Strong Angel

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Johanna - 23 maj 2012 12:00

When you love, you will be hurt

when you get hurt, you hate.

When you hate, you try to forget

when you try to forget, you start to miss.

And when you start to miss, you are

suddenly in love again.


Älskar dig Niklas. 


Av Johanna - 23 maj 2012 11:57

  är en väldigt fin och duktig tjej! Här är hon och Leia på dopets dag i kyrkan i söndags där hon fick sin ängel och en liten present i form av en bok. Nu längtar vi tills skolavslutningen då vi spänt ska få se Tova och kompisen sjunga bara dom två i kyrkan!

Av Johanna - 23 maj 2012 11:47

   

Här är Leia i famnen på ledaren Karin och så jämte finaste kompis Edith som är två månader. Så söta så! Och så bilden är tagen efter vi kom hem ifrån Sockenstugan för man blir trött av att "leka" med kompisarna. Detta var dock sista gången för nästa gång är det avslutning på Ingelstads naturbruksgymnasium. Det är bland det roligaste jag vet med att vara mammaledig att gå på dessa träffarna varje tisdag. Det 1,5 h drygt och så sjunger vi, pysslar ibland, fikar och tänder ljus. Är så himla kul att se barnen här i byn växa och utvecklas och att träffa deras föräldrar. I morgon är det fika hemma hos Frida, ser fram emot detta! Någon som har en idé vad vi kan göra under sommaruppehållet? Vore kul om det blev av att man sågs lite då också. 

Av Johanna - 23 maj 2012 11:37

...och vad gör man då? Jo, det var så att Niklas fick av mig när han fyllde år biljetter till Filip&Fredriks show "Jakten på den försvunna staden" som skulle gå i Växjö konserthus. Och jag frågade mamma om hon kunde tänka sig ha Leia och det ville hon gärna. Det är första gången sedan hon kom som bara Niklas och jag gör något så det var verkligen roligt! Känns ju kanske taskigt att skriva eller hur man ska uttrycka sig, men alla småbarnsföräldrar behöver nog den där ensamma tiden någon gång eller vad tycker ni andra? Hon har ju det minst lika bra hos mamma. Tyvärr som jag skrivit så kan jag ju inte amma fullt längre så Leia får ersättning nu två veckor till sedan är hon ett halvår och då blir det välling och gröt mm...

Men i alla fall så körde vi och jag hade inga höga förväntningar, men måste säga att det var ENORMT BRA. Jag skrattade som attan och likaså Niklas som i och för sig alltid har haft deras "knäppa" humor och är en trogen podcastlyssnare. Showen handlade om att hitta vad som var typiskt Växjö, och så hade dom besökt olika platser, tagit knäppa och halvsjuka kort. Så pratade dom också om deras vänskap, hur de träffades i Köping för första gången och Fredrik hade en äppelskjorta som kammade hem minuspoäng. Kvällen slutade i en fyllecell efter festande vid torget och åkande av Pariserhjul klockan 19.40 Sedan gjordes parodi på "Mirakellåten" av Björn Ranelid (har filmat så skrattar fortfarande åt den). Är nog lite svårt att ja beskriva, men tror att antingen gillar man Filip och Fredrik eller gör man det inte och jag har verkligen börjat gillade dessa urballade snubbar. Showen var inte enbart skratt utan gripande sång ibland och lite allvar med bland annat ett styck kommunalråd på scenen. Vi kom således fram till att grejen med Växjö är Klamydia (hm??) för att det toppade tydligen listan för något år sedan i Sverige. Fick tyvärr inga bra bilder utan bara rent av kassa då iphonkameran är värdelös i mörker och jag är väl ingen toppenfotograf precis, men ja jag lägger upp ett "bildbevis" och så Växjö stads nya slogan. Just det ja, de hade också exempel på roliga kommunslogans tex "Ludvika - ska du handla i morgon handla idag istället", "Laholm - LA-holm" och så den sjukaste "Flen - en kommun". HAHA Så var det också en som stoltserade med att man minsann parkerade gratis, kommer dock inte ihåg staden.

Efteråt begav vi oss väldigt nöjda till restuarang Båtsman. Ringde mamma och Leia hade sovit nöjd i 2 dryga h. 

Väl där inne beställde vi underbar skaldjurssoppa till förrätt, Niklas tog en stor stark och jag coca-cola. Så till huvudrätt tog Niklas kyckling med nachos och jag fläskfilé med en mycket god bearneasås med lite chilli i. 

Vi var mycket nöjda och orkade inte dessert utan körde vidare för att köpa blöjor, tanka och nöjda återvända hemåt där vår dotter välkomnade oss med ett smile utan dess like...

Tack snälla fina mamma för vi har dig som gjorde kvällen möjlig! <3


   

Som sagt en väldigt dålig bild I know men ja, såhär såg det ut i alla fall och så den nya sloganen. Fyndig tycker jag allt.


   

Niklas mat som var väldigt god enligt honom och så min likaså. Tycker man fick mycket mat med. Rekommenderas!

        

Den fina förrätten och den fina mannen ;) 


   

Och så en styck nöjd Johanna.


Av Johanna - 23 maj 2012 11:12

     

Igårkväll var hon på riktigt solstrålehumör och bara pratade och pratade. Tova busade med henne genom att ta nappen så hon följde den med blicken å pratade till den å bara flinade. Leia är nu fem månader och 13 dagar och jag älskar henne till max. Är så stolt. Är hon verkligen min? Vår fina Leia Mariella Ingmarsson. Är en kopia av mig som liten, men börjar verkligen likna pappa nu säger dom. Å då kan hon ju bara bli fin ;) Eftersom appen inte verkar vilja dyka upp än så man kan blogga ifrån mobil / ipad så får jag göra många inlägg på en gång då jag har tid idag och Leia busar i babysittern. Här kommer min favoritbild ifrån igår, kolla in ögonen!!

   

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards