Strong Angel

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Rea på VILLERVALLA

Av Johanna - 25 juni 2012 22:12

  Idag vaknade Leia halv sju och ville ligga jämte mamma och pappa istället för sängen. Sedan väckte hon mig igen vid 9 och så fick hon välling och rapade stort, så jag tänkte gått ut hit och skrivit lite och busat med henne i lekmattan. men hon somnade om igen! Så gjorde hela familjen och vaknade inte förens 11!! Skärpning tills nästa dag, men jaja skönt var det i alla fall då det ju inte direkt varit något uteväder. Jag tog med mig Saga och så körde vi till Mylla där det var reastart idag på Villervallakollektionen. Så det tänkte vi utnyttja. De har ju upp till storlek 128 nu, vilket Saga ju har så vi försökte hitta matchande som både hon och Leia kunde ha. Det tyckte hon var toppenkul att välja och vraka! Leia behöver ju kläder att ha då hon är mellan 68 och 74 nu. Slutresultatet blev förutom detta blå, vattenmelonsklänning till Saga och matchande body till Leia (ej på rea men det var så fint så), sedan fick Saga en rosa tröja med stjärnor som Leia redan har i klänning och så en heldress med alla möjliga färger till Leia. Det blev inte alls så dyrt som jag trodde i alla fall och såå himmelskt söta dom ska bli nu, inte för att dom inte redan är det men... ;) Syskonmatchning, så mysigt!

Annars idag har Niklas gjort ett nytt bröd i bakmaskinen och det var riktigt gott. Så vi ska nog baka mycket eget ny framöver. Där finns en del pengar att spara om man säger så. Så är det ju inte lite fel med variation. Vi har också skrivit packningslista inför vår kommande resa och varit på Byggdegårdsmöte ikväll och röstat. Det var över över 100 personer i den relativit lilla lokalen, roligt att så måånga är engagerade! Vi är starka tillsammans =) 

Igår var inte riktigt min dag. Körde till jobbet och jobbade mellan 13-20. Innan så tog mamma Leia för hon ville så gärna ha henne och så fick Niklas egentid med sina andra tre barn vilket ju inte var igår precis. I alla fall så gick det superbra i början och vi promenerade mycket jag och min vårdtagare, men framåt kvällen gick mycket knas och jag var mer än slut och fick jobba över en halv timma. Sedan köra hem i ösregn, stanna tre gånger på vägen för att ge Leia sin napp, men sedan vägrade hon att vara lugn och illskrek i 2,5 mil. Kommer hem och möts av att det ses på Simpsons och Family guy som jag hatar, gr..! Men ja, kul att jobba och få lite miljöombyte samtidigt som det inte alls var min dag igår. Men dagen idag har ju varit desto bättre, även om man är smått stressad inför allt som ska packas och samtidigt magar som ska mättas osv, men det ska nog gå bra. Är roligt med full rulle! I morgon är det Små och stora träff hemma hos Vivi som gäller, sedan packa packa packa. Viggo ska få åka på utflykt och titta på Speedway!

Skriver nog om midsommar med när jag ändå är i farten. Behövde skrivaav mig igår höll på att explodera, men datorn blev snodd av Tova haha så jag fick vänta tills nu...

Kram och godnatt // J. 

 
 
Ingen bild

Elin Runesson

26 juni 2012 15:45

Hej gud så söta ungar du har det är väl dina ? :) Kika gärna in på min nya blogg :) www.kakan234.bloggplatsen.se

Johanna

26 juni 2012 23:06

Hej! Vad roligt att se att vi har familjelivet gemensamt. Kan ju göra länkbyta så håller vi kontakten? =) TACK! Den yngsta är min och min sambos gemnsamma flicka och sedan innan har han Tova 12 år, Viggo, 9 år och Saga 6,5 år. :) Dom har bott hos oss på heltid men from april är det vartannan vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards