Strong Angel

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Johanna - 10 juni 2012 23:04

        

Körde ikväll till Hovmantorp där jag köpte denna lekmattan till Leia. Varit på jakt länge men inte hittat någon med båge som var mitt mål. Hon är ju så stor nu, ett halvår idag!! Idag har jag varit mamma i 6 månader och jag har njutit och älskat det från dag ett. Mitt mål gällande mat var att hon skulle helammas till hon var just 6 månader, men så blev inte fallet riktigt. Jag helammade henne till hon var 5 månader, sedan var maten slut. Så nu äter hon ersättning, men idag blev det premiär för grötätningen. Jag vet att det finns i från fyra månader, men kände att varför ha bråttom när det funkat så bra med vanlig bröstmjök / ersättning? Hon växer och är nöjd så jag vlade att göra såhär. Rätt eller fel? Det vet jag inte, men det finns väl inget sådant i denna frågan, alla är vi olika i vårt sätt att tänka/vara och göra. Men vill ju inte hon ska bli för stor heller så ska försöka så smått med mosade potatisar, gröten och senare smakportioner. Gröten chockade nog henne rejält första gången haha!! Den minen!!!! :D Men andra gången åt hon lite mera i alla fall och min mamma som var här på besök sa att hon kommer nog bli ett riktigt matvrak ;) 

   

Av Johanna - 10 juni 2012 22:51

Vaknade lite seg då jag igår hade en mycket trevlig kväll med bara massa tjejsnacka hos Jenny! Jag cyklade bort och sa till Niklas att blir nog inte borta så länge, men slutade med att jag var hemma klockan 2.00 Leia sussade så gott så. Vi drack vin, åt chips och dipp och bara pratade och skrattade. Jenny är en klippa! Säger vad hon tycker och är mycket duktig med hennes sambos son. Vi sitter ju lite i samma båt hon och jag, vilket är super att kunna ventilera sina tankar och känslor. Mycket skratt och det bestämdes att göras om snart igen!

Idag var det dock tid för att fira "vår" underbara Viggo som fyller 9 år på tisdag då han är hos sin mamma. Igår var det ju barnkalas och idag kom farmor, farfar och Marita på besök. Vi åt jordgubbstårta, sjöng för viggo och han fick öppna massa presenter såklart. Av min mamma fick han ett Star warsvattengevär och Saga och han bytte om direkt och sedan sprang de ut och tjöt av skratt med vattenkrig på hög nivå. I förmiddags hade jag fullt sjå med att slå in alla paketen då vi köpte lite extra kläder till honom i Ullared så fick han tre t-shirts och ett par byxor och ett Star warsbälte. Sedan kom så tillslut de roliga presenterna som var ett par egna hörlurar (headset), Star wars spel på x-boxen, en digitalklocka och Minecraft till x-boxen. En nöjd kille med andra ord =) Så kom hans kompis hit och de lekte en massa medan Saga var på kalas. 

   

   

Kvällens avslutades med att jag läste Kalle anka för honom, och sedan han en kort för mig. Så kom pappa för lite killsnack. Jag väcker ju dom i morgonbitti då pappa jobbar förmiddag. Då sover vi alla andra gott här hemma ;)

Av Johanna - 10 juni 2012 22:48

  första gången jag smakar gröt. Antar bilden talar sitt tydliga språk? ;) Men gick bättre och bättre och snart äter hon nog som en tok. Stora tjejen!

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards