Strong Angel

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Johanna - 2 maj 2012 13:22

eller är det de? Dessa godingar är ju knappt några bebisar längre. De bara växer och växer och tiden går. Fina är dom allihopa i alla fall och tänk vad dom ska få leka under årens lopp. Förmiddagen spenderades borta hos Emelie, Ebbe och lilla Edith. Det bjöds på bröd och en jättegod äppelpaj! Tiden bara flög iväg (som vanligt). Tack snälla ni! Dessa stunderna lever man på länge.

Annars ska jag iväg till jobbet om några timmar. Blir ett 18-24 pass. Dom ringde om jag kunde jobba lördagdag också, men jag sa att jag kan ev kvällen isåfall för vi ska ha loppis i Tingsryd. Är så himla svårt att säga NEJ! Jag vet ju att dom har förståelse för att man har en 4-månaders liksom, men ändå vill man ju så mycket. Man vill vara en bra mamma, en bra sambo och en bra kollega. Så lagom är ju alltid bäst, men vad är lagom? Kanske en gång i veckan max två känner jag. Vill ju njuta av Leiisen så mycket det bara går. Nu är Niklas ledig till fredag kl 18 så det blit mys för hela slanten. I morgon ska vi nog in till staden en sväng och på fredagmorgon ska jag till ett medium i Växjö, spännande....

De andra barnen är hos sin mamma. Tror inte vi har vant oss ännu. De har ju bott heltid hos oss nu i ett år ochg klart som attans det blir tomt och tyst med bara lilla L här hos oss. Saknar dom som fasen, samtidigt som det ju är bra att de får en bättre relation till deras mamma.

I måndags var det ju Valborgsmässoafton och så lägligt då att barnen var lediga. De följde med till Kaskad där det var babysim, men också öppet för allmänheten. De gillade verkligen att få titta när lillasyster dök, "simmade" med simringen och när vi sjöng. Vi var där tidigare så barnen fick bada också, men Viggo och Tova är ju tyvärr inte jättepigga på att hitta på saker utan det ska helst vara dator och tv för hela slanten (tror inte det är något unikt just för oss utan det är nog tyvärr dagens samhälle lite). Men Saga ville inte gå upp ur badet. ;) Så hann vi även med en fika på Hyllan innan pappa skulle iväg till jobbet, jag hem och fixa middagen och sedan gå med barnen bort till mamma. På kvällen sågs vi dock vid majbrasan. De lekte med sina vänner, Saga har en pojkvän haha så söta så. Förresten så tittade vi på en av Twilightfilmerna i helgen och om vad en Kentaur var för något. Så sa Viggo "det skulle nog inte vara så bra ifall du var en sådan Johanna". "Varför just jag?" "Ja, för du är ju allergisk mot hästar". Han är så smart!

Annars är ju vädret så undebrart som vi fått. Det är tråkigt bara att man är så förbannat trött jämnt utav allergin. Hade jag fått hade jag kunnat sova dygnet runt. Men man får ju trotsa vädret ibland. Igår kom min kompis Josse förbi och vi gick kvällsrunda runt Torp så jag fick visa byn lite och så gjorde vi lax med massa goda grönsaker till. Sedan kom ju Niklas hem sen vid 23 och hade då med sig Pringles och läsk, why?? Josse var ju duktig och åt inte ett enda, men å andra sidan måste man få unna sig lite ibland. Tiden rann iväg också då för vi spelade Rumble, pratade, åt mat och tiden var över 1 när hon körde hemåt Emmaboda. Tiden går fort när man har roligt sägs det ju...

Har haft lite dåligt med tid till att blogga nu senaste dagarna. I söndags så tog jag med Viggo för hans sytrar lekte med varsina kompisar och körde till Kosta Outlet. Där fick han korv med bröd, slush ice och han var mer än nöjd. Men att titta på kläder, fy så tråkigt!! ;) Börjar längta efter min lillebror nu som är ute på sjöss. Nu i juni går han ut där på trappan, samma trappa jag stod på för två år sedan bara. Två år?! Ska bli så roligt att se, han har kämpat så mycket med sin skolgång och så blir han färdig matros. Stolt är bara förnamnet. Nehe, nu börjar det väl bli slut på saker att kludda ner för denna gång så får väl sluta. Fånga dagen och ta hand om er alla. // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards