Strong Angel

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Ett fint gäng...

Av Johanna - 14 juni 2012 11:18

det är vi allt. Igår fick vi runt Genestorp allihopa. En sådan underbar förmiddag. Det var dock väldigt kvavt men vadå, jätteroligt att alla kunde följa med. Det blev ett riktigt barnvagnsrally ;) Sedan på kvällen gick jag och Jenny runt Torp och pratade om allt mellan himmel och jord. På kvällen var det inte riktigt lika kvavt utan mer berhagligt. Annars var det bus med Leia hela dagen som gällde. Hon åt en halv portion gröt (heja heja!), vi lekte i lekmattan, hoppgungan, två promenader och spelade på hennes "piano". Pappa jobbade och så kom han hem och gjorde en mycket god tacogratäng inann det var dags att hämta Tova och hennes klasskompisar som varit på skolresa som kom med tåget inne i Växjö. Man måste ju ställa upp lite liksom ;) De hade haft en rolig dag i Köpenhamn. I morgon är det skolavslutning och det ska bli roligt att gå på den. Ikväll blir det dock en sväng in till Växjö där Leias och barnens kusin Simon tar studenten så vi ska fira honom lite hos hans mamma. (aldrig träffat henne så ska bli spännande). Kul att vi fick "låna" barnen lite av deras mamma då det är hennes vecka denna veckan. Sedan kommer dom till oss någon gång nästa vecka (vet inte när för det blev inte som vi bestämt då vi ska ha dom mer än planerat för barnens mamma ska jobba bla över midsommar:) Sedan stannar dom hos oss i typ 2,5 veckor. Ska bli roligt, vi ska åka hela familjen 8 dagar till Gotland. Bla besöka Kneipbyn (Pipphuset, badland, karuseller mm) och förhoppningsvis sola/bada och framförallt plocka hålstenar ser Saga fram emot. Känns konstigt att inte ha dom på heltid då vi haft det hela tiden jag bott här, men som sagt man börjar vänja sig nu. Leia får mer tid med sin pappa och det är ju bra. Som på denna bilden tex:

 

Niklas klämde in sig vid lekmattan hahah. Och så till höger min lilla musikant. Vad ska det bli av henne tro? Hoppas hon vidbehåller sitt musikintresse iaf. Om 2,5 timmar börjar Niklas sin sju långa veckors semester!! Ska bli så underbart. Jag har ju en hel sommar att ta igen då jag mest låg i sängen och kräktes och sov förra sommaren. Så det ser man verkligen fram emot och blir ju Leias första sommar med. Hoppas på massa sol, bad och umgänge med grannarna här i byn. I morgon blir en intensiv dag. Ska på skolavslutning, föräldrargrupp, köra till Emmaboda och så pubkväll nere på Värnövallen, ska bli riktigt roligt!! Nu börjar snart Hem till gården, ska hinna byta blöja innan dess så och sedan skriker dammsugaren på mig (om Leia somnar dvs, vilket hon borde nu efter varit vaken sedan 9). 

Kram // J 


 
 
Ellan

Ellan

14 juni 2012 12:47

Ser nice ut, kul att du har så många att umgås med och kul för Leia oxå........här är detcsnålt på den fronten, skulle gått på föräldrautb ikväll men får hoppa den då vi inte får ihop familjeekvationen.....typiskt. Ha en trevlig dag, kram

http://sodheim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards