Strong Angel

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Du är en del av mig...

Av Johanna - 22 juli 2012 09:58

Det finns vissa människor
Jag tänker på varje dag
Som finns här under huden
Som följer mitt hjärtas slag
Och nu när solen kysser
Min värld  och min kind
Ser jag alla vägar
Som bar oss vida omkring

Du är en  del, en del av mig
Och jag är en del, en del av dig
Vi ses igen, om dagen  gryr
Vi ses igen, om natten flyr

Och det finns vissa stunder
Jag  tänker på varje dag
Som på något sätt
Ändå följt mina andetag
Åh,  bortom dessa möten
Som väcktes och som försvann
Lever ändå minnet
Av  det som vi en gång fann

Du är en del, en del av mig
Och jag är en del, en del av dig
Vi ses igen, om dagen gryr
Vi ses igen, om natten flyr
Text: Sonja Aldén / Uno Svenningsson

Jag jobbade igår och efteråt stanna jag för att vattna på kyrkogården då pappa och farfar ligger där, i min hemby. Då tänker man ju extra, känner liksom närvaron och ser min pingismedalj som ligger där. Dock är Olas trägubbe som stått där i många år borta. Det gör ju en lite ledsen. Jag brukar inte vara vid graven särskilt ofta. Har inte varit det överdirvet mycket under alla dessa år. För jag vet inte om jag tror på att han ser mig just där bara. Man kan vara hemma och tända ljus och tänka, så resonerar jag. Men visst är det rogivande att ibland komma dit. Men jobbigt, för man tänker på så mycket, så många minnen... Ville i alla fall dela med mig av denna underbara texten. Den verkligen sätter ord på det man tänker...

 
 
Ingen bild

mamma

22 juli 2012 17:48

Sån underbart fin text Johanna=)
O tänk, jag håller med dej i allt du skriver, och förstår att det är jobbigt, men vi har många många fina minnen att ta fram o minnas, som tex cirkusen på Gotland när HELA du var insmetad med smältande sockervadd...till din, eller pappas förtjusning;)
kramkram

Johanna

23 juli 2012 00:19

Tack för din fina kommentar mamma. Du vet ju också nu hur det är att leva utan sin pappa, hjälten. Dom är delar av oss och tvärtom. Ja, minnen finns så många. Mest ljusa. Hannapanna sa han. Eller godnatt min lilla prinsessa. Han var alltid stolt över mig och jag är stolt över den han var. :/ kram tbka!! Sommaren 98 , minns sååå mkt "I can still recall our simmet".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 januari 2015 12:30


  Inleder detta inlägg, med bilden på denna ursöta kanin. Bilden är en av många smycken som finns på http://www.cuteness.se/ . De har även inredningsprylar, coola mobilskal mm. Gå in å kika vettja! Jag är med och tävlar om detta ursöta smycke och ...

Av Johanna - 31 december 2014 10:58

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja, jag slutade ett av mina jobb tidigare än beräknat. Det är något jag egentligen aldrig skulle göra men det blev för mkt helt enkelt...Det grämer mig fortfarande.   2. Höll du några av di...

Av Johanna - 28 december 2014 20:33

Hej, jag är tillbaka!! Eller nej jag vet inte. Det var otroligt länge sen jag skrev och dagarna har liksom bara passerat. Det låter ju tråkigt och det är inte så jag menar. Vilken underbar sommar och nu då, vilken jul!! Julen är den högtid jag älskar...

Av Johanna - 18 maj 2014 20:54

Det börjar nästan bli tjatigt det här med att jag ska skriva mer regelbundet, men sedan blir det aldrig så. Kanske är det dags den här gången? Vi får väl se...   Idag har inte varit någon höjdardag då jag känt mig febrig och dunderförkyld. Dessut...

Av Johanna - 4 mars 2014 23:09

Dagen började tidigt för L och mig idag. Medan N var påväg hem från nattens jobbpass gjorde L och jag oss redo för dagis / jobb. Jag lämnade Leia redan klockan 6.15. I vanliga fall sover hon i alla fall två timmar till om hon får välja, men hon vakna...

Presentation


Mamma. "Bonusmamma". Sambo. Dotter. Storasyster. Lärarstudent. Personlig assistent. Taifare. Musikälskare.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards