Strong Angel

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Barnkalas och fjortisshopping...

Av Johanna - 9 juni 2012 19:04

Här ser vi en glad kille som på tisdag blir hela 9 år. Idag har vi fixat barnkalas och när jag frågade om vad han ville ha sitt kalas och hur vi skulle ordna det så fick jag till svars att det skulle vara en överraskning. Så efter beslut från Niklas, Viggos mamma och mig så bestämdes det att vi skulle ha kalaset här hemma med diverse lekar och så. När barnen kom bjöds det på Bullens varmkorv (klassisk och enkelt men så gott) och sedan hade jag och Viggo hjälpts åt att blåsa upp 40 ballonger med tio lappar så vissa hade lappar och de flesta var tomma. Så alla på en gång gick och smällde här hej vilt och jag förklarade hur det skulle gå till. De tyckte det var skitkul! När det var gjort bildade dom ordet som blev studsmatta (en av flickorna kom på matta och då kom viggo på hela ordet). De sprang ut till mattan och under en filt fanns massa chips och partytutor till alla. Så hoppade dom lite på studsmattan innan det var dags för nästa lek, nämligen äggstafett. Så jag delade upp dom i två lag (fyra i varje) och de hejade och kämpade tappert. Sedan lekte dom "svikaren" och så var det dags för Tovas musiktävling där de gissade låtar. Leia sov första tiden av kalaset sedan var hon med till tjejernas förtjusning ;) Dom är så duktiga med henne allihopa. De fick se henne i hoppgungan med mera. Sedan öppnade en stolt kille presenterna. Riktigt fina måste jag säga! De åts sedan tårta och glass och sedan sprang killarna ut och sköt med vattenpistoler och tjejerna busade med leia och lyssnade på musik inann föräldrarna kom. Det är svettigt att ha barnkalas, men det var roligt och framförallt värt det när man fick se synen av en glad kille! I morgon är det kalas för släkten här och vi ska väcka Viggo med paket...

   

Viggo öppnar sina presenter och jämte sitter Tova och Leia som matchar varandra snyggt med randigt ;)

Igår började dagen med en skön promenad med Emelie, Ebbe och Edith och Fia och Lithea. Senare på eftermiddagen kom en glad Tova med sällskap hem efter en "plågsam" idrottsdag. Hon var jätteglad för vi skulle in till Grand Samarkand. Hon och två kompisar och så jag och Leia satte oss i bilen. Väl där så fick vi uppleva den underbara svenska sommaren, not. Det ösregnade och jag skulle sätta ihop vagnen och det krabbade med liggkorgen så jag var inte alltför glad. Men tillslut så. :) Jag handlade på Maxi, köpte solhatt till Leia (vill ha en man knyter också), två linnen till mig, en snygg färgglad handväska och en glittrig dödskalle tröja. (låter kansketöntigt men den var riktigt fin, tyckte Niklas också). Och på Village och Cervera ville jag köpa hela butikerna, men slutade med bara en fin bok det står "Min dopdag" så jag kan fylla i den som ett minne till Leiisen. Sedan ringde Tova så jag följde med och betalde skolavslutningsklänningen som blev ifrån H&M. Så åt vi alla på Subway. Fast jag fick slänga i mig baguetten för Leia kom plötsligt på att hon var hungrig. Så tog med mig drickan till familjerummet, värmde hennes mat och så märkte jag hon hade bajsat och inte så lite heller!! Hela hon var full, rygg, mage, händer ja, allt! Och givetvis hade klumpJohanna glömt extra kläder! Så där stod jag och fick inte tag i Tova. Slutade med att jag tog av henne allt och så fick hon bara overallen på sig, jag in i närmsta butik och köpte en heldress att ta på henne. Ja, jissus så det kan gå ibland! Efter tio minuter när allt var färdigt ringer Tova upp "Vad var det du ville?" :) "Det var ingenting", sa jag och skrattade.

Timmarna flög iväg och vi var där tills det stängde och när vi kom hem visade Tova stolt pappa och syskonen hur mycket fint hon fyndat.

Ikväll "festade" vi till det med pizza och under tiden vi åt frågade jag Viggo om han var nöjd med kalaset och om det var bra "ja, det var ännu bättre än vad jag trodde". Nu ligger Leia och sover, Tova är på "fest" och Niklas spelar med Viggo och Saga. Jag ska snart bege mig bort till Jenny för lite tjejsnack och ett glas vin.

//J

 
 
Ingen bild

Annmarie

10 juni 2012 15:48

Synd vi inte kunde komma idag.. pga vissa anledningar ju. :-) Men vi syns en annan dag .Massor av kramar till Viggo o alla o till lillfisan som fyller 6 månader idag P&K

Johanna

10 juni 2012 22:40

Vi får bestämma en dag i sommar! Grilla lite och bara mysa. Viggo sa idag att det var länge sedan vi var hos morfar och att han saknade att bada där.. han tackar och Leia också ;) Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards