Strong Angel

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Jakten är slut...

Av Johanna - 10 juni 2012 23:04

        

Körde ikväll till Hovmantorp där jag köpte denna lekmattan till Leia. Varit på jakt länge men inte hittat någon med båge som var mitt mål. Hon är ju så stor nu, ett halvår idag!! Idag har jag varit mamma i 6 månader och jag har njutit och älskat det från dag ett. Mitt mål gällande mat var att hon skulle helammas till hon var just 6 månader, men så blev inte fallet riktigt. Jag helammade henne till hon var 5 månader, sedan var maten slut. Så nu äter hon ersättning, men idag blev det premiär för grötätningen. Jag vet att det finns i från fyra månader, men kände att varför ha bråttom när det funkat så bra med vanlig bröstmjök / ersättning? Hon växer och är nöjd så jag vlade att göra såhär. Rätt eller fel? Det vet jag inte, men det finns väl inget sådant i denna frågan, alla är vi olika i vårt sätt att tänka/vara och göra. Men vill ju inte hon ska bli för stor heller så ska försöka så smått med mosade potatisar, gröten och senare smakportioner. Gröten chockade nog henne rejält första gången haha!! Den minen!!!! :D Men andra gången åt hon lite mera i alla fall och min mamma som var här på besök sa att hon kommer nog bli ett riktigt matvrak ;) 

   

 
 
Ingen bild

Helena

11 juni 2012 09:34

Söting! Hon kommer säkert tycka om gröt! Tror inte det finns direkt rätt och fel, men olika bebisar och olika behov. S blev som ett nytt barn om kvällarna när hon fick gröt, skönt eftersom hon varit så hungrig sista tiden och amningen strulat hela tiden. Tränar henne på att ta flaska med men det är svårare.

Johanna

12 juni 2012 10:39

Jaså hon vill inte ha flaska? Mamma trodde vi skulle få ett helsike med det för jag vägrade hur länge som helst, men Leia tog den direkt ;) Så där hade vi tur... Okej, vad skönt! Hur har dom andra varit, fått gröt och sådant tidigt? Har S fått potatis och sådant? Ja, man märker väl lite för jag märkte ju på Leia att hon inte blev mätt alls på den maten utan skulle amma två gånger på en timme varje natt och det går ju varken för henne eller för mig.

 
Malin

Malin

11 juni 2012 15:13

Hej !
Glömmer aldrig när jag försökte hitta ett sådant babygym , letade som en tok , till slut så gav jag upp och när ena sonen var runt 6 månader kom min mormor och morfar och gav mig ett nästan likadant som du har :))
Ingen av mina söner har varit speciellt glada i gröt , så deras miner har varit väldigt roliga att titta på , men därimot vanlig mat kan ingen av dom motstå :)
Föresten , en väldigt söt dotter du har ! / Malin

http://TheStarEver88.bloggplatsen.se

Johanna

12 juni 2012 10:35

hejsan! =)
Kul att du hittade tillslut. Leia älskar det! Är ju perfekt att ligga och rulla runt i och samtidigt titta upp å leka med leksakerna där.
Ja, det ska bli spännande och se hur det kommer gå med gröten, vad gillade du mest för mat? Potatis typ?
Tack, å tack så mycket för kommentaren! Ska kika in hos dig nu.
/ Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards