Strong Angel

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna - 30 juni 2012 10:36

Skriver några rader på telefonen då vi tar det lugnt nu på förmiddagen och bara njuter av miljön och den gotländska luften. Sitter och njuter av kaffet samtidigt som jag tänker. Kan inte låta bli att tänka på hur skört livet är. Igår hade vi en underbar dag hela familjen (Leia var hemma och mös med mormor) på Kneippbyn. Det är Sommarland och vattenland och så det äkta Villa villerkulla. Pippiteatrar, karuseller, båtfärder, linbanor och massa åkande i vattenrutschkanor det var toppen! Så roligt att få se barnens glädje. Det var energi från start och jättebra gick allt. Vi hade skrivit Niklas mobilnummer på barnens armar och så på vattenlandet en gång så kom Viggo bort från oss men han gjorde som vi sa, gick till omklädningsrummet och väntade:) i alla fall tänk att livet är så olika. Det innehåller både glädje och sorg. Vi fick två tunga besked igår. Det första att älskade Chapman (min kusins hund som jag brukade gå ut med då jag bodde i Karlskrona) for till Hundhimlen igår. Kan bara tänka mig vad ni går igenom. Tänker på alla fantastiska dyk denna hund gjort. En gång när jag var ute med honom då var jag så rädd, men han skulle ju hämta en sten på botten, såklart. Eller när det fastnade snöbollar i pälsen på honom den stackaren. En glad hund var han, och han hade ett hem fullt med kärlek. Många tankar och kramar till er E!!!! Sedan kom ett chockbesked att barnens kusins mamma tragiskt gått bort... Det arma barnet. Att mista den som står en närmst. Jag var själv åtta år när min pappa dog. Man tar sig igenom det, med stöd och kärlek från släkten. Och man inser nu, hur dumt det är att bråka och småsaker. Vi är alla människor och vill må bra. Har sagt det förr och jag säger det igen: ta hand om varandra, be om förlåt om du gjort något dumt, somna aldrig osams och säg framförallt hur mycket du älskar de din, för man vet aldrig vad som händer. Det har jag lärt mig. 

 
Av Johanna - 27 juni 2012 22:13

"VI SER GOTLAND NU JOHANNA"

 
Av Johanna - 25 juni 2012 23:21

Här kommer lite bilder och några rader om familjens midommarafton detta året. Det började med att vi sov ut och gjorde oss fina, sedan blev det sillmiddag hos svärföräldarna! Där var även Niklas syster, svåger och en bekant till Ingmar och Brita. Jag har inte varit vidare förtjust i sill, men det går bättre och bättre. Många saker var annorlunda detta året. Förra året åt jag endast 2 bitar, hade Leia i magen och så ringde mamma och berättade om farfars kritiska läge att den sista stunden var kommen snart. I år på midsommaraftonen så var det ett år sedan han lämnade oss pga en jäkla stroke. Hemskt. En extra tanke till himmelen och jag hoppas så farfar att du får gå riktigt igen och prata med din son, som du saknat så länge...<3

I alla fall så efter lunchen blev det ju såklart kaffe och jordgubbstårta innan vi traditionsenligt begav oss mot Mårtensgården för dans och tävlingar för barnen. Alla dansade (utom Niklas såklart, men lyckades förra året;). Tom Leia vaknade och ville vara med. Jag och hennes faster turades om att ha henne för hon börjar bli tung nu, 7,7 kilo och 68 cm lång visade halvårskontrollen på BVC. Det var så gulligt av Anette när det var björnen sover för då gick hon in där i ringen och var björn med Leia. Gulligt! På tal om gulligt så hängde Saga ihop med sin kompis / "pojkvän" Tage hela dagen och kvällen. Har ett jättefint kort på dom, men vill inte lägga ut andras barn här utan tillåtelse. 

    

Hela min fantastiska familj. Familjen Ingmarsson/Aronsson midsommarafton 2012 och så ute där vi åt. 

 

        

Saga, Leia och pappa Niklas och så Viggo med sin stiliga skjorta. (Hoppas ingen tar illa upp men man ser ju mest ryggar på folk i övrigt).

Min midsommarflicka, jag och faster Anette. (observera TAIF-nappen såklart)

 


Så tänkte jag skriva lite till för dagen var inte slut där. Det var ju tävlingar med säckhoppning, skidgång och en vattenstafett. Vi hann lagom cykla hem innan regnet kom. Och som det kom! Vi fick en inbjudan att komma ner till Värnövallen på grillning och fest vilket vi inte tackade nej till. Där var ju ett fint partytält. Så vill tacka SAMTLIGA för en superordnad fest och för inbjudan. Barnen, liksom Niklas och jag hade jätteroligt, kanske lite för roligt ;) Det bjöds på Loreenuppträde med dansare (en av höjdpunkterna, tack A&M;), vanlig dans (Jenny ägde mig lite, men jaja roligt var det) och så lite skålande med gammel dansk, barnen spelade biljard, såg på film och så var det en musikquiz. Längtar tills sommarfesten i augusti. Det blev inget Öland, jag umgicks med min familj och som sagt det är LYCKA för mig.

// J.


    

Saga gillar när man tar kort på henne eller så tar hon kameran och tar en massa kort ;) Och så bilden till höger på två av systrarna Ingmarsson. Den ska jag nog förstora. Vacker som en tavla,  "våra" flickor <3


    

      

Av Johanna - 25 juni 2012 22:12

  Idag vaknade Leia halv sju och ville ligga jämte mamma och pappa istället för sängen. Sedan väckte hon mig igen vid 9 och så fick hon välling och rapade stort, så jag tänkte gått ut hit och skrivit lite och busat med henne i lekmattan. men hon somnade om igen! Så gjorde hela familjen och vaknade inte förens 11!! Skärpning tills nästa dag, men jaja skönt var det i alla fall då det ju inte direkt varit något uteväder. Jag tog med mig Saga och så körde vi till Mylla där det var reastart idag på Villervallakollektionen. Så det tänkte vi utnyttja. De har ju upp till storlek 128 nu, vilket Saga ju har så vi försökte hitta matchande som både hon och Leia kunde ha. Det tyckte hon var toppenkul att välja och vraka! Leia behöver ju kläder att ha då hon är mellan 68 och 74 nu. Slutresultatet blev förutom detta blå, vattenmelonsklänning till Saga och matchande body till Leia (ej på rea men det var så fint så), sedan fick Saga en rosa tröja med stjärnor som Leia redan har i klänning och så en heldress med alla möjliga färger till Leia. Det blev inte alls så dyrt som jag trodde i alla fall och såå himmelskt söta dom ska bli nu, inte för att dom inte redan är det men... ;) Syskonmatchning, så mysigt!

Annars idag har Niklas gjort ett nytt bröd i bakmaskinen och det var riktigt gott. Så vi ska nog baka mycket eget ny framöver. Där finns en del pengar att spara om man säger så. Så är det ju inte lite fel med variation. Vi har också skrivit packningslista inför vår kommande resa och varit på Byggdegårdsmöte ikväll och röstat. Det var över över 100 personer i den relativit lilla lokalen, roligt att så måånga är engagerade! Vi är starka tillsammans =) 

Igår var inte riktigt min dag. Körde till jobbet och jobbade mellan 13-20. Innan så tog mamma Leia för hon ville så gärna ha henne och så fick Niklas egentid med sina andra tre barn vilket ju inte var igår precis. I alla fall så gick det superbra i början och vi promenerade mycket jag och min vårdtagare, men framåt kvällen gick mycket knas och jag var mer än slut och fick jobba över en halv timma. Sedan köra hem i ösregn, stanna tre gånger på vägen för att ge Leia sin napp, men sedan vägrade hon att vara lugn och illskrek i 2,5 mil. Kommer hem och möts av att det ses på Simpsons och Family guy som jag hatar, gr..! Men ja, kul att jobba och få lite miljöombyte samtidigt som det inte alls var min dag igår. Men dagen idag har ju varit desto bättre, även om man är smått stressad inför allt som ska packas och samtidigt magar som ska mättas osv, men det ska nog gå bra. Är roligt med full rulle! I morgon är det Små och stora träff hemma hos Vivi som gäller, sedan packa packa packa. Viggo ska få åka på utflykt och titta på Speedway!

Skriver nog om midsommar med när jag ändå är i farten. Behövde skrivaav mig igår höll på att explodera, men datorn blev snodd av Tova haha så jag fick vänta tills nu...

Kram och godnatt // J. 

Av Johanna - 25 juni 2012 13:39

Såhär ser jag ut när storasyster matat mig;)

 
Av Johanna - 22 juni 2012 17:05

FORTSATT GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR FAMILJEN INGMARSSON. 

 
Av Johanna - 22 juni 2012 12:20

Passar på att skriva några rader, innan vi ska gå bort till svärmor hela familjen. Roligt med midsommar, men är ledsen innerst inne. Min bror skulle följt med sina klasskompisar till Öland och tältat sen igårkväll fick han beskedet att "det är fullt". I morse låg han i sin säng och svarade knappt på tilltal. För honom är midsommar Öland och fest. Man kan tycka att han kan hitta på annat, men han ville inte det.

I alla fall så skär det rakt in i hjärtat när människor gör så. 19-åringar dessutom!! En person mer eller mindre spelar ingen roll. Det handlar om vilja. (det var inte fråga om en plats i någon bil). När ska man duga som man är? När ska mobbing, utanförskap och sådant sluta finnas? När?!! Varje dag hör man om folk som blir stampade på och som till och med tar sitt liv för att de inte står ut med trackasserier. Det gör ont, så ont. 

behandla andra så som ni själva vill bli behandla - tänkvärda ord!!!


Jag vet att O reser sig igen, det gör vi alltid, men jag lider med honom. Stor kram från storasyster som mer än gärna skulle tagit med dig till Öland och firat om inte jag hade haft Leia. KRAM <3 Och du vet vilka dina riktiga vänner är....

Av Johanna - 20 juni 2012 11:22

Ni får ursäkta, men detta inlägget kanske inte blir så bra. Har inte hänt så mycket sedan sist, men jag kände ändå för att skriva lite då jag har tid. Leia ligger och busar på sin lekmatta. Vi är nyss hemkomna från en trevlig promenad med Frida & Ethel och Fia&Lithea. Är betydligt piggare idag. Gick samma runda igår med Niklas, och fick släpa mig runt men nu så gick det utav bara farten. Sov lite igår eftermiddag medan Niklas hade Leia, vilket gjorde susen! Var pigg sedan på kvällen och gav Leia gröt och sedan lite ersättning och sen badade vi mor och dotter ett härligt skumbad medan N kollade på den meningslösa fotbollsmatchen. Okej, dom avlsutade verkligen med flaggan i topp och vilket mål av Zlatan! Men jag tyckte det var roligare att bada med Leia. Hon blir vildare och vildare och plaskar och leker med sina badleksaker. Mysigt värre! Så somnade hon i sin spjälsäng efter att jag smörjt och masserat henne med "after bath" och fått en ren pyjamas. Så Niklas och jag kollade på ett avsnitt av The Kennedys innan vi somnade...

Hela natten sov hon min flicka, bara vaknade till en gång halv sex och ville ha nappen. Klockan nio låg hon och jollrade för oss så glatt. I morgon ska vi gå först och sedan ha lite picknick med jordgubbar, glass och kaffe! Riktigt mysigt. 

Börjar att planera Gotlandsresan. Vad vi ska ha med oss och vad vi ska hitta på. Jag har ju sett allt och lite till på ön, men nu är det ju min familj som ska få uppleva allt. En dag blir det Kneipbyn iaf (Pippihuset mm) och så Lummelundagrottorna, Visbystad vill nog Tova gå i och så glassbaren nere vid hamnen. Sedan vill jag visa Hoborgsgubben (rauk) och plocka hålstenar som jag själv gjort så många gånger. Så kan vi göra fina halsband jag,Saga och Tova. Sedan hoppas jag på fint väder så vi kan gå ner till stranden och bada mycket såklart! 

Ikväll blir det en runda till mamma och broder för en bit mat och lite spelande. Det blir nog  alldeles utmärkt det. Längtar efter barnen nu, men är väl bäst att ja passa på att ge Leia massa egentid och städa och sådant innan lugnet före stormen ;)

Tack för ni läser, är roligt med lite respons så lämna gärna en kommentar ibland eller så. Kram // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards