Strong Angel

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Johanna - 10 juli 2012 13:17

Sitter äntligen vid en DATOR. Så passar på att skriva några rader då Leia sover. På förmiddagen har vi varit ute och gått jag och två kompisar och så en bekant till F. Väldigt trevligt måste jag säga. Vi klarade oss nästan i från regnet, men fick ta fram skyddet när det var en liten bit av rundan kvar. Så följde S och F in med barnen och fikade. Tack för sällskapet!

Jag använde mina nya Walkingskor som jag köpte igår. Vilken skillnad!! Nu är det så härligt att gå med barnvagnen och ingen värk här inte...

Vi tog en runda inåt stan igår eftermiddag jag N och L. Jag körde in, men inte hem för fy vad konstigt jag mådde. Det bara snurade runt i huvudet. Är otroligt värmekänslig och så har det varit mycket nu med lite sömn och min allergi har blossat upp, speciellt på bakre låren så gör ont att sitta. Gr!! Men jag klagar inte, kunde varit så mycket värre. 

Men tänkte blogga lite om det jag läste i "Vi Föräldrar". Detta numrets debatt handlade om det var okej att blogga om sitt / sina barn?. Jag visste inte att det var så många som tycker att det är fel eller uthängande. Kan väl förstå att folk tycker så, men jag anser att jag som Leias mamma borde få bestäma det själv. Jag lägger inte upp massa nakenbilder på henne såklart, eller personnummer ellker dylikt. Och min släkt tycker det är enkelt och roligt att bara kunna gå in och läsa om Leias vardag och vad hon lärt sig för nytt bus, Likaså Niklas barn tillhör ju vår familj och de är så pass stora så jag har frågat dom och dom tycker bara det är roligt att vara med i min blogg och på en del bilder. Barnens mamma har jag inte frågat om jag får blogga om dom, men hon lägger upp mängder av bilder och har själv bloggat massa om dom så antar det är OK. Förstår inte riktigt faktsitk varför det skulle vara så hemskt ?! Allt blir mer och mer datorniserat och snart tror jag som hon som var för bloggande om sina barn att man kommer vara utanför om man INTE har/är med i en blogg eller ja i alla fall ett community. Eller tänker jag fel?(Ska tillägga att mina åsikter gäller MITT barn och inte kompisars barn eller släktens barn för då frågar jag alltid om det är OK att ta kort eller lägga upp på bloggen, det är ju en helt annan sak.) Sen älskar jag att läsa om familjevärmen i framförallt min kusins blogg och även andra och se hur dessa tänker kring uppfostran osv. 

Vad tycker ni? Skriv gärna om ni inte tycker samma också det är lugnt ;)

Vi har haft det så undebrart på vår Gotlandssemester hela familjen! Åtta fantastiska dagar med nya utflykter varje dag (Kneippbyn två dagar). Tänkte skriva om dagarna separat sen. Det är intensivt och är jobbigt ibland med kackel och bus dagarna i enda, men så fina barn, snälla och smarta och ja... ni förstår själva som har många barn att familjelivet äger! Vad gjorde jag ens innan? 

Ta hand om er // J

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards