Strong Angel

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Johanna - 13 maj 2012 18:37

vart intensiv, men rolig på många sätt. Vi sov ut på förmiddagen och sedan var det frukost och i ordninggörande. Så gjorde jag pannkakor som Tova och hennes två vänner kunde ha här hemma medans jag och barnen var iväg. Så körde jag sedan och dumpade av Niklas inne i staden för en grabbkväll. Så körde jag med Viggo, Saga och Leia till Leos lekland. De lekte faktiskt stundtals väldigt bra, men Saga ville inte leka själv och Viggo inte vara med henne så man fick pussla ihop allt lite och gå med Leia också ibland. Men i det sotra hela är jag supernöjd med hur bra allting flöt på. Efter en timmes lek så blev dom törstiga och inte ville dom ha vatten så det blev läsk för Viggo, jordgubbsmer för lillasyster och varsina gigantiska chokladkakemuffins. Så blev det mera lek och efter 2,5 timmar på leklandet så begav vi oss mot min kusin. Där lekte Jenna och Saga så vi inte såg av dom knappt. Emilia och Viggo är jämngamla och lekte också bra dom. Dom spelade Memory och så hade dom ett eget band. Vi var publik vi vuxna. Anna ska ha sitt femte barn i oktober och hon hade fått en sådan fin liten kula på magen redan. Tack snälla kusinen för en trevlig kväll. 

Så körde vi neråt pizzerian då jag lovar pizza enligt önskemål och så blev det ostbågar och chips också. Lite väl mycket av det goda idag, men borstade i alla fall deras tänder riktigt noga och det var ju trots allt både föräldrarfritt och lördag ;) 

Vi satt allihopa (Tova också) nere och kollade på hela "Smartare än en femteklassare" och bara mös. Leia i min famn såklart, hon har skött sig exemplariskt lilla skruttan, men har fått vara med i princip överallt. Och som tur var har hon ju sovit i bilen. Så klockan halv tio började Saga gå och ta fram nattlinne och bok som jag skulle läsa. Viggo fick ha ipaden för han varit duktig hela dagen och så såg han film på den. Jag följde med Tova bort på rummet halv tolv. Sedan var det jag, en sovande dotter och ensamheten och så tvn. Jag hoppades att Niklas skulle komma hem tidigare än 3.30 på morgonen, men jag är nog bara avis. Han förtjänar det VERKLIGEN. Är nog inte många som förstår vilket enormt lass han dargit som ensamstående pappa det senaste året. Speciellt innan jag flyttade hit. Det är ju inte bara att ge barnen mat och underhålla dom det ska ju göras läxor, skjutsas på diverese aktiviteter, tandläkarbesök mm. Så ja, han verkade haft det toppen ute med alla vänner (tror dom var nästan 10 pers). Han förtjänade verkligen lite roligt, men måste erkänna jag tyckte det var lite jobbigt innerst inne för man var nog lite avis. Har inte hunnits umgås så mycket nu heller på ett tag, men men inte är det en dans på röda rosor jämt inte ;) Men kändes bra att lägga sig i alla fall och att barnen haft en rolig dag och jag klarade av det utan problem. Här följer lite bilder:

        

Viggo tar en fikapaus på Leos Lekland. Och på bilden jämte mitt äldsta kusinbarn Jossan <3 med Leia i famnen.


        

   Två riktiga coolingar som har startat ett eget band. Så Saga och Viggo som spelade luftspelet. 

Av Johanna - 13 maj 2012 16:49




Det kan kännas så ibland. Trots att man har det bästa och finaste guldtackor så kan dom inte alltid läka ens själ, eller ens motstå när sämre "dagar" vill göra sig påminda. Sådana har vi ju alla ibland tyvärr och just idag är en sådan dag för mig. Jag vet inte riktigt varför som sagt. Men känner mig tom, bara rent värdelös om jag får säga det själv Typ som att man går i samma dag ut och dag in.Jag har ju valt detta själv och tro mig det är det bästa jag gjort i mitt liv, men kan inte låta bli att sakna min ungdom och har ju inte varit ute på över 1,5 år. Och nej jag skriver inte detta för att jag vill att alla ska tycka synd om mig eller för att jag söker sympati, utan för att jag behöver skriva helt enkelt. Sedan gillar jag inte folk som alltid ska vara som solstrålar, för livet har dalar också och varför inte skriva om det också? Önskar att någon förstod hur det känns eller att man kunde få en extra kram typ. Det är det bästa som finns. Önskar också att jag inte grubblade så mycket på allt. Hur var allt innan? Var det annorlunda mot hur vi lever vårt liv? Var gardinerna långa istället för korta? Det här med att grubbla har jag säkerligen ärvt av min far. Jag har en bok ifrån när jag var liten där han skrev. Ja, ni vet namn "Anders" osv.. På jag vill bli skrev han "bättre". Han tyckte aldrig att han var bra nog och så kan jag med känna ibland. 

Nyss var jag på världens skrivarhumör, och så nu helt plötsligt så tog orden slut också. Jag som ville skriva och skriva tills jag kände mig bättre igen. Det brukar alltid läka. Men inte ens det blir bra idag märker jag. Känns tråkigt förresten eller rent av skit för jag verkar inte ha tillräckligt med mat till Leia längre. Jag som ville helamma tills hon var ett halvår iallafall. Men nu får hon ersättning på morgonen och på kvällen. Ska till BVC på tisdag så får diskutera det här med gröt osv, hur vi får lägga upp det nu... Bara hon blir mätt finaste så.

Nehe, färdiggnällt för nu i alla fall. 

Forgive me my weakness but I don´t know why.


Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards