Strong Angel

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Grattis morfar...

Av Johanna - 31 maj 2012 16:41

 Här är en bild ifrån förra året vid den här tiden ungefär. Den 31 maj, morfars födelsedag. På bilden är Ylva (min moster) och mamma som överlämnar presenter som bla var dessa sköna kuddar till hans säng. Så glad han blev. Eftråt tog vid med honom till sjön där vi satt alla fyra och grillade och åt korv. Sedan var det tårta, och som han åt!! Han var ju lite dement så han tog och tog, men är det födelsedag så är det sa både Ylva och mamma. Så satt han och "rökade" såklart där vid "sin" sjö. Atlas badade, någon han tyckte mycket om att titta på. Han drog ofta historien om hur fantastiskt det är att djur kan simma och att spädbarn också kan det. 

Denna dagen betydde mycket för mig och morfar också tror jag. Vi visste ju inte hur många till det skulle bli, men åtminstone en till var jag ju övertygad om att det skulle få bli. Men så blev det inte. Den förbannade cancern kom och i somras på bara en vecka togs livet ifrån honom. Min älskade morfar. Vi hade ett speciellt band må jag säga. Han brukade skina som solen när jag kom "nämen hej Johanna är det du som kommer..." och så kramen. Kunde dödat för att få känna dessa kramar igen. Det är med tårar i ögonen jag skriver dessa rader. Det är så förbaskat tomt. Att inte ens kunna ringa längre. Huset står tomt. När jag körde till Ingelstad idag så spelades endast "De sista ljuva åren" med Lasse Stefanz om och om igen. För det var morfar låt eller som han sa "min bit". 

Mamma har i alla fall berättat för mig att hon var vid graven och satte liljekonvaljer som han varje år fick för det var hans favoritblomma. Så satte hon dit en "besk", HAHA!! Är bara cigarettpaketet som saknas. Är säker på att morfar fått sig både en och två beska droppar idag i himmelen, och fått röka sina cigg. Om ni visstev ad svårt det var att inte få ge honom en whiskey där på sjukhuset när han bad om det. Ångrar att jag inte smugglade in en till honom. Han dog ju dagen efter, tänk om jag vetat? Jag ville sova över, men nekades såklart. Vi skulle åkt dit jag och Niklas på tisdagen, men vi hann inte. Jag kom till en kall hand. Det gjorde och gör så ont att inte få ha en sådan betydelsefull människa kvar i ens liv. Morfar, du tyckte min bebis skulle heta Gudrun. Det blev ingen Gudrun, utan en Leia. Var ju så övertygad om att du skulle få träffa min lilla flicka, men så blev det inte. Varför? Jag vet att det är livets gång i och för sig. Men man är aldrig redo. <3 

Jag skulle kunna sitta här och skriva minnen hela kvällen. Om styltorna morfar gjorde till oss, om när han bakte plättar, körde med oss till Börjes och vi köpte "Nussa". (typ som Nutella för vi fick inte köpa godis men vad som helst annars. Så då sa vi att ja men detta har man på mackan haha). Men ska inte skriva mera jag orkar det inte. Rösten ekar i mitt huvud. "Jag har det bra, di kommer med mat till mig". Förra året köpte jag en Clint Eastwoodbok till morfar. Det var hans stora Idol som föresten också fyller år idag. Nu skickade jag en hälsning och skänkte 200 till Cancerfonden. Det är alltid något. Känns inte som det, men ändå. Nu ska jag tända ljuste för bara morfar, såsom det brann för bara pappa igår. Kram på er alla och var rädda om varandra. Å morfar, skål och tack för näste;)

 

På min 19-årsdag i Emmaboda. I will always love u!!!!

 
 
Ellan

Ellan

31 maj 2012 19:50

Morfar lilla morfar........mina tankar har varit hos honom idag också. Våfflorna har han bjudit mig på många gånger;)
Fint skrivet Johanna, kram till dig!

http://sodheim.blogspot.com

Johanna

31 maj 2012 19:55

Tack! Ja du dessa våfflor och pannkakor.

 
Ingen bild

Andrea

1 juni 2012 13:08

Så fint skrivet !

Johanna

2 juni 2012 16:51

Tack, vem du nu än är "Andrea". :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards