Strong Angel

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Johanna - 5 maj 2012 19:04

Ska väl villigt erkänna att jag har inte varit så mycket för det där med begangnat eller framförallt loppis har känts "tattigt" och jag hade en diskussion med en kompis i sjätte klass minns jag om att hon minsann köpte 4 jeans på Coop forum för samma pris som jag och då fick jag bara ett par LEE-jeans på JC. Har alltid hållt fast vid det, men har börjat ändra mig att det är inte bara märke som räknas liksom. Visst är det roligt att köpa Me&I, Villervalla, Polarn o Pyret, Lundmyr mm till Leia, men hon har fått massa fina kläder som bara är "fina" liksom. Blandingen är den bästa enligt mig. Ärvda kläder till exempel är ju väldigt charmigt. ;) Vad tycker ni?

Har idag för första gången haft ett bord på Loppis. Tillsammans med mamma var vi mellan 11-15.30 ungefär i Tingsryd. Vi plockade och donade och mös med kaffe och fika. Tyvärr var det väldigt lite folk får jag lov att säga.Vädret gjorde väl sitt, hade önskat ösregn idag ju. Men klockan elva var det riktigt mycket folk i och för sig. Hade inget mål eller förväntningar på dagen, mer än att ha en trevlig stund och komma ut bland folk och visst lyckades det! Han som sålde överlägset mest var han som hade en egen fiskebutik som sålde spön och drag mm. Fast sedan undrar jag om inte mamma och jag kom för vi sålde för drygt 500 kronor trots så lite folk. Känns jätteroligt! Var så kul att se en liten kille komma fram med en tjuga och köpa ett eget PC-spel. Många sålde barnkläder 20 kr / plagg, men jag hade inte satt pris och tror jag tjänade på det då en köpte paketpris 150 kronor. Var ju MASSA fina kläder, men om jag får fler barn så vill jag nog köpa nytt och har sparat favoritplaggen, men kändes även i hjärtat. Men hon som köpte var mer än nöjd med dom fina kläderna så det var ju bra. Det såldes även alla x-boxspelen jag hade, paraply, hundsaker, armband, ögonskugga, 3 böcker, skor, ljudböcker, badlakan, två lampor mm. Synd inte barnen var hos oss den veckan för dom älskar loppisar, att fynda för sina veckopengar. Men nästa gång ska jag ha ett bord i Brunnsparken, Ronneby. Då får barnen hänga på. Viggo tyckte vi kunde ställa upp ett bord utanför huset och sälja grejor haha. Leia har varit så superduktig idag. Första timmen låg hon under bordet på en filt och lekte med leksakerna hon hade och tittade på sina spöken jag satt upp. Fick flest förfrågningar om hon var tillsalu, men skulle inte sälja henne för allt i världen så klart. Hon är så fruktansvärt fin, skulle inte klara dagar utan henne, mitt BARN. Det viktigaste man har här i livet!!!

Niklas jobbar natthelg denna helgen stackaren. Han är så duktig. Sliter för att vi ska ha det bra hemma, för att hans barn ska ha ett tryggt hem och fint hus att bo i. Jobbar femskift heltid och kör 2,5 mil enkel resa. Helgerna är det tolvtimmarspass han jobbar. Jag ska även jag bidra lite genom att jobba i morgon ett dagpass mellan 7-16.30 då Leia ska vara hos sin mormor. Så vi kan spara dagar och ja pengar är ju alltid bra. Så att jag någon gång kanske kan köpa den där jacuzzin jag drömmer om. Niklas, finns ingen så omtänksam och duktig som han. Den som höll talet på Valborg i byn sa att "åldern spelar ingen roll" och fan så rätt han har. Jag ska växa och dö med dig, det är då ett som är säkert!!! Jag är en klantskalle som slarvar bort saker, backar på grejor och inte bidrar jag med speciellt mycket, men han älskar mig ändå och jag ska alltid finnas där....

Eftersom min lillebror är ute till sjöss och Niklas jobbar så drog jag och Leiisen till Emmaboda där vi bosätter oss fre-måndag. Det är mysigt att vara här. Igår var vi en sväng i Karlskrona och hälsade på det nyaste tillskottet i släkten lilla Engla (Leias sysling). Och givetvis var hon gudomligt söt och jag facinerades av hur med och vaken det lilla knytet var. Tack fina Eleonor för god fruktsallad och kaffe också!

Jag var även en sväng igår i Växjö då jag för andra gången i livet besökte ett medium. Skriver separat om det sedan.

Glömde säkert hälften av allt jag skulle skriva men ja, ser fram emot måndag då är det babysim och sedan kommer barnen hem igen. Skriver kanske igen sedan, längtar så förbaskat efter APPEN till bloggplatsen som är på g nu. Då blir det mycket bloggande härifrån, det är ju så roligt.

Föresten, man ska inte snacka skit, alla värderar ju olika liksom men grannen jämte oss på loppisen sålde inte en enda grej. Men lite roligt måste jag säga det är att man tror man ska få stenar sålda för 1 kr / st. :D

Kram och trevlig kväll!

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards