mat. Har ju City gross matkasse (hade tidigare Icas men den var inte lika bra tyckte vi) och det kan jag varmt rekommendera! Man slipper tänka att suck vad ska vi ha till middag idag osv, och så är det varierat + hemkörning ingår i priset! Tova var rolig hon. När hon kom hem vispade hon till en kladdkakesmet och sen så orkade hon typ två bet av maten innan hon fick gå och lägga sig på sitt rum hehe. Vet så väl den där känslan (gottegirs som man är), när man är så sugen på något, äter och äter och sedan undrar man VARFÖR och då speciellt med en massa smet så äcklas man nästan av det. Men hon åt det sedan innan sängdags i alla fall så hon fick i sig riktig mat också...

I tisdags var mamma på besök och vi var på BVC bla. Hon är för härlig som jobbar där, man blir alltid glad av att komma dit!! Leia sköter sig, gått upp från 5,6 till 6,4 nästan och är nu 64,5 cm lång och huvudomfång 42. Nästa gång blir det vaccination igen, usch. Men det tar vi då ;) Herregud vad stolt man blir av att liksom "visa upp" sitt barn och se att allt går bra. Det värmer i hjärtat något så oerhört. Efteråt var mamma, jag och Leia och fikade på det nya stället mittemot BVC (vet inte vad det hette) och fikade. Mysigt litet ställe. Sedan var jag inne på Mylla för första gången! Haha. Ville köpa hela affären, men så var det ju den 24 och ja då finns inte mycket pengar på kontot. Sedan är det bra att vänta lite. Kan inte köpa och köpa. Fick en hel kasse med kläder ifrån när jag var liten som mamma tvättat upp bla en björndress i stl 68, så söt! Så var Atlas med också såklart. Underbara hund! Han hade en stor tröja om sig så han inte skulle kunna slicka och komma åt det stora såret på magen. Och så hade han märken på tassarna där hans dropp suttit. Men ni ska inte tro att det märktes på honom att han varit minuter / sekunder ifrån döden. Han busade och busade, hur attans håller man en 7-årig schäferhund i vila? Tack för besöket, mamma! Snacka om att Leia är glad i sin mormor. 

Igår fyllde förresten svärfar år. Saga ringde och skulle gratta. Så frågade han henne "vet du hur mycket jag fyller?" svaret blev "hm, hur mycket fyllde du förra året?" haha, smart unge! Så hon kunde enkelt "gissa" rätt sedan. Vi ska fira honom på lördag allihopa i släkten, ska bli roligt. Tyvärr kommer jag lite sent då jag ska jobba mellan 12-17. Men de ringde och jag tycker det är roligt med lite jobb och helgen är ju aldirg fel! 

Mamma hade med sig en låda med bla mina slutbetyg ifrån gymnasiet, pappas journaler ifrån psyk mm och i den lådan fanns min gamla tvålsamling. Det älskade både Tova och Saga att pyssla med! Dom vill börja samla säger dom. Men jag vet inte vart hittar man sådant nuförtiden, snygga prydnadstvålar?Sökte på nätet, men hittade inget. Niklas var på fotbollsmöte (Saga ska spela fotboll varje onsdag och på fredag vara bollkalle) och vad gjorde Viggo, kan ni gissa? Mm, datorn såklart... :)

Föresten har ni sett min nya header? TACK TILL LINN SVENSSON som gjort så fint. Hade inte kunnat göra något liknande alls. <3

Så vill jag avsluta med lite bilder och ett stort grattis till min kusin som äntligen fick en liten flicka i natt kl 00.03. 

   

   

 

Kram och tack för ni kikar in och tack för ni kommentarerar ibland, det värmer! // Johanna

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards