Strong Angel

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

MMS-bloggning

Av Johanna - 30 juni 2012 10:36

Skriver några rader på telefonen då vi tar det lugnt nu på förmiddagen och bara njuter av miljön och den gotländska luften. Sitter och njuter av kaffet samtidigt som jag tänker. Kan inte låta bli att tänka på hur skört livet är. Igår hade vi en underbar dag hela familjen (Leia var hemma och mös med mormor) på Kneippbyn. Det är Sommarland och vattenland och så det äkta Villa villerkulla. Pippiteatrar, karuseller, båtfärder, linbanor och massa åkande i vattenrutschkanor det var toppen! Så roligt att få se barnens glädje. Det var energi från start och jättebra gick allt. Vi hade skrivit Niklas mobilnummer på barnens armar och så på vattenlandet en gång så kom Viggo bort från oss men han gjorde som vi sa, gick till omklädningsrummet och väntade:) i alla fall tänk att livet är så olika. Det innehåller både glädje och sorg. Vi fick två tunga besked igår. Det första att älskade Chapman (min kusins hund som jag brukade gå ut med då jag bodde i Karlskrona) for till Hundhimlen igår. Kan bara tänka mig vad ni går igenom. Tänker på alla fantastiska dyk denna hund gjort. En gång när jag var ute med honom då var jag så rädd, men han skulle ju hämta en sten på botten, såklart. Eller när det fastnade snöbollar i pälsen på honom den stackaren. En glad hund var han, och han hade ett hem fullt med kärlek. Många tankar och kramar till er E!!!! Sedan kom ett chockbesked att barnens kusins mamma tragiskt gått bort... Det arma barnet. Att mista den som står en närmst. Jag var själv åtta år när min pappa dog. Man tar sig igenom det, med stöd och kärlek från släkten. Och man inser nu, hur dumt det är att bråka och småsaker. Vi är alla människor och vill må bra. Har sagt det förr och jag säger det igen: ta hand om varandra, be om förlåt om du gjort något dumt, somna aldrig osams och säg framförallt hur mycket du älskar de din, för man vet aldrig vad som händer. Det har jag lärt mig. 

 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards