Strong Angel

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

"Bästa dagen i mitt liv"

Av Johanna - 26 maj 2012 20:05

Kanske är det att äverdriva, men just så sa Saga när jag frågade om hon haft en rolig dag. Hon ville aldrig hem utan skulle prompt sova över hos Ella (min farmor). Jag hämtade barnen tidigt så åkte vi direkt efter Tova hade slutat skolan. Niklas jobbade till 16 inne i Växjö så jag körde själv i värmen med barnen. Det var en kämpig resa dit med en åksjuk, en väääldigt varm och en bara allmänt uttråkad. Så en gång fick vi stanna ifall Saga skulle spy, men det gick inte och vi for vidare. Som tur var hade jag massa dricka i bilen redo. Hade glömt hur utmanande det kan vara att ha fyra barn själv, men också väldigt roligt vilket jag snart fick erfara. Är dock glad att vi inte åker så långt så ofta för fy vad tråkigt det är både för barnen och för vuxna med långa bilsträckor i sommarvärme. Men en stund så går det ju. Visade barnen mitt jobb och så vattnade vi hos min pappa och farfar. <3 Någon gång ska vi ha fika med oss och gå till Minneslunden eller "till den där ön" som barnen säger.

Sedan var vi hos min farmor och vi fikade ute i solen. Barnen åt så det stod härliga till sedan var det dags för årets första dopp! Trodde inte att det skulle gå så lätt, men när farmor väl plumsat i så gjorde dom det en efter en utan klagan. Och de ville aldrig åka hem. Vi satt där farmor, Leia och jag och bara pratade och mös medan barnen samarbetade med att bygga en vallgrav. Riktigt riktigt roligt att se dom samarbeta och berömma varandra!! Tova utsågs till "dagens hjälte" då hon la sig å räddade muren ifrån att falla. Viggo roade sig verkligen, han är ett geni på att bygga och dona med saker. En smart kille må jag säga. Bara man roar honom och visar att man finns där och tittar på det han gör så är det så kul.

Tillslut så fick jag tvinga dom att gå upp då vi skulle vidare till lammungarna och hästarna. Barnen gick helt orädda in i hagen och fick fatt på flasklammet, så söt! De mös och verkligen älskade lantlivet.

När jag sa att Ella ska flytta för efter att min farfar dog vill hon inte ha det stora huset själv ute på landet och då sa Saga att ååå varför kan inte vi köpa det. Då sa jag att nej det går inte ni har ju skolan här. Men om vi byter skola då? Sa hon då haha.

Hemma i huset igen hade farmor gjort massa olika plockmat såsom kycklingfile, potatissallad, pasta, köttbullar, korv, skinka, mackor, knäckebröd, rädisor, egenodlad sallad mm. Så lekte vi med leksakerna som fanns där också. Leia hade jag i bärselen och hon skötte sig verkligen exemplariskt bara skrek en gång när hon ville ha mat och somnade precis när vi skulle köra hem i sin bilstol. 

Det var roligt att få se farmor skratta så mycket, barnen glädjas och framförallt att Tova tyckte det var så kul!! Det gladde mig oerhört. Hon ville ta med sig ett lamm hem ;) Lite syskonbråk var det, men inte alls farligt och stolt körde jag hemåt efter en rolig eftermiddag. Hemma väntade en trött arbetande Niklas. Det är mycket känslor som kommer upp nu. Farmor ska flytta och huset är sålt, (förra sommaren bodde min farmor och farfar där) och min morfar dog i augusti så det ska också säljas då mormor dog för 3 år sedan. Har inte kunnat stoltsera med min älskade pappa, men alltid haft stöttande mor och farföräldrar att åka hem till. Hem till landet, till underbara hus och en trygg miljö. Men nu finns bara (det är inte så bar men ni förstår vad jag menar) farmor är kvar i livet och hon flyttar till en 2:a snart. Man förlorar inte bara sina älskade det är så mycket mera. Känns tomt och vill inte tänka på det, men denna eftermiddagen betydde mycket för mig. Att få komma hit med min familj, barnen och liksom visa dom stället. Där, där min pappa växt upp och jag och mina kusiner och lillebror spenderat så mycket tid. Vi har fiskat, matat fåren, "pluppat", badat i sjön, ätit farmor plättar och farfar har bränt pepparkakshusen vi bakt och så har vi lekt blindbock nere i källaren på släktkalasen. Tiderna förändras, glädje och sorg och minnen. Livets gång, ja jag vet, men svårt att ta in ibland. Men som sagt är lycklig över denna eftermiddagen / kvällen. Se själva =)

   

Tova myser av årets första bad och Saga hittade en BÅT MED VÄXTER I?? Konstigt ;)


   

Det jobbas för fullt med vallgraven och så Leia i sin solhatt i bärselen.


          

Min lilla stjärna hos gamlafarmor Ella och Saga som var så glad över att ha hittat en Snäcka.


Niklas tre stora barn <3    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards